וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות נדבקים בבה"ד 1: "תהליכי ההכשרה ייפגעו, צה"ל יצטרך לבצע התאמות"

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 21:05

יותר מ-200 חיילים אובחנו בקורונה בביה"ס לקצינים - שמהווה את מוקד התחלואה הגדול ביותר בצה"ל. הורי הצוערים טענו כי למרות שהבסיס היה מוקד הדבקה בגלים קודמים, הצבא לא נערך כמו שצריך. בניגוד לבה"ד 1, בחיל האוויר - שם אובחנו עשרות נדבקים - התחלואה נבלמת

יש להם כנפיים: ברביעי יתקיים טקס סיום קורס טיס בסימן הוקרה למערך התובלה 18.12.21/צילום: דובר צה"ל

בית הספר לקצינים - בה"ד 1 - ממשיך להוות מוקד התחלואה הגדול ביותר בצה"ל. נכון לאתמול, היקף הנדבקים שם הוא יותר מ-200 חיילים מאומתים. רוב החיילים שנדבקו בקורונה נשלחו לבתי ההורים ללמידה מרחוק וחלק מהחיילים שאין ביכולתם להישאר במרחב מבודד בבית ההורים, נסעו לכפר המחלימים באשקלון. הורי הצוערים מבה"ד 1 טענו כי למרות שהבסיס היה מוקד תחלואה בגלים קודמים, הם לא נערכו כמו שצריך ולכן גם בגל הנוכחי המספרים הם גבוהים.

בנוסף לכך, יש מוקדי תחלואה גם בבסיסי הטירונים של גולני, גבעתי, נח"ל, מחנה 80 ושיזפון. בכל אחד מהם בממוצע, יש עשרות רבות של חיילים מאומתים לקורונה. בהתאם לעלייה החדה הוחלט כי במוקדי הקורונה בצה"ל יפעלו תחנות ל"בדיקות מוסדיות" כדי להתמודד בצורה יעילה עם ההתפשטות.

טקס סיום קורס קצינים קרביים  במעמד נשיא המדינה,  ראובן ריבלין, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק,  מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, מפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה גיא לוי,מצפה רמון בה"ד 1, 1 ביולי 2020. דובר צה"ל
טקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1. יולי, 2020/דובר צה"ל

קצינים בחיל הרפואה אמרו הבוקר כי "בראש סדר העדיפויות של צה"ל נמצאת הפעילות המבצעית. יש שם הקפדה יתרה על קפסולות ובדיקות. למרות זאת, לפי הנתונים, אנחנו מבינים שהקורונה תפגע בתהליכי ההכשרה, אין ספק. מספר המבודדים והחיילים המאומתים עולה מיום ליום. אנחנו לא במגמת ירידה. ולכן צה"ל הגדול יצטרך לבצע התאמות". בזרוע היבשה מתנחמים בשלב זה שהתרגילים הגדולים מתוכננים לחודשים מרץ ואילך.

בתוך כך, בצל הביקורת של ההורים, היום חזרו כשלושים פרחי טיס מבידוד לבית הספר לטיסה להמשך תהליך ההכשרה אך ההורים מתעקשים כי התפשטות הקורונה לא נבלמה והחיילים עדיין חשופים לנגיף. זאת, מאחר והפיקוד הבכיר מתעקש על המשך תהליכי ההכשרה בקבוצות, במקום לבצע למידה מרחוק או בהתאמה להיקף התחלואה. יחד עם זאת חיל האוויר ממוקם במקום הנמוך ביותר בהשוואה לשאר החילות והזרועות בהיקפי התחלואה.

מדובר צה"ל נמסר כי "בה"ד 1 נערך מבעוד מועד להתפרצות נגיף הקורונה וביצע מספר פעולות על מנת לצמצם את ההתפרצות. הוקם מתחם ייעודי לבידוד הצוערים וכן הוקצה רכב להעברת הצוערים המאומתים לביתיהם. כמו כן, על מנת לשמור על בריאות הצוערים ולצמצם את התחלואה הגדודים פועלים במתכונת 'קפסולות פלוגתיות' וחלק מהגדודים נשלחו להכשרה ולמידה מרחוק. בה"ד 1 אף מוגדר כמקום מוסדי וניתן להיבדק בבדיקת אנטיגן במרפאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully