וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות מאיים: אם לא יועלה שכר המאבטחים - נשבית את הענף

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 10:29

בר-דוד שיגר מכתב לשר האוצר ליברמן ולשרת הכלכלה ברביבאי, וכתב שעברו יותר מ-10 חודשים מאז שסוכם על צו שמבטיח את הגדלת שכר המאבטחים. יו"ר איגוד עובדי האבטחה איים בהשבתה כללית של המשק. "לא ניתן יד לרמיסת זכויות עובדי קבלן ולהתעלמות מצרכיהם"

מאבטחים לקראת טקס קבלת פנים בנמל התעופה בן גוריון. משה שי, פלאש 90
פותחים בשביתה? מאבטחים/פלאש 90, משה שי

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, איים היום (ראשון) שאם לא יועלה שכר המאבטחים כפי שלדבריו הובטח - הענף יושבת. במכתב ששלח לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשרת הכלכלה אורנה ברביבאי כתב כי עברו יותר מעשרה חודשים מאז שסוכם על צו הרחבה, שמבטיח את הגדלת השכר, ואם הוא לא יפורסם עד 3 בפברואר, המאבטחים יפתחו בשביתה.

בר-דוד ציין כי "יש תסכול רב" בקרב העובדים. "הדבר פוגע אנושות בענף השמירה והאבטחה, הן בהיבט של השחיקה ההולכת ונמשכת בשכרם השעתי של המאבטחים, והן בהיבט של הקושי לגייס עובדים לענף". הוא התריע כי בכוונתו להשבית את עובדי האבטחה בכל הארץ החל מ-15 בפברואר, אם צו ההרחבה לא יפורסם. "ההסתדרות לא תיתן יד לרמיסת זכויות עובדי קבלן ולהתעלמות מצרכיהם", קרא.

יוסי ברבי, יו"ר איגוד עובדי האבטחה, השמירה, הניקיון והטיפול הסיעודי, הסביר כי ההסכם הקיבוצי מול עובדי חברות האבטחה נחתם במרץ 2021, והוא קובע "שתהיה עלייה בשער עובדי האבטחה, שינוע מ-10%-80% מעל שכר המינימום", שתלוי בהכשרת המאבטח.

לדבריו, ההסכם תקוע אצל שרת הכלכלה ברביבאי. "היא דורשת תקציב מהאוצר", ציין. "היינו בפגישה עם מנכ"ל האוצר לפני כשלושה שבועות, וסוכם שתוקם ועדה עם נציג שלנו ונציג האוצר, שהיו אמורים לכמת בכסף כמה זה יעלה למדינה". להערכתם העלאת השכר תעלה למדינה עשרות מיליונים, אך האוצר מעריכים זאת ביותר כסף.

אם ענף האבטחה ישבות, מוסדות החינוך לא יוכלו להיפתח; רשות שדות התעופה "תתקשה לתפקד בלי בידוק", הוסיף ברבי, "וכך גם רשות המעברים, אסדות הגז, ויותר מזה - יכול להגיע למצב של התגייסות כלל הוועדים לשביתה כללית".

ביום חמישי יו"ר ההסתדרות התריע מפני השבתת מעונות היום ברשויות המקומיות, ברקע משבר כוח האדם בענף. במכתב ששלח ליו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, ולממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן, כתב כי "הסייעות קורסות תחת הנטל, והמחסור והמצוקה בכוח אדם מורגשים מדי יום". לדבריו, משרד האוצר בולם את ההתקדמות במשא ומתן. בר-דוד דורש להפחית את שעות העבודה של הסייעות ל-35 שעות שבועיות שיוגדרו כמאה אחוז משרה, ולחזק את מעמדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully