וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת הבידודים ביחידות הרגישות בצה"ל: מאומתים לקורונה בשייטת הצוללות

עודכן לאחרונה: 25.1.2022 / 11:50

למרות ההנחיות הברורות שגיבשו בצבא ובצל ההתפרצות בקורס הטיס, בשייטת הרגישה לא הצליחו למגר את התפשטות הנגיף ו-4 לוחמים בשייטת אובחנו כמאומתים. לפי גורם צבאי, אין בשלב זה פגיעה בפעילות המבצעית, אך בד בבד אומרים בצבא כי "היקף המאומתים יגיע למספר דו ספרתי"

בווידאו: תיעוד התרסקות המסוק מול חופי חיפה ופינוי הפצועים לרמב"ם/צילום: ידיעות מהשטח, שלומי גבאי ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

ארבעה חיילים בשייטת הצוללות אומתו אתמול לנגיף הקורונה - כך לפי מידע שהגיע היום (שלישי) לידי וואלה!. השייטת הוא אחד משני המקומות הרגישים עליהם יצאו הנחיות ברורות של אגף המבצעים במטה הכללי בצה"ל. אתמול אמר גורם צבאי רשמי ומוסמך, כי אין בשלב זה פגיעה בפעילות המבצעית של שייטת הצוללות.

לדברי גורמי צבא, "יבוצעו בדיקות קורונה נוספות ונבין מה היקף המאומתים המדויק. ההערכה כרגע היא שזה יגיע בלית ברירה למספר דו-ספרתי".

ההנחיות בצבא העבירו מסר ברור שיש לקיים מאמץ ייחודי כדי למנוע פגיעה בפעילות המבצעית ולשם כך יש להחמיר עם היקפי הבידוד משאר החלקים בבסיס חיפה, לקיים בדיקות בתדירות גבוהה ולהקפיד על מסיכות וקפסולות. אך לפי המידע שהגיע לידי וואלה! המאמץ בשייטת הצוללת לא צלח.

תרגיל של שייטת הצוללות המדמה לוחמה בשטח האויב, 18 במאי 2017. דובר צה"ל
המספר יגיע למספר דו ספרתי/דובר צה"ל

בימים האחרונים נחשף בוואלה! כי מאות חיילים נדבקו בבה"ד 1 ועשרות בקורס טיס. אך כעת, נמשכת מגמת הירידה בתחלואה של פרחי טיס מאומתים לקורונה בבית הספר לטיסה. מגמה דומה נרשמה בבית הספר לקצינים עם ירידה של כעשרים חולי קורונה, מ-320 ל-300, אך בשאר בסיסי האימונים החטיבתיים של יחידות השדה ישנה מגמת עלייה. לדברי גורמי צבא, "חיילים מאומתים נשלחים אל הבתים לבידוד ואלו שלא יכולים לשהות בבידוד הועברו לכפר המחלימים באשקלון".

בתוך כך, ברקע המאמץ לבודד את חיילי צה"ל מהתחלואה המתגברת בשאר החברה הישראלית הועברו אתמול חידודי הנחיות להימנע משליחה של חיילים מאומתים בתחבורה ציבורית. חיילים מבסיסי האימונים החטיבתיים גולני, וגבעתי, דיווחו על מקרים בודדים בהם התבקשו לנוע בתחבורה ציבורית למרות שטענו בפני מפקדיהם כי נמצאו מאומתים לקורונה לאחר בדיקת אנטיגן. לעומת זאת, אתמול מפקדי גדוד 890 בחטיבת הצנחנים, אישרו נסיעה לרכב צבאי מהצפון עד הבית עבור שלושה לוחמים מהגדוד שנמצאו כמאומתים לקורונה.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully