וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגל החמישי: כמעט 70 אלף נדבקים ביממה, כל נבדק חמישי - מאומת

עודכן לאחרונה: 21.1.2022 / 14:56

התחלואה ממשיכה להתפשט: מצבם של 638 חולים מוגדר קשה, מתוכם 123 מונשמים. נכון להיום, כמעט 170 אלף תלמידים וכ-23 אלף מורים במערכת החינוך מוגדרים כחולים מאומתים

בווידאו: בנט והשרים הציגו את תוכנית "בודקים ולומדים"/צילום: לע"מ

69,104 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה - כך עדכן אחר הצהריים (שישי) משרד הבריאות. שיעור המאומתים עומד על 20%, כלומר: אחד מכל חמישה נבדקים הוא חולה מאומת בקורונה.

כמו כן, מצבם של 638 חולים מוגדר קשה, מתוכם 123 מונשמים. מאז פרוץ המגיפה בישראל, 8,369 בני אדם מתו לאחר שדבקו בנגיף.

מחלקת קורונה בחניון התת קרקעי ,בית חולים בילינסון, פתח תקווה, 5 בינואר 2022. ראובן קסטרו
מחלקת קורונה, בילינסון/ראובן קסטרו

בנוסף, 169,125 תלמידים ו-23,629 אנשי צוות מוגדרים, נכון להיום, כחולים מאומתים. 114,785 תלמידים שוהים בבידוד.

כדי להילחם בבידודים במערכת החינוך, הוכרז אתמול מבצע "בודקים ולומדים", שבמסגרתו כל הילדים בגילאים 0-18, מחוסנים ולא מחוסנים, ישובו ללמוד כרגיל, גם אם נחשפו לחולה מאומת - אלא אם כן הראו תסמינים.

האופן שבו יתנהל המתווה, שיישומו יתחיל ביום חמישי הבא, דורש שיתוף פעולה הדוק עם ההורים. במסגרתו יבצעו הילדים שתי בדיקות בשבוע, ביום ראשון וביום רביעי. הורים יידרשו לחתום בבוקר על אישור שערכו בדיקה לילדיהם. ילדים שיראו תסמינים וילדים שיימצאו חיוביים בבדיקה ייכנסו לבידוד כפי שהיה עד עתה. במקרה שהורים יסרבו לבצע את הבדיקה, ילדיהם יצטרכו לשהות בבידוד.

עוד בוואלה!

שתי בדיקות בשבוע, וחתימה של ההורים: מתווה החינוך החדש יוצא לדרך

לכתבה המלאה

כדי לאפשר את יישום התוכנית, הודיע אמש משרד החינוך על מבצע חלוקת בדיקות אנטיגן ביתיות לתלמידים ולצוותי החינוך. במסגרת המבצע יקבלו החל מהיום כל תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים ערכה של 20 בדיקות שיתבקשו לקחת לביתם. קדימות בחלוקה ניתנת לילדי גנים לחינוך מיוחד. אחריהם יקבלו את הערכות ילדי הגנים הרגילים ואחריהם תלמידי בתי הספר היסודיים. אנשי הצוותים החינוכיים במוסדות אלה יקבלו עשר בדיקות כל אחד, ובכללם עובדי הצהרונים והסייעות.

בשלב הבא של המבצע יחולקו ערכות לתלמידי חטיבות הביניים והתיכונים. מספר הבדיקות שיחולקו לשכבת גיל זו יהיה קטן יותר, וכל שלושה תלמידים יחלקו ערכה של 20 בדיקות. בנט אמר אמש כי בינתיים הועברו שלוש בדיקות לכל תלמיד. "המדינה הולכת לקראת ההורים והילדים שזקוקים כל כך למסגרת", אמר בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully