וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים מדווחים על רעידת אדמה שהורגשה בצפון: "כל הבית רעד"

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 7:28

הרעש, שמוקדו היה דרומית לכנרת, הורגש לפי דיווחי תושבים בטבריה, צפת, הקריות, עמק הירדן ובית שאן. "שולחן הכתיבה זז מעצמו, הבית, החדר והמיטה רעדו. הוצאתי את הילדים החוצה", סיפרו תושבי הצפון. רעידת האדמה הקודמת שהורגשה בארץ בשבוע שעבר, מוקדה היה בקפריסין

אזעקה המזהירה על רעידת אדמה מבית ספר ליד בית חולים העמק/תמונות גולשים

תושבים דיווחו הערב (שבת) על רעידת אדמה שהורגשה בצפון הארץ. הרעש נשמע בטבריה, צפת, הקריות, עמק הירדן ובית שאן. המכון הגיאולוגי לישראל מסר כי ב-23:36 הכתה רעידת האדמה 19 ק"מ צפון-מזרחית לבית שאן, בעוצמה 3.7 בסולם ריכטר, וכי מוקד הרעש היה על גבול ירדן, מזרחית לקיבוץ גשר. המשטרה מסרה כי נרשמו עשרות קריאות במוקדי 100, לא דווח על נפגעים ונזק ואין התרעה מפני צונאמי.

"היה ארוך יחסית, זזו דברים בבית", סיפר לוואלה! נפתלי, תושב חיפה. "שולחן כתיבה זז מעצמו ל-4-3 שניות", מסר תושב הקריות. "בבירור חשתי רעידה של כמה שניות", סיפרה תושבת הכרמל. "הבית, החדר והמיטה רעדו". חני מטבריה העידה כי "כל הגוף שלי רועד מפחד. התחלתי להרים את הילדים כדי לצאת החוצה. המיטה זזה ממש, כל החלונות רעדו".

יהודית אשכנזי מאפיקים תיארה כי כל החדר שלה רעד והמיטה זזה. "זה היה ממש מפחיד, דיירת מהקומה השלישית ברחה אל מחוץ לבניין". פרגי שמש מטבריה הוסיף כי "כל הבית רעד ורהיטים זזו. זה נמשך כמה שניות". תושב כפר תבור סיפר כי הוא התעורר משנתו בגלל הרעידות. "המנורות התלויות זזו", ציין. מאיה קלוסקי מאפיקים תיארה את הרעש כ"רעם מתגלגל, הכל רעד".

תיעוד מרעידת האדמה

רעידת האדמה בצפון. 23 בינואר 2022/תמונות גולשים. שימוש לפי סעיף 27 א'

בשבוע שעבר, רעידת אדמה אירעה בקפריסין והורגשה בארץ. על פי המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני (EMSC), מוקד הרעש שהורגש סביב השעה 3:07 היה בעומק של שני קילומטרים. כמו כן, תושבים ברחבי הארץ אמרו כי הרגישו את רעידת האדמה.

אגף סיסמולוגיה במכון הגיאולוגי בישראל דיווח כי הרעש הורגש בארץ במרחק 369 קילומטרים צפונית-מערבית לנהריה. כמו כן, עוצמת הרעידה שנמדדה על פי האגף הייתה 5.6.

לפי הודעת המשטרה, התקבלו מאות פניות של אזרחי ישראל שטענו כי הרגישו את הרעש שמקורו בקפריסין. המכון המצרי לאסטרונומיה וגיאופיזיקה העריך את עוצמת רעידת האדמה בעוצמה 6.6 ודיווח כי היא הורגשה בקהיר.

עוד בוואלה!

רעידת אדמה בעוצמה 6.4 שמקורה בקפריסין הורגשה בישראל

לכתבה המלאה
רעידת אדמה בעוצמה 5.3 הורגשה ברחבי הארץ. 11 במאי, 2012. AP
רעידת אדמה בעוצמה 3.7/AP

עקב האירוע פרסם פיקוד העורף רענון של החניותיו למקרה של רעידת אדמה. על פי ההנחיות, על השוהים במבנה לצאת לשטח פתוח אם ניתן, אך אם לא ניתן לצאת תוך שניות ספורות, להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים. ניתן גם לחלופין לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. אם כל אלו לא מתאפשרים יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

על השוהים בחוץ להתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם. בנוסף, על השוהים ברכב לעצור אותו בצד הדרך, כשיש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף, ולחכות עד שרעידת האדמה תיפסק. כמו כן, על השוהים בקרבת חוף ים להתרחק קילומטר אחד מהחוף או לעלות לקומה רביעית ומעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully