וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפגש עם פרקליטיו; ההערכה: הסיכויים לעסקה קטנים

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 22:02

פגישה בין נתניהו לבין עורך הדין בעז בן צור התקיימה במשרדיו ברחוב הארבעה בתל אביב. גורם במשרד המשפטים אמר כי לא מתקיים משא ומתן. בשבוע שעבר העריכו שהדחיפות בניסיון להגיע לעסקה נבעה מכך שמנדלבליט יעזוב את תפקידו בעוד כשבוע, ושיהיה קשה לגבש עסקה עם היועץ הבא

בווידאו: נתניהו נפגש שוב עם פרקליטיו/צילום: ניב אהרונסון

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש שוב עם עורך הדין בעז בן צור במשרדו ברחוב הארבעה בתל אביב. על פי ההערכות, הסיכוי לעסקת טיעון הולך ומצטמצם. גורם במשרד המשפטים אמר כי "לא מתקיים משא ומתן. אין הצעה שהועברה, אין המתנה לתשובה. לא קורה כלום.

בשבוע שעבר פורסם שנתניהו פנה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק בבקשה לתווך בינו לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וראשי הפרקליטות, כדי לגבש עסקת טיעון בעניינו. ברק התלבט אבל נעתר והחלו מגעים עם היועץ. על פי הידוע, לא גושר הפער בין נתניהו ליועץ מבחינת תנאי העסקה. ברק עצמו אמר שהוא שלם עם החלטתו לתווך בעסקה. ההערכה היתה שהדחיפות בפנייה ליועץ קשורה לעובדה שהוא יעזוב את תפקידו בעוד קצת יותר משבוע, ושחתימה על הסכם כזה עם היועץ הבא תהיה קשה יותר.

הידיעות בדבר העסקה הציתו אש במערכת הפוליטית. שר האוצר אביגדור ליברמן אמר שמדובר ב"מפץ הגדול של הפוליטיקה הישראלית". במפלגות השמאל תקפו את הכוונה ובמוצאי שבת התחדשו ההפגנות מול ביתו של מנדלבליט בפתח תקווה, בקריאה ליועץ למצות עם נתניהו את הדין.

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק תקף בחריפות את העובדה שהיועץ שקל את העסקה ואמר שלמנדלבליט אין סמכות מוסרית לחתום על עסקה כזאת, במיוחד בשבועיים האחרונים לכהונתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully