וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרה של החשודה בפרשת ניסיון הגיוס למודיעין האיראני הוארך

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 15:19

הנאשמת נעדרה מהדיון לאחר שנמצאה חיובית לקורונה. בית המשפט הורה על הכנת תסקיר מבחן שיבדוק את מסכונתה ושחרורה למעצר בית ייבחן. ביום חמישי יתקיים דיון הקראה של כתב אישום נגד שניים מהנאשמים בפרשה. עורך דינה: "לא העלתה על דעתה שהיא מסכנת את ביטחון המדינה"

בווידאו: סניגורה של החשודה בפרשת הריגול האיראנית מתייחס לחשדות נגדה/מערכת וואלה!

בבית המשפט המחוזי בירושלים התקיים היום (שלישי) דיון הארכת מעצר של תושבת חולון המעורבת בפרשת ניסיון הגיוס למודיעין האיראני. הנאשמת נעדרה מהדיון לאחר שנמצאה חיובית לקורונה. מעצרה הוארך ובית משפט הורה על הכנת תסקיר מבחן שיבדוק את מסכונתה ובהתאם, שחרורה למעצר בית ייבחן. ביום חמישי יתקיים דיון הקראה של כתב אישום נגד שניים מהנאשמים בפרשה.

בשבוע שעבר הותר לפרסום כי כתב אישום הוגש נגדה בגין קשרים שקיימה עם גורמי מודיעין אירניים. תושבת חולון מואשמת בכך שמילאה אחר הוראות שמסר לה מפעיל מודיעין איראני, שיצר עימה קשר באמצעות הפייסבוק, וזאת על אף שחשדה כי הוא פועל מטעם שלטונות איראן וגופי המודיעין שלה. בתמורה למידע שהעבירה הנאשמת למפעיל המודיעין, היא קיבלה ממנו מתנות.

על פי כתבי האישום שהוגשו כנגד המוערבים בפרשה, חמישה נאשמים בסך הכל, פעיל מודיעין איראני פנה אל החשודים באמצעות רשת פייסבוק, והציג עצמו בפני רובם כרווק מוסלמי אמיד מטהרן המתעניין בדת היהודית ומעוניין לעלות לישראל. הפעיל האיראני הטיל עליהם משימות שונות וביקש מהם פרטי מידע על ישראל, וזאת למרות שחלקם ידעו או חשדו כי הוא פועל מטעמם של שלטונות איראן וגופי המודיעין שלה. אותו פעיל מודיעין כינה עצמו בשם "ראמבוד נמדר".

ראמבוד נמדר. שב"כ
ראמבוד נמדר/שב"כ

הנאשמת, תושבת חולון בת 40, חשדה ב"ראמבוד" כי פעל מטעם שלטונות איראן וגופי המודיעין שלה, ובכל זאת עמדה עימו בקשר כבר מספר שנים. היא חשודה כי ביצעה עבורו משימות שונות, לרבות צילום בסתר של שגרירות ארצות הברית בתל אביב, צילום בתוך משרד הפנים בעיר מגוריה, וצילום המשרד לביטוח לאומי, והעברת מידע על סידורי אבטחה וצילום קניון בחולון.

בחקירה עלה שבעלה של החשודה, היה מודע לקשריה עם "ראמבוד", ואף שוחח איתו בעצמו, למרות שחשד כי מדובר בגורם מודיעין איראני. החשוד אף סייע לאשתו בביצוע אחת ממשימותיה עבור "ראמבוד", בכך שהסיעה לצלם את שגרירות ארה"ב בתל אביב.

עוד בוואלה!

זוג שדרני רדיו בפרסית, ומנקה שעבדה עם ח"כית: אלה הנאשמים שניסה לגייס הסוכן האיראני

לכתבה המלאה

במסגרת הקשר עם "ראמבוד", התבקשה החשודה לכוון את בנה, שעמד בפני גיוס לצה"ל, לשירות באגף המודיעין בצה"ל ובתוך כך, ובתיווכה, שוחח "ראמבוד" באמצעות הטלפון עם הבן על מנת לחוות דעתו על רמת השפה הפרסית שלו, ללא שהאחרון מודע להקשר הדברים. עוד עלה כי החשודה הונחתה על ידי "ראמבוד" לאסוף מודיעין אודות בכירים במערכת הביטחון.

עו"ד בן ציון ציטרין, המייצג את החשודה מסר: "לאחר שקראנו את כתב האישום ונחשפנו לחומרי החקירה בכל התיקים, אני עדיין איתן בדעתי שמדובר במעידה של נשים תמימות, נאיביות. הלקוחה שלי לא העלתה על דעתה שהיא עושה משהו שהוא בניגוד לביטחון המדינה, משום שהיא להיפך - פטריוטית גדולה, ציונית, עוסקת בהעלאת יהודים מאיראן ומתנגדת למשטר האיראני, כך שלומר שהיא שיתפה פעולה עם המשטר האיראני במצב של חלילה עלול לפגוע במדינת ישראל זה לא יעלה על הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully