וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור הילודה בסין בשנה החולפת - הנמוך ביותר אי-פעם

אף שהמפלגה הקומוניסטית כבר מאפשרת לזוגות להביא עד שלושה ילדים, מספר הלידות לכל אלף איש ב-2021 היה 7.52, בהשוואה ל-8.52 ב-2020. הגידול הטבעי של האוכלוסייה, שמונה 1.41 מיליארד נפש, צנח ל-0.34, וההזקנות המואצת של כוח העבודה עשויה לגרום להאטה כלכלית

אחות מטפלת בתינוק דקות ספורת לאחר לידתו בבית חולים במחוז הונאן, סין 4 באוקטובר 2021. GettyImages
הסינים התרגלו למשפחות קטנות. תינוק בפגייה בבית חולים בהונאן, בשנה שעברה/GettyImages

שיעור הילודה בסין צנח לשיא שלילי בשנה החולפת למרות המאמצים של בייג'ינג לעודד משפחות להביא יותר ילדים לעולם על מנת לעצור את המשבר הדמוגרפי שהיא חווה.

לפי נתונים רשמיים שפורסמו היום (שני), שיעור הילודה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם ב-2021 היה 7.52 לידות לאלף איש, בהשוואה ל-8.52 ב-2020. אלו הנתונים הנמוכים ביותר מאז תחילת הרישומים ב-1949, השנה שבה השתלטו הקומוניסטים על השלטון. זהו גם הנתון הנמוך ביותר שהוכנס למדד הסטטיסטיקה השנתי של סין, המעריך מדי שנה את המצב הכלכלי של המדינה, מאז 1978.

ב-2016 החליטה בייג'ינג לבטל את המדיניות שאסרה על משפחות להביא לעולם יותר מילד אחד ואפשרה לזוגות להביא ילד נוסף, אך ההקלות לא הולידו בייבי-בום. בשנה שעברה, הרשויות הלכו צעד אחד נוסף כשאישרו לזוגות להביא עד שלושה ילדים, אולם הגידול הטבעי של האוכלוסייה צנח ל-0.34 לכל אלף איש, בהשוואה ל-1.45 קודם לכן.

בסך הכול, ב-2021 נולדו 10.62 מיליון תינוקות בסין, ואוכלוסייתה גדלה ל-1.41 מיליארד איש.
"האתגר הדמוגרפי הוא דבר מוכר מאוד, אבל מהירות הזדקנות האוכלוסייה היא בבירור מהירה מהתחזיות", אמר הכלכלן ז'יוויי ז'אנג. "זאת גם אינדיקציה לכך שהצמיחה הפוטנציאלית של סין מאטה מהר מהמצופה".

בשנה שעברה, תוצאות של מפקד אוכלוסין שנערך פעם בעשור הראו שאוכלוסיית סין גדלה בקצב האיטי ביותר שלה מאז שנות ה-60. יוקר המחיה ושינוי תרבותי - הסינים רגילים כיום למשפחות קטנות יותר - צוינו כסיבות לשיעור הילודה הנמוך.

מדיניות הילד האחד הונהגה על ידי מנהיג סין דנג שיאופינג ב-1980 כדי לבלום את גידול האוכלוסייה ולקדם פיתוח כלכלי, למעט החרגות של משפחות כפריות שילדן הבכור היה אישה ומיעוטים אתניים.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • ילודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully