וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר יומיים: המשטרה השלימה פינוי בית בשייח ג'ראח; 18 בני אדם נעצרו

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 19.1.2022 / 8:54

בין העצורים - אב משפחת סאלחייה שהתגוררה בבית ואיים להצית את עצמו. קרקע המקום מיועדת לבניית מוסד חינוך. בן גביר בירך על פינוי המשפחה וכינה אותו "צעד של הפגנת משילות", בעוד פעילי שמאל הפגינו מוקדם יותר השבוע בדרישה לעצור את הפינוי

בווידאו: פינוי בית משפחה בשכונת שייח ג'ראח/צילום: דוברות המשטרה

המשטרה עצרה הבוקר (רביעי) 18 בני אדם בפעילות לפינוי בית בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים. מדובר בבית משפחת סלאחייה שפינויו החל כבר שלשום, אך נמנע עד כה מכיוון שאב המשפחה התבצר במקום כשהוא מצויד בבלון גז ואיים להצית את עצמו. גם הוא נעצר בידי המשטרה.

מטרת הפינוי היא הוצאה לפועל לקרקע בשכונה, שהופקעה על ידי הרשות המקומית לצורך הקמת בית ספר לחינוך מיוחד. לדברי המשטרה, הפעילות בוצעה במטרה "לממש את הצו השיפוטי שניתן על ידי בית המשפט באמצעות משטרת ישראל, נציגי עיריית ירושלים ובשיתוף גורמי הרווחה. זאת, בתום היערכות ואישור תכניות של מפקד מחוז ירושלים".

מעצרים והריסת מבנה מגורים בשיח ג'ראח בירושלים 19 בינואר 2022. -, פלאש 90
מעצרים והריסת מבנה מגורים בשיח ג'ראח בירושלים 19 בינואר 2022/פלאש 90, -
מעצרים והריסת מבנה מגורים בשיח ג'ראח בירושלים 19 בינואר 2022. -, פלאש 90
מעצרים והריסת מבנה מגורים בשיח ג'ראח בירושלים 19 בינואר 2022/פלאש 90, -
מעצרים והריסת מבנה מגורים בשיח ג'ראח בירושלים 19 בינואר 2022. -, פלאש 90
מקום הפינוי, שלשום/פלאש 90, -

בתחילת האירוע, עם הגעת עובדי הוצאה לפועל וכוחות המשטרה, סירבו בני משפחת סלאחייה לפנות את ביתם, והתבצרו בו. בהמשך הצטרף צוות משא ומתן, שהוקפץ לזירה, במקביל להתגודדות של עשרות צעירים פלסטינים ופעילי שמאל במקום.

גם ח"כ מוסי רז ממרצ וח"כ עופר כסיף מסיעת הרשימה המשותפת הגיעו למקום, וכן נציגים דיפלומטים מהאיחוד האירופי, הגיעו לשכונה ועוקבים אחר המתרחש. בעקבות האירוע, נציגות האיחוד האירופי לרשות הפלסטינית כתבה בציוץ בטוויטר כי פינוי משפחות פלסטיניות מבתיהן מנוגד לחוק הבינלאומי וכי יש למנוע הסלמה של המצב ולמצוא פתרון בדרכי שלום.

פינוי בית משפחה בשכונת שייח' ג'ראח, ירושלים, 17 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מקום הפינוי, שלשום/פלאש 90, יונתן זינדל

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) בירך על פינוי המשפחה, וכינה את הצעד "הפגנת משילות". לדבריו, "זו רק ההתחלה ואסור לעצור. יש במקום מבנים רבים שצריך לפנות ופולשים רבים שצריך להבהיר להם שישראל היא מדינת חוק. המדינה חייבת להפגין משילות קודם כל בירושלים ולא לאפשר לפורעי החוק לאיים על מדינת ישראל".

שלשום אמר השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ‏כי בית המשפט קבע שמדובר בפלישה לא חוקית, ועל כן יש לפנות את הבית. "השטח מיועד להקמת כיתות לימוד וגנים לחינוך מיוחד שהם לרווחתם של ילדי השכונה הערבים", אמר. ‏"אי אפשר לאחוז במקל משני קצותיו - גם לדרוש שהעירייה תפעל לרווחת התושבים הערבים, וגם להתנגד לבניית מוסדות חינוך לרווחת".

בתחילת השבוע הפגינו כמה פעילי שמאל מול ביתו של ראש עיריית ירושלים משה ליאון במחאה על פינוי המשפחה. בהפגנה נעצר אדם אחד. "אין דרך אחרת לפרש זאת - העירייה בהובלת אריה קינג, סגן ראש העיר, עושה יד אחת עם עמותות המתנחלים במטרה לנשל את הפלסטינים מבתיהם לטובת ייהוד השכונה", נמסר מארגון פרי ג'רוזלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully