וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משולחן המו"מ לחברת הנדל"ן: איש סודו של גנץ החל לעבוד אצל מקורבו של נתניהו

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 11:45

הם הובילו את השיחות להקמת ממשלת נתניהו-גנץ, גיבשו את מודל הממשלה הפריטטית והרוטציה שקרסה - וכעת משתפים פעולה בזירה העסקית. לוואלה! נודע כי הוד בצר, מקורבו של שר הביטחון, מונה לתפקיד בכיר בחברתו של יעקב אטרקצ'י המקורב ליו"ר האופוזיציה. מטעמם לא נמסרה תגובה

בווידאו: פגישת משא ומתן בן הליכוד לכחול לבן, ספטמבר 2019/מערכת וואלה!

ממשלת הרוטציה של נתניהו-גנץ אמנם התפרקה לפני קצת יותר משנה לשברים ורסיסים, אך שניים מאדריכליה ממשיכים להדק את שיתוף הפעולה: הוד בצר, מקורבו של שר הביטחון בני גנץ ומי ששימש בעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, מונה באחרונה לתפקיד בכיר בחברה של איש העסקים יעקב אטרקצ'י, המקורב לראש האופוזיציה בנימין נתניהו - כך נודע לוואלה!.

בצר ואטרקצ'י היו אנשי המו"מ של נתניהו וגנץ שהובילו את המגעים להקמת הממשלה הקודמת במרץ 2020, וגם את הניסיונות למנוע את נפילתה בחודשים שלאחר מכן. כידוע, ניסיונות אלה כשלו, והובילו לבחירות הרביעיות ולהקמת ממשלת בנט-לפיד ביוני האחרון, אז עזב בצר את תפקידו כמנכ"ל משרד רה"מ החליפי. לפי מקורות במערכת הפוליטית, בחודשים האחרונים בצר החל לעבוד כמשנה למנכ"ל בחברת הנדל"ן אאורה שבבעלותו של אטרקצ'י. השניים סירבו להגיב.

יעקב אטרקצי, מצוות המו"מ של הליכוד מגיע  לפגישה עם נפתלי בנט וצוות המו"מ של ימינה, לשכת רה"מ ירושלים, 13 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
איש עסקים ופעיל ליכוד ותיק עם קשרים לבכירים במפלגה. אטרקצ'י/פלאש 90, יונתן זינדל

בצר, אל"מ במיל', הוא אחד מאנשי האמון הקרובים והוותיקים ביותר של גנץ, עוד מימיהם בצה"ל אז שימש כעוזר הרמטכ"ל. הוא ליווה את גנץ גם בצעדיו הראשונים בפוליטיקה ובהקמת כחול לבן, היה ראש המטה שלו ואמון מטעמו על כל עניני המשא ומתן. כך, במרץ 2020, הוא ניהל - עם אטרקצ'י - את המגעים להקמת ממשלת נתניהו-גנץ, שהובילו גם לפירוק כחול לבן. בצר ואטרקצ'י, יחד עם נציגי מו"מ נוספים, הם שגיבשו את מודל הממשלה הפריטטית והרוטציה - והמציאו את תפקיד ראש הממשלה החליפי, על שלל הטבותיו ומכוניותיו.

עם הקמת הממשלה, בצר היה אמור להתמנות למנכל משרד רה"מ החליפי, אך מינויו עוכב בממשלה במשך חודשים בגלל המחלוקות בין הגושים בממשלה. בסופו של דבר, המינוי אושר כחודש לפני שהממשלה נפלה, והוא כיהן בתפקיד בערך כחצי שנה עד הקמת ממשלת בנט-לפיד ביוני האחרון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הוד בצר. Kesemr, ויקיפדיה, אתר רשמי
אחד מאנשי האמון הקרובים והוותיקים ביותר של גנץ. בצר/אתר רשמי, Kesemr, ויקיפדיה

אטרקצ'י, בעל השליטה בחברת הנדל"ן אאורה ישראל, הוא פעיל ליכוד ותיק עם קשרים לבכירים רבים במפלגה, שמקורב לנתניהו מזה שנים. אחרי הבחירות השלישיות, במרץ 2020 נתניהו מינה אותו לחבר רשמי צוות המו"מ הקואליציוני, ובציר שבינו לבין בצר גובש הסכם הרוטציה שהקים את ממשלת נתניהו-גנץ. הם המשיכו לתחזק את הציר בשבעת חודשי קיום הממשלה, ובדצמבר 2020 אף ניהלו סבב נוסף של משא ומתן בניסיון למנוע ממנה להתפרק, אליו הצטרף גם שר המשפטים לשעבר חיים רמון.

בסופו של דבר, הממשלה נפלה והכנסת התפזרה לבחירות הרביעיות והוקמה ממשלת השינוי. עם הקמת הממשלה החדשה, בצר עזב את תפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי ומונה לחבר מטעם כחול לבן בהנהלת קק"ל, תפקיד בהתנדבות. ובחודשים האחרונים החל לעבוד גם בחברת אאורה של אטרקצי. מטעמם של השניים לא נמסרה תגובה לפניית וואלה!.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully