וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטון של ש"ס: זו לא גזענות, זו סופר גזענות

גולן יוכפז

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 9:38

התשדיר מלא השנאה מציג את החרדים כמסכנים, ואת האשכנזים כרשעים. אבל על מה מלינים במפלגה? הם עצמם הטילו וטו על ממשלת בנט והחרימו את הדיונים בוועדות הכנסת, שם יכלו להשפיע על הגזירות הכלכליות. ודרעי עצמו - הוא בכלל מבלה בחופשה יוקרתית בשווייץ | דעה

הסרטון של ש"ס על יוקר המחייה

אתמול, רגע לפני שהסדר הטיעון השנוי במחלוקת שסיכם עם היועץ המשפטי לממשלה מקבל אישור סופי של בית המשפט, ראש ש"ס אריה דרעי הפיץ ברשתות תשדיר שבו נראים אם צעירה חרדית ובנה הקטן אשר עוברים בין מדפיה הסופר. הילד מבקש משקה ממותק, אבל האם מסבירה שהם לא יכולים להרשות לעצמם כי הממשלה העלתה מחירים. גם כלים חד פעמיים, ללא ספק מוצרים שילדים לוחצים על אבא ואימא לקנות להם בסופר, אי אפשר לקנות לילד, כי הממשלה העלתה את המס על החד"פ.

האם והילד מגיעים אל הקופה, והקופאית המנומסת לא מקבלת את כרטיס ההטבות שנתן למשפחות הנצרכות בשעתו אריה דרעי. היא אומרת שעכשיו ש"ס לא בממשלה ואין יותר הטבות. האם מבקשת מהקופאית פשוט להוריד מוצרים מתוך העגלה, כדי שתוכל לשלם על המעט שכספם מאפשר.

גולן יוכפז על סרטון התעמולה של ש"ס

ואז צץ מאחור גבר בגיל העמידה, מדושן עונג, רגוע, נראה כמובן חילוני. על פי מראהו הוא גם אשכנזי, שיש לו מספיק כסף לקנות אוכל עבור החתולים שלו. זאת בזמן שהילד החרדי נשאר רעב.

עד כאן התשדיר. אבל על מה מתלוננים בשס? רק נזכיר: יו"ר התנועה דרעי, שהיה ערב לקיום ההבטחה של נתניהו לרוטציה מול בני גנץ, נעלם. אם הוא היה דורש מנתניהו לעמוד בהבטחות שלו, לא הייתה מוקמת "ממשלת השמד" של בנט ולפיד, וכרטיסי ההטבות של ש"ס עדיין היו עוברים בקופה בסופר. יותר מזה, ש"ס כמו יתר הסיעות החרדיות, חתמו פעם אחר פעם על הסכם נאמנות לנתניהו, הטילו וטו על ממשלת בנט, ולקחו חלק בהחרמת הדיונים בוועדות הכנסת - שם יכלו באמת להשפיע בעניין הגזירות הכלכליות. אז על מה בדיוק אתם מתלוננים עכשיו?

גם הניסיון להציג את הגזירות הכלכליות של הממשלה כ"גזירות אנטיוכוס" הוא לכל הפחות ניסיון לא מדויק. המיסים החדשים שהטיל ליברמן לא באמת קרובים לגזירות של נתניהו בשנת 2003, שפגעו קשות בקצבאות הילדים. ליברמן ביטל רק את הסבסוד לאברכים במעונות היום, וגם הצעד הזה לא ייכנס לתוקף בשנת הלימודים הקרובה, בעקבות התערבות בג"ץ. בתקציב המדינה שאושר הוקצו 150 מיליון שקל לחמש שנים לקידום לימודי היסוד והכשרה. התקציבים לתלמודי התורה לא נפגעו. קיצוץ קטן אמנם היה בתקציבי הישיבות, אבל את רובו ישלימו הכספים הקואליציוניים שהבטיחה סיעת ימינה.

הקראת הסדר הטיעון לאריה דרעי, בימ"ש השלום ירושלים' 25 בינואר 2022. ראובן קסטרו
היה ערב להבטחת נתניהו לרוטציה ונעלם. אריה דרעי בעת קריאת הסדר הטיעון/ראובן קסטרו

התשדיר מאמש מזכיר מאוד את השנאה שהפיצה ש"ס לפני כמעט עשור בתשדיר "כוכבית גיור" הזכור לרע מבחירות 2013. שני התשדירים האלה מבקשים לחזק את כוחה הפוליטי של ש"ס על סמך שנאה, הפחדה, גזענות, על סף הסתה אפילו. כדאי תמיד לזכור איך מתייחסים באמת בש"ס לתשדירי התעמולה שיוצאים תחת ידם.

לפני חמש שנים, אתם זוכרים, יו"ר ש"ס אריה דרעי עשה שימוש בבצל כדי להזיל דמעות במהלך צילומי סרט בחירות שבו הוא אמור היה לבכות על מותו של מר"ן הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס. אגב, איפה אריה דרעי בימים האלה, אתם שואלים? איפה הוא עשה את ההכנות שלו לשבת?

דרעי, מסתבר, מבלה את הימים שלפני אישור עסקת הטיעון שלו בחופשה יוקרתית, הרחק מכאן, במלון מפואר בשווייץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully