וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בצמרת הליכוד: רגב מאשימה את כץ בחתירה תחת נתניהו, כץ: "הכפשות מכוערות"

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 13:00

ברקע המגעים לעסקת הטיעון עם נתניהו, ח"כ רגב דרשה מח"כ כץ להצהיר כי הוא לא מנהל מגעים עם גורמים בקואליציה ביחס להרכבת ממשלה. כץ שלח הבוקר הודעת הבהרה לפעילי המפלגה: "זה פייק ניוז, אני לא מקיים שום מו"מ". רגב: "נתניהו היחידי שאמור לנהל מגעים כאלה ואחרים"

בווידאו: נתניהו נפגש שוב עם פרקליטיו/צילום: ניב אהרונסון

ברקע המגעים לעסקת טיעון של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, מחריפים העימותים הפנימיים בצמרת המפלגה. ח"כ מירי רגב וח"כ ישראל כץ מתכתשים ביממה האחרונה סביב הכוונות של כץ להתמודד על תפקיד היו"ר הזמני של הליכוד, במידה ונתניהו יפרוש והצהרותיו כי יפעל להקים ממשלה כבר בכנסת הזו.

רגב דרשה אתמול מכץ להצהיר פומבית כי הוא לא מנהל מגעים עם אנשי הימין בקואליציה ובמיוחד עם פורשי הליכוד גדעון סער וזאב אלקין, היום חברי תקווה חדשה. בתגובה, כץ שלח הבוקר הודעה לפעילים בה טען שמדובר ב"פייק ניוז, שמועות זדוניות והכפשות מכוערות". כץ כתב כי הוא "מדגיש בצורה ברורה שאני לא מקיים שום מו"מ עם אף גורם בקואליציה ביחס להרכבת ממשלה - כי אין בזה טעם בשלב הזה", אך הוסיף כי "אם וכאשר נתניהו יחליט לעזוב, וזו החלטה לגמרי אישית שלו, אצטער מאוד על הנסיבות שהביאו לכך ולאחר מכן אפעל בהתאם לחוקת הליכוד כדי להיבחר בתוך מרכז הליכוד שלנו כיו"ר הזמני של הליכוד ולהרכיב במהירות ממשלה בראשות הליכוד עוד בכנסת הנוכחית". כץ הדגיש כי הוא לא יתחייב לשריונים בליכוד בתמורה לתמיכה בהקמת הממשלה בראשותו, בהמשך להחלטה שעברה מוקדם יותר השנה במרכז הליכוד שאוסרת על מי שעזב את המפלגה להתמודד מטעמה במשך שמונה שנים.

מירי רגב. הדס פרוש, פלאש 90
"אף אחד לא נתן לך את המנדט לדבר בשם הליכוד". רגב/פלאש 90, הדס פרוש

רגב השיבה לכץ בפוסט בפייסבוק בו האשימה אותו בחתירה תחת הליכוד ותחת נתניהו: "עכשיו אתה מגדיל לעשות ולחתור תחת הליכוד ותחת נתניהו ולנהל מגעים עם ימינה ותקווה חדשה שבגללם אנחנו באופוזיציה, אותם אלה ששיקרו למיליון וחצי מצביעי ימין. ישראל, למפלגת הליכוד יש יושב ראש תנועה, בנימין נתניהו שנבחר פעם אחר פעם ברוב מוחץ והוא היחידי שאמור לנהל מגעים כאלה ואחרים.
אף אחד לא נתן לך את המנדט לדבר בשם הליכוד". לדבריה, "הפסקנו להיות תמימים ופראיירים אנחנו מפלגה עם עמוד שדרה ואידיאולוגיה שהיא מעל תפקיד או כסא. ועל כולנו להיות מאוחדים סביב נתניהו ולפעול יחד כדי להפיל את הממשלה המסוכנת הזאת".

המגעים של נתניהו עם הפרקליטות להסדר טיעון עוררו בליכוד את קרבות הירושה, וגם כץ וגם רגב הצהירו כי הם מתכוונים להתמודד על תפקיד היו"ר אחרי עידן נתניהו. אם וכאשר נתניהו אכן יפרוש, צפוי בליכוד קרב פנימי על הליכי הבחירות לתפקיד מחליפו: כץ ינסה להיבחר כיו"ר זמני במרכז הליכוד ולהרכיב ממשלה בכנסת הנוכחית עוד לפני שייערכו פריימריז של המתפקדים, בעוד ניר ברקת, יולי אדלשטיין ומועמדים אחרים מעדיפים כי יו"ר מרכז הליכוד, חיים כץ, יכהן כיו"ר זמני עד לקיום בחירות בקרב המתפקדים. ח"כ דוד ביטן, שמקורב לכץ והביע תמיכה בבחירתו ליו"ר הבא של הליכוד, אמר ביום חמישי בריאיון ב-103 שהוא "מסוגל להקים ממשלה בראשות הליכוד תוך 90 יום", וכי "יש כבר מגעים ודיבורים" בינו ובין גורמים במערכת הפוליטית שיפרקו את הממשלה הנוכחית ויקימו ממשלה בראשות הליכוד בכנסת הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully