וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב חכרוש, שתועד פוסע מעל הקורבן בזירת רצח: "מתפלא על הפרסום הבוקר"

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 20:01

המפכ"ל הכריז על הקמת צוות בדיקה, בראשות ניצב בדימוס, שיבחן את התנהלותו של הקצין הבכיר בתקרית שהתרחשה בחודש ספטמבר 2020. חכרוש לוואלה!: "הוציאו דברים מהקשרם". גורם בכיר במשטרה אמר כי התנהלותו של חכרוש, הייתה ידועה לצמרת המשטרה בתקופת מוטי כהן

בווידאו: תיעוד של ניצב ג'מאל חכרוש מדלג מעל קורבן ומועד במפעל מתכת בכפר כנא/באדיבות הארץ

המפכ"ל קובי שבתאי הורה היום (שני) על הקמת צוות בדיקה שיבחן את התנהלותו של ניצב ג'מאל חכרוש בזירת רצח במפעל כפר כנא בחודש ספטמבר 2020. זאת, לאחר שכתב עיתון "הארץ" ג'וש בריינר פרסם הבוקר תיעוד של הקצין הבכיר, שבו הוא נראה מדלג מעל קורבן פצוע, וממשיך בדרכו, מבלי לסייע לכוחות המשטרה באיתור החשוד במעשה ובמתן עזרה.

בראש צוות הבדיקה יעמוד מפקד מחוז תל אביב בדימוס וראש אגף המבצעים לשעבר, ניצב בדימוס אהרון אקסול. לאחר שיחה שהתקיימה בין שבתאי וחכרוש בנושא, יצא האחרון לחופשה עד לבחינת הנושא.

חכרוש הגיב לפרסומים ואמר לוואלה! כי "הוציאו דברים מהקשרם. סרטון של חמש וחצי שניות לא מתעד ולא יכול לתעד את כל מה שעשיתי בשטח. במקרה הזה כמו בכל מקרה עבדתי בצורה מקצועית ביותר. סגרתי את הזירה וריצתי למטה במדרגות הייתה כדי לסגור את הזירה ולמנוע מאנשים להיכנס".

ג'מאל חכרוש. יונתן זינדל, פלאש 90
יצא לחופשה. ניצב חכרוש/פלאש 90, יונתן זינדל

"ברור שאני מתפלא על הפרסום הבוקר", המשיך חכרוש. "לקחת כמה שניות מאירוע שנמשך דקות ארוכות ולעשות אותו לכאילו מדלג-לא-מדלג זה לא ייעשה. אני קפצתי כדי לסגור את הזירה. נקודה. זה כמובן עושה הרגשה לא טובה לבן אדם שעושה את עבודתו כהלכה ופתאום באים ומנסים לעשות אותו כאילו עזב את הזירה. אני עשיתי עבודה מקצועית ביותר פעלתי בזירה כמו שצריך עד שבאו שוטרים וקיבלו לידיהם את הזירה. זה מה שיש לעשות במקרה כזה".

"אני בטוח בצדקת הדרך שלי שכל החיים שלי אני תמיד האמנתי ביושר. לפעמים היו כאלה שאמרו ככה והיו כאלה שאמרו אחרת. אני את התפקיד שלי רואה כשליחות ואמשיך לראות אותו כשליחות. אני לא מתרגש מהדברים האלה בגלל שאני בטוח שאני פעלתי כמו שצריך וכפי שמצופה ממני".

עוד בוואלה!

מוחמד לבאבידי שדקר את זוגתו למוות ב-2018 נשלח ל-21 שנות מאסר

לכתבה המלאה
תיעוד של ניצב ג'מאל חכרוש מדלג מעל קורבן ומועד במפעל מתכת בכפר כנא
24.1.22. הארץ
תיעוד המקרה/הארץ

"כל דבר אחר שהייתי עושה אם זה לגעת בגופה כשהייתה שמה או לנסות לטפל זה שיבוש של הזירה ואני לא אעשה את זה. אני פעלתי כאיש מקצוע, כשוטר ולא פרמדיק. במשך השירות שלי הייתי בעשרות מקרים קשים וכך פעלתי. מחנכים ראשית להפסיק את המשך העבירה, שנית לסגור זירה, שלישית להזעיק כוחות מקצועיים. אלה שלושת הפעולות לעשות ואותן עשיתי. כשאני התקשרתי להזמין כוחות הצלה נאמר לי הכוחות כבר הוזמנו - הכוחות בדרך. אחר כך התברר שעורך דין שהיה שם כבר הזמין משטרה".

חכרוש הסביר כי זירת הרצח הייתה בכלל במקום אחר במפעל, בתוך מטבח כשבתוכו היה סגור עם החשוד והקורבן ואח של הקורבן ועורך דין. הם אלה שראו ואף אחד חוץ מהם לא ראה את זה. כולל אותי. הכל בדיעבד נודע לי. אז מה מצפים?".

לדברי חכרוש, האם יש מישהו שרוצה להתנכל לו ולכן הפרסום, אמר: "לא אגיב. אלה מסקנות שלכם לא שלי. אני ביקשתי את הועדה וגזרתי על עצמי שתיקה ולא להתראיין מרגע שהוועדה תתחיל בעבודתה. אז יכול לומר רק כמה מילים לפני שיתחילו ואני נוצר עכשיו את לשוני כדי שהועדה תוכל לעבוד חופשי".

ג׳אזי עבאס אמארה שנדקר למוות בכפר כנא. 12 בספטמבר 2020. ללא, אתר רשמי
הנדקר. ג'אזי עבאס אמארה/אתר רשמי, ללא

בתוך כך, גורם בכיר במשטרה אומר הערב לוואלה! כי המפכ"ל קובי שבתאי לא היה מודע לפרשה עד לפרסום הבוקר. לדבריו, חקירת האירוע כמו עד להגשת כתבי אישום התנהלה תחת כהונתו של מ"מ המפכ"ל לשעבר מוטי כהן, ודבר התנהלותו של חכרוש בזירה, היה ידוע לצמרת המשטרה באותה עת.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר בהמשך להודעת הגורם הבכיר במשטרה כי הוא הנחה את מפכ"ל המשטרה שיבחן גם את שאלת ההיכרות לכאורה של גורמי המשטרה עם הנושא - בין היתר, ממתי מי מהמשטרה הכיר את הנושא, לאילו דרגים הגיע המידע, מה היקף המידע שהגיע והמועד שבו הוא התקבל אצל מי מהגורמים במשטרה. כמו כן, האם ננקטו צעדים כלשהם בעקבות המידע.

בסביבתו של חכרוש כועסים על הפרסום ומתוסכלים ממנו. "הסרטונים האלה הוציאו דברים מהקשרם", אומר לוואלה! גורם המכיר היטב אותו ואת האירוע, "בסרטון הנוסף רואים את חכרוש חוזר לזירה ומדבר עם שוטרי הסיור, מקבל מהם עדכון ואפשר לראות שהוא גם נותן הנחיות. באופן חד משמעי האיש הזה לא הפקיר את הזירה כפי שמנסים כביכול לטעון. האירוע עצמו בכלל היה במקום אחר. במדרגות האלה למעשה מדובר כבר בגופה. באופן חד משמעי ניצב חכרוש לא היה עד לאירוע זה. זה היה במפעל אבל במקום אחר. הוא יצא מהחדר אחרי שהסתיים האירוע. הוא כבר הבין ששלחו להביא רכב. לא ברור למה כל זה יוצא פתאום עכשיו. אולי זה ספיח לתיק אחר. הוא עוד יגיד את המילה שלו".

במסגרת האירוע המדובר, נרצח בדקירות ג'אזי עבאס אמארה בן ה-34, נשוי ואב לשלושה. צוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה במקום, ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים האיטלקי בנצרת, שם נקבע מותו. המשטרה הגיעה לזירת האירוע ופתחה בחקירה, במסגרתה נעצר קרוב משפחה של הקורבן, בן 43, החשוד בדקירתו.

בסרטון נראה ניצב חכרוש יורד במדרגות, ונתקל בגופו של הקורבן שנדקר קודם לכן וקרס במעבר. לאחר מכן נראה כי הוא ממשיך בדרכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully