וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות התריעה: אם מו"מ הסייעות לא יתקדם - גני הילדים יושבתו

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 21:36

יו"ר ההסתדרות האשים את משרד האוצר, בכך שלטענתו "ממשיך להתבצר בעמדותיו" ובולם את התקדמות המשא ומתן. בר-דוד דורש להפחית את שעות העבודה של הסייעות ולחזק את מעמדן והזהיר - נערכים לסכסוך עבודה ולשביתה כללית במערכת החינוך ברשויות המקומיות

מעונות היום עוברים למשרד החינוך: "מסע חשוב למען ילדינו"/צילום: פייסבוק משרד החינוך

ההסתדרות נערכת להשבתת מערכת החינוך ברשויות המקומיות, ברקע משבר מעונות היום - כך התריע היום (חמישי) יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. במכתב ששלח ליו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, ולממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן, כתב כי "המערך חסר בכוח אדם באופן משמעותי, הסייעות קורסות תחת הנטל, והמחסור והמצוקה בכוח אדם מורגשים מדי יום".

יו"ר ההסתדרות הפנה אצבע מאשימה לעבר משרד האוצר, שלדבריו "ממשיך להתבצר בעמדותיו", והוא שבולם את ההתקדמות במשא ומתן. בר-דוד דורש להפחית את שעות העבודה של הסייעות ל-35 שעות שבועיות שיוגדרו כמאה אחוז משרה, ולחזק את מעמדן. "כל אלה מתחייבים מן המציאות העגומה אליה הגיע סקטור הסייעות, נטישת העובדות והיעדר האפשרות לקלוט עובדות חדשות אשר גורמים לסגירת גנים בשל מחסור כוח אדם", כתב.

בר-דוד התריע כי אם המו"מ לא יתקדם יוכרז סכסוך עבודה - וכי "מיד עם שוך גל התחלואה, תפרוץ שביתה כללית במערכת החינוך ברשויות המקומיות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully