וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים לשעבר במערכות הביטחון מתריעים: "אם נאבד את הנגב ואת הגליל, יאבדו גם ת"א וי-ם"

אנה ברסקי

עודכן לאחרונה: 25.1.2022 / 17:15

במהלך כנס מיוחד שיזם ח"כ יואב גלנט הזהירו בכירים לשעבר בצה"ל מפני אובדן הריבונות של מדינת ישראל באזורים בעלי רוב ערבי. המזרחן ד"ר מרדכי קידר: "יש להקים בנגב משמרות מקומיות כדי לשמור על היישובים"

בווידאו: הפגנה ועימותים עם השוטרים במחאה על הנטיעות בנגב/צילום: יניר יגנה

שורת בכירים לשעבר בצבא, בשב''כ ובמשטרה התריעו הבוקר (שלישי), בכנס אותו יזמו ח''כ יואב גלנט יחד עם תנועת 'אם תרצו', מפני התדרדרות הביטחון האישי וביטחון הפנים ברחבי מדינת ישראל.

בכנס השתתפו ח''כ והאלוף במיל יואב גלנט, ח''כ וראש השב''כ לשעבר אבי דיכטר, מפקד ימ''מ ומג''ב לשעבר ח''כ לשעבר דוד צור, האלופים במיל ישראל זיו וגרשון הכהן, וכן תא''ל אמיר אביבי מתנועת הביטחוניסטים והמזרחן ד''ר מרדכי קידר. עוד השתתף בכנס, האלוף (מיל) בועז קוקיא מפורום "בוחרים בחיים".

יוזם הכנס, ח''כ האלוף במיל. יואב גלנט, אמר בפתחו: ''אם לא תינקטנה פעולות מהירות לבלימת גלי הפשיעה והאלימות, יש חשש כבד להסלמה בביטחון הפנים עד כדי אובדן שליטה של כוחות הביטחון על המתרחש. אם נאבד את הנגב ואת הגליל, יאבדו גם ת"א וירושלים. הפשיעה הלאומנית המשתוללת ומכלה כל חלקה טובה בנגב ובגליל, הולכת ומתפשטת, וסופה להגיע גם למה שמכונה מרכז הארץ''.

שר החינוך, יואב גלנט במהלך הצהרה לתקשורת 28 בפברואר 2021. צילום מסך, אתר רשמי
גלנט/אתר רשמי, צילום מסך

עוד אמר גלנט: "הממשלה לא מצליחה להשתלט על הפשיעה הערבית, הפלילית והלאומנית, ברחבי הארץ. הגיעה השעה לומר בבירור את הדברים - הממשלה אינה מסוגלת לכך. כניסתה לממשלת ישראל של מפלגת רע"מ - מפלגת "האחים המוסלמיים" סניף ישראל, נותנת לגיטימציה ותחושת ביטחון לאלו המשוכנעים כי הם אדוני הארץ''.

ח''כ גלנט הציע צעדים אופרטיביים בהיבטי הפעלת הכוח: ''יש להוסיף שלוש חטיבות סדירות פיקודיות למג''ב, להקים כוח מילואים איכותי תחת פיקוד מג''ב על בסיס לוחמי חי''ר ומתנדבים - מעל גיל 40, המאורגנים בגדודים לוחמים, ולהכפיל את יכולות והיקפי היחידה הארצית ימ''מ''.

מתן פלג, יו''ר תנועת "אם תרצו", אמר: ''אנחנו מתדרדרים משום שאנחנו כל הזמן חוששים להרגיז את הערבים. אם נתרגל לכך, זה יחזיר אותנו אחורה למצב יותר גרוע מתוכנית החלוקה. אנחנו עלולים להשאיר אדמה חרוכה לדור הבא. רק אם צדקת הדרך תפעם בנו, לא יוכלו לנו".

עוד בוואלה!

איך אומרים חוק נורבגי וכיצד מכונה תפקידו של נתניהו: הכנסת מציינת את יום השפה הערבית

לכתבה המלאה
גרשון הכהן ביום עיון על אתגרי צה"ל הנוכחיים, אוניברסיטת בר אילן. מרץ 2016. ניב אהרונסון
גרשון הכהן/ניב אהרונסון

ראש השב''כ לשעבר, ח"כ אבי דיכטר, הוסיף: ''סוגיית האלימות והפשיעה בישראל בכלל ובמגזר הערבי בפרט מחייבת הכרזה על מכת מדינה. כשאין דין ואין דיין גם בחברה הערבית אתה מתחיל לראות תופעות של אלימות שמתרחבות לכל הארץ. ולכן זו צריכה להיות הכרזה אופרטיבית. חייבים לצאת למלחמת חורמה. זו לא רק משימה של משטרת ישראל בציפייה 'שאחרים יסייעו'. גם השב''כ וצה''ל צריכים לקבל אחריות''

ראש אגף המבצעים לשעבר, האלוף (מיל') ישראל זיו, ציין: ''מדינת ישראל מאבדת את דרכה. מה שקרה בשבועות האחרונים בנגב אינו עניין של פשיעה - מדובר בעניין לאומני. אנו רואים התאסלמות של האוכלוסייה הבדואית. תהליכי לאומיזיציה בלתי נשלטת. אנו חיים בתקופה של היחלשות ההנהגה במדינת ישראל. אם נמשיך כך הבעיה הקטנה שלנו תהיה הבעיה האיראנית".

מפקד ימ''מ, מג''ב ומחוז תל אביב במשטרה לשעבר, דוד צור, אמר כי קיימת על המדינה חובה להשקיע במשאבים רבים עבור המשטרה על מנת שזו תוכל למגר את הפגיעה בביטחון הפנים: "מתוך 100 אחוז תקציב, 80 אחוז הולך למשכורות, ומתוך 20 אחוז הנותרים, 15 אחוזים הם נוקשים בהיבט של תחזוקה. רק חמישה אחוזים נותרים לפעילות. ככה אי אפשר לזוז. הדבר דורש שינוי משמעותי. שומר החומות הוא קו שבר שצריך להיות נקודה בוהקת".

אבי דיכטר. ראובן קסטרו
אבי דיכטר/ראובן קסטרו

"אנו רואים שני וקטורים אשר הולכים להיפגש בעוד שנה או שנתיים, אשר נבנים מולנו. הראשון הוא המערכה הפלסטינית-ערבית על ארץ ישראל, השני הוא המירוץ האסטרטגי מול איראן", הסביר תא''ל (מיל) אמיר אביבי, מנכ''ל תנועת "הבטחוניסטים". "אנחנו עלולים להגיע להתקוממות בכל הארץ. אני חושב שצה''ל לא נערך לכך. אם נחכה אז עוד שנה או שנתיים אנחנו נפגוש את הוקטורים האלה בשיא כוחם'', הוסיף.

המזרחן ד''ר מוטי קידר התריע מפני איבוד ריבונות המדינה על האדמות בנגב: "המדינה לא עשתה כלום כנגד אותם ריכוזים בדואים על אדמות המדינה בנגב ומול תופעות של ייבוא נשים ופוליגמיה. יש להקים משמרות מקומיות כדי לשמור על היישובים. כל אחד על הסביבה שלו. כל אחד יידע מה הוא עושה כדי להגן על הכביש ועל הצומת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully