וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט 900 חולי קורונה במצב קשה, יותר מ-8,500 מתים בישראל מפרוץ המגפה

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 9:38

לפי נתוני משרד הבריאות, חלה ירידה קלה במספר המאומתים היומי שעומד על 76,017 בני אדם - בערך אחד מכל חמישה נבדקים. מספר החולים הפעילים גבוה מחצי מיליון. 187 מהחולים מונשמים. מפרוץ המגפה מתו 8,502 בני אדם בישראל

בווידאו: יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, תוקף את התנהלות הממשלה מול גל האומיקרון/מערכת וואלה!

76,017 בני אדם אובחנו מאומתים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה - כך עולה היום (רביעי) מנתוני משרד הבריאות. מדובר בירידה קלה במספר המאומתים, ושיעור החיוביים עומד על 21.83% - בערך אחד מכל חמישה נבדקים.

מספר החולים הפעילים בישראל גבוה מחצי מיליון, ועומד על 537,755 בני אדם. כמו כן, מצבם של 888 חולים מוגדר קשה, מתוכם 187 מונשמים ו-18 מחוברים לאקמו. בסך הכל, מפרוץ המגפה 8,502 בני אדם מתו בישראל.

בדיקת קורונה בירושלים 30 בצדמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בדיקת קורונה/פלאש 90, יונתן זינדל

אמש אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את חוק הקורונה החדש, שמסמיך את הממשלה להפעיל סמכויות מיוחדות בתחום המאבק בקורונה, שיהיה תקף עד סוף 2022. החוק החדש משנה את הגדרות מצב החירום שהוחלו בשנתיים האחרונות ומחזק את הפיקוח הפרלמנטרי על פעולות הממשלה בכל הנוגע להתקנות תקנות והטלת הגבלות. החוק אושר ברוב של תשעה תומכים מול שלושה מתנגדים.

לפי החוק, רק כשהממשלה תכריז על "מצב חירום", היא תוכל להביא את התקנות לאישור הכנסת בדיעבד וגם זאת רק לאחר אישור הכנסת על עצם ההכרזה. פרק הזמן שיהיה נתון לכנסת לדון בתקנות בטרם ייכנסו לתוקף יוארך מ-24 שעות כפי שנהוג כיום ל-48 שעות.

עוד בוואלה!

חיזוק הפיקוח הפרלמנטרי ושינוי הרכב הקבינט: הכנסת אישרה את חוק הקורונה החדש

לכתבה המלאה
בני נוער מתחסנים לקורונה במתחם של כללית, ירושלים, 20 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
חיסון קורונה/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בד בבד, אתמול פורסם בדוח של אגף המודיעין כי בכמה מדינות בעולם נרשמו דיווחים ראשונים על תסמונת פימס ותופעות נוירולוגיות בקרב ילדים שנדבקו בזן אומיקרון. ברוב המקרים, על פי הדוח, מדובר בילדים שאינם מחוסנים.

הפימס היא מחלה דלקתית שהתגלתה לראשונה בבריטניה ובארצות הברית, והיא מתחילה להופיע בין שבועיים לארבעה שבועות לאחר ההדבקה בקורונה. התסמינים של המחלה כוללים בדרך כלל חום, כאבי בטן, הקאות, שלשולים, פריחה, דלקת של שריר הלב והלם.

בדוח נכתב בין היתר כי בארצות הברית והודו דווח על היקף מקרים גבוה יותר מבעבר. כמו כן, בארצות הברית ובדרום אפריקה דווח על פרכוסים בשכיחות גוברת אצל ילדים שנדבקו בזן האומיקרון.

בנוסף לכך, בדוח נכתב כי דווח בעולם על מקרים של ילדים שפיתחו אנצפליטיס (דלקת המוח) במהלך המחלה ולאחריה, כשבועיים לאחר ההחלמה, כשהדלקת כללה תסמינים כמו כאבי ראש, הפרעה בשיווי משקל, פרכוסים, חולשה ובלבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully