וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לבידוד הילדים: בית הדין לעבודה הוציא צווי מניעה למורים; הלימודים יתקיימו כסדרם

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 6:43

לאחר שיו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד קראה לעובדי ההוראה שלא להתייצב היום לעבודתם, התערב בית הדין לעבודה בעניין וקבע כי הלימודים והגנים יתקיימו כסדרם. בהודעה נכתב כי קריאתה של בן דוד הגיעה "בזמן שאינו מותיר לקיים דיון במעמד 2 הצדדים"

בווידאו: בנט והשרים הציגו את תוכנית "בודקים ולומדים"/צילום: לע"מ

בית הדין לעבודה הוציא הלילה (חמישי) צווי מניעה למורים וקבע כי הלימודים יתקיימו כסדרם. בהודעה נכתב כי דיון במעמד שני הצדדים יתקיים בשעה 14:00. התערבות בית הדין מגיעה לאחר הודעת יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד, בה קראה למורים ולגננות שלא להגיע למוסדות החינוך היום, נוכח החלטת ראש הממשלה נפתלי בנט, להמשיך כמתוכנן עם ביטול בידודי התלמידים ולהתחיל במקומו עם מתווה בדיקות.

"לאחר עיון בבקשת המדינה", נכתב בהודעת בית הדין, "ובשים לב לכך שהודעת המשיבה לציבור המורים והגננות ניתנה אתמול בערב, כ-11 שעות בלבד קודם לפתיחת יום הלימודים, באופן שאינו מותיר די זמן לקיים דיון בה במעמד שני הצדדים בטרם תחילת יום הלימודים האמור להיפתח בעוד שעות ספורות, ולמאזן הנוחות הנוטה להערכתנו באופן מובהק לטובת המדינה, ניתן בזה סעד ארעי המונע את השביתה ו/או הצעדים הארגוניים עליהם הכריזה המשיבה אמש, והמורה למשיבה להודיע לחבריה ולכל המיוצגים על ידה להודיע שלא לנקוט בצעד ארגוני כלשהו, ולגרום לעבודה סדירה של כלל העובדים, וזאת עד לדיון במעמד הצדדים שיתקיים היום בשעה 14:00".

שרת החינוך יפעת-שאשא ביטון תקפה אתמול בחריפות את בן דוד, שהוציא את ההודעה "בדקה התשעים" ועוררה כאוס במערכת החינוך. "צעדים כוחניים ופוליטיים על גבם של ילדי ישראל אינם ראויים ואינם מקובלים, בטח בימים מאתגרים כאלה", אמרה. "התנהלות אגרסיבית וחד צדדית - לא בבית ספרנו".

חזרת תלמידים ללימודים, בי"ס רמת החייל 30.9.2021. ראובן קסטרו
דיון בין הצדדים יתקיים בשעה 14:00/ראובן קסטרו

דברים חריפים עוד יותר אמר מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית. "במדינת ישראל, חיילים לא בורחים משדה המערכה, במדינת ישראל רופאים לא נוטשים את משמרתם בבתי החולים, ובמדינת ישראל - מורים לא עוזבים את התלמידים שלהם", אמר. "את המלחמות שלך, את משחקי הכוחות , האגו וכיפופי הידיים , יפה, אל תעשי על חשבונם של הילדים שלא עשו לך כלום וכל חטאם הנורא הוא רצונם ללמוד, אחרי שנתיים מזוויעות".

במקביל דווח אמש בכלי התקשורת כי ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור שהתנגדה נחרצות להפסקת הבידודים במערכת החינוך, שוחחה עם יו"ר הסתדרות המורים ולחצה עליה להתנגד למהלך. עם זאת, מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה פרסם הודעת הכחשה מטעם אלרעי-פרייס. "הדיווח אינו נכון", אמרו. "בו דוד התקשרה הבוקר לד"ר אלרעי פרייס להבין מה עמדת בכירי המשרד לגבי ביטול הבידודים. ד"ר אלרעי פרייס אמרה את עמדתה כפי שהובעה גם לדרג מקבלי ההחלטות".

מוקדם יותר אתמול הוחלט שהמתווה לביטול הבידודים ייכנס מחר לתוקף כמתוכנן. ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש תמכו במהלך, שעה שד"ר שרון אלרועי פרייס ביקשה לדחות אותו בשבוע. ואולם, בנט הכריע בסוגיה בעקבות שיחה עם מנהלי בתי החולים לילדים.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד במהלך ועדת החינוך 23 בספטמבר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
חוזרים למסגרות. בן דוד/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

לפני הודעת הממשלה על ביטול המתווה, במשרד הבריאות דנו היום על שינויים והחמרות בו, ושקלו לעבור לשלוש בדיקות במקום שתיים. זאת, לאחר שאיגוד רופאי הילדים החליט הלילה לחזור בו מההמלצה על המתווה וקרא לדחות את יישומו בשבוע, ובהסתדרות המורים קראו לדחות אותו.

ההחלטה להוסיף עוד בדיקות קבועות ירדה מהפרק כיוון שהמלאי של בדיקות אנטיגן בארץ אינו מספיק. במערכת הבריאות נשמעו קולות בעד ונגד המתווה. פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר איגוד רופאי הילדים, טען שהדבר יסכן את הילדים ואת המבוגרים בשלב זה של שיא המגפה. בניגוד אליו, מנהלת בית החולים שניידר לילדים אמרה לוואלה! כי מבחינת מחלקות הילדים, לא מורגש עומס בקורונה והם גם לא צופים שיהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully