וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חמורה בגבול מצרים: שני לוחמים נפצעו קל בירי דו-צדדי

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 8:26

שני הלוחמים נפצעו מירי צה"ל בעקבות טעות בזיהוי במהלך סיכול הברחות בגבול. התקרית מתרחשת פחות מיממה לאחר נאום שר הביטחון בטקס לציון אסון המסוקים, שם הזכיר את התאונות האחרונות בחיל האוויר וביחידת אגוז. לדברי גורמי ביטחון, האירוע היה חריג בהיקפו וכעת מתוחקר

בווידאו: גנץ בטקס 25 שנה לאסון המסוקים/צילום: דוברות משרד הביטחון

שני לוחמי מג"ב נפצעו הלילה (חמישי) באורח קל בתקרית ירי דו-צדדי, בעקבות טעות בזיהוי. התקרית התרחשה במהלך סיכול הברחות על ידי כוח צה"ל וימ"ס בגבול מצרים. האירוע התרחש פחות מיממה לאחר ששר הביטחון בני גנץ הבטיח שבצה"ל יפיקו לקחים מתאונות אלה, שגבו את חייהם של ארבעה חיילים החודש. "חובתנו הערכית והמערכתית לתחקר, ולהפיק לקחים בלי מצמוצים ובלי הנחות אחרי כל תקלה", אמר בטקס במלאות 25 שנים לאסון המסוקים.

במהלך הלילה התרחשו כתשע הברחות סמים שכללו ירי מסיבי של חוליות מבריחים לעבר שטח ישראל במרחב החטיבה המרחבית פארן. לוחמי צה"ל זיהו את מוקדי הירי ופתחו בירי חזרה לעבר מקורות הירי על מנת לסכל את ההברחות. הכוחות סיכלו את ההברחות ותפסו כ-400 ק"ג סמים בשווי מוערך של כ- 8,000,000 שקלים. כתוצאה מטעות בזיהוי, נפצעו שני לוחמי מג"ב באורח קל מירי צה"ל.

לדברי גורמי ביטחון, "ההברחה הלילה היתה חריגה באלימות ובהיקף האש שלה בכל קנה מידה. סמוך לשעה 01:00 לפנות בוקר תחת תנאי מזג אוויר מורכבים, הגיעו שתי חוליות רתק מהצד המצרי במסגרת הברת סמים גדולה מאוד ופתחו באש מאסיבית לעבר הצד הישראלי. אירוע מאוד חריג. הם לרוב יורים על הצד המצרי. מטרת הירי מהצד המצרי היתה בכוונה להרתיע את צה"ל ומג"ב ולפגוע במי שינסה לסכל את ההברחה. מדובר היה בירי בלתי פוסק. כוח של קרקל ירה לעבר חוליות הרתק בצד המצרי. במהלך האירוע נכנס כוח ימ"ס דרום באמצעות רכב וזוהה כאחת מחוליות המבריחים. בוצע לעברם ירי לעבר הגלגלים והמסתערבים נפצעו באורח קל בידיים".

גדוד איסוף איתם וגדוד קרקל, גבול ישראל מצרים, 14 במרץ 2018. דובר צה"ל
צה"ל בגבול מצרים/דובר צה"ל

גורמי צבא הוסיפו, "בשנת 2021 נרשמה עלייה חדה מאוד בהיקף סיכולי הברחות הסמים ממצרים לישראל. מ-4.5 מילארד שקלים הם ירדו ל- 1.45 מיליארד לפי הערכות בשנת 2021. לכן הם התחילו להיות אלימים בכל הברחה כדי להבטיח שהיא תקרה. אין ספק שרף האלימות והשימוש באש במגמת עלייה אבל ירי כמו הלילה על הכוחות לא זכור בגזרה".

בצבא עדכנו כי המסתערבים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ושהאירוע מתוחקר על ידי מפקד עוצבת אדום תא"ל איציק כהן, להם כפופה יחידת המסתערבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully