וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין הבכיר שטעה בזיהוי: פרטים חדשים מהתקרית שבה נפצעו שני מסתערבים מירי צה"ל

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 21:34

מהתחקיר הראשוני על הירי, שביצע גדוד קרקל לעבר כוח של ימ"ס במהלך סיכול הברחת סמים בגבול מצרים, עולה שהקצין פתח באש לכיוון גלגלי רכב המסתערבים - שרדפו אחר המבריחים מהכיוון השני. וגם: העיתוי המחושב של ההברחה הגדולה והאירועים שקדמו לה

בווידאו: חשיפת חממות סמים ושריפתן/צילום: דובר צה"ל, עריכה: ליר שפיגלר

בפיקוד דרום סיימו בשעות האחרונות את התחקיר הראשוני של הירי שבוצע הלילה לעבר כוח של מסתערבי מג"ב דרום בגבול מצרים, במהלך סיכול הברחת סמים. באירוע נפצעו קל שני לוחמים בעקבות טעות בזיהוי.

מהתחקיר עולה כי בתוך כמה שעות בוצעו תשע הברחות סמים בזו אחר זו, כדי להקשות על צה"ל לסכל את ההברחות. באחת מהן, שתי חוליות ירי מצריות פתחו באופן חריג באש מסיבית לעבר כוחות צה"ל, במטרה לפגוע בהם. כוחות מגדוד קרקל השיבו באש, ובמקביל הבחינו בהברחה שמתבצעת.

אחד מכלי הרכב של מבריחי הסמים הישראלים נמלט מאזור עזוז לכיוון ניצנה, וכוח של גדוד קרקל דלק אחריו - כשבמקביל כוח מסתערבי מג"ב "סוגר" את הציר מהכיוון השני. במהלך המרדף, קצין בכיר בגדוד סבר כי הג'יפ שנוסע מולו הוא הכלי שמשמש את המבריחים, וכדי לעצור אותו פתח באש לעבר הגלגלים - ופצע את שני הלוחמים.

התמודדות עם תופעת ההברחות בגבול מצרים ומבצע ״מגן ניצנה״
תמונות מדימוי סיכול ההברחה 11 ביולי 2021. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל בגבול מצרים/דובר צה"ל

התחקיר המלא מבוצע על ידי מפקד עוצבת אדום, תא"ל איציק כהן, שבוחן את התיאום בין הכוחות, הדיווח בקשר, סימני הזיהוי והוראות הפתיחה באש. בשבועות הקרובים יוצג התחקיר למפקד פיקוד הדרום האלוף אליעזר טולדנו.

קצינים בפיקוד הדרום טוענים כי כבר תקופה ארוכה שכנופיות מבריחי הסמים הגבירו את החיכוך והאלימות כדי להבריח סמים, ורצף האירועים לילה היה עליית מדרגה. מתוך תשע ניסיונות ההברחה, חלק שובשו כשהמבריחים המצרים נאלצו לחזור לשטח המצרי עם הסמים, חלק כשלו כשהסמים נתפסו, וחוליה אחת הצליחה להבריח סמים לתוך שטח המדינה.

הקצינים בפיקוד הסבירו כי מועד ההברחה אינו היה מקרי ונבחר בשל העובדה כי זה היה היום הראשון של קרקל בגזרה לאחר אימון, והמבריחים ניסו לתפוס את הגדוד לא מוכן. סיבה נוספת לעיתוי הוא מזג האוויר, כאשר הגשם, הערפל, הקור העז והרוח החזקה מקשים על זיהוי ותפיסת רכבי השטח ליד הגבול.

"מדובר באירוע חמור שמתוחקר בכל הרמות כדי להבין איך זה קרה", אמר היום קצין בפיקוד דרום. "לכנות אותם מבריחי סמים זה רחוק מהמציאות. מדובר בכנופיות מאורגנות לכל דבר. מדובר באתגר גדול מאוד לכוחות בשטח, כי יש לאותן כנופיות כלי רכב מתקדמים, אמצעי ראיית לילה, קשר טקטי, מודיעין איכותי, והרבה אומץ. היקף המאמץ שלהם הלילה מצביע גם על העשייה שלנו. הם בלחץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully