וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין בשינוי דרמטי: תותיר למשפחות עד 3 ילדים בשל הצניחה בילודה

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 11:55

המפלגה הקומוניסטית בהנהגת הנשיא שי החליטה על צעד נוסף לעידוד זוגות להביא ילדים לעולם, אחרי שביטול מדיניות הילד האחד ב-2016 לא הוביל לתוצאות הרצויות. רבים נרתעים מלהקים משפחות בשל יוקר המחיה ולא מתרשמים מהשינוי. "תנו לי 5 מיליון יואן, אביא שלושה ילדים"

ילדים סינים והוריהם בכיכר טיאננמן, בייג'ינג, 2 בנובמבר 2015. רויטרס
החברה הסינית הולכת ומזדקנת. אימהות וילדיהן בכיכר טיאננמן/רויטרס

סין הודיעה היום (שני) כי זוגות נשואים יכולים ללדת עד שלושה ילדים במקום שניים, בשינוי מדיניות משמעותי בעקבות ירידה דרסטית בשיעור הילודה במדינה המאוכלסת ביותר בעולם.

סוכנות הידיעות הרשמית שינחואה דיווחה כי השינוי אושר במהלך כינוס של הפוליטביורו בראשות הנשיא שי ג'ינפינג. ב-2016, סין ביטלה את מדיניות הילד האחד אחרי עשרות שנים שבהן היא ניסתה למנוע פיצוץ אוכלוסין. ואולם, ההקלה שאפשרה להביא שני ילדים לעולם לא הצליחה להביא לגידול בשיעור הלידות, מאחר שיוקר המחיה בערים הגדולות בסין הרתיע זוגות רבים מהקמת משפחה.

"כדי לייעל עוד יותר את מדיניות הילודה, תיושם מדיניות שתאפשר לכל זוג נשוי להביא שלושה ילדים", נכתב בדיווח של שינחואה על הפגישה. בנוסף לכך, שינוי המדיניות ילווה ב"צעדים תומכים, שיתרמו לשיפור מבנה האוכלוסייה של ארצנו, להגשמת האסטרטגיה הממשלתית להתמודדות ישירה עם הזדקנות האוכלוסייה ולשמירה על היתרון, ולהקצאת משאבי אנוש", נכתב בדיווח, שלא פירט מהם אותם אמצעי תמיכה.

ההכרזה גררה תגובות צוננות ברשתות החברתיות בסין. גולשים רבים אמרו שהם לא מסוגלים להרשות לעצמם להביא לעולם אפילו ילד אחד. "אני מוכן להביא שלושה ילדים אם תתנו לי חמישה מיליון יואן", כתב משתמש אחד ברשת וויבו. חמישה מיליון יואן שווי ערך לכ-785 אלף דולר.

בסקר שפורסם בחשבון של סוכנות הידיעות הרשמית בוויבו ובו נשאלו הגולשים אם הם מוכנים לשלושה ילדים, 29 אלף מתוך 31 הנשאלים השיבו שהם "לעולם לא יחשבו על זה" ואילו השאר בחרו בין האפשרויות: "אני מוכן ונלהב מאוד לעשות זאת, זה על סדר היום שלי ואני מהסס ויש הרבה מה לשקול". בהמשך, הסקר הוסר מהחשבון הרשמי של שינחואה.

בתחילת החודש פורסמו תוצאות מפקד האוכלוסין שעורכת סין מדי עשור, ולפיהן האוכלוסייה גדלה בקצב האיטי ביותר מאז שנות ה-50, והגיעה ל-1.41 מיליארד נפש. שיעור הילודה בשנה החולפת היה 1.3 ילדים בלבד, בדומה לחברות מזדקנות כמו יפן ואיטליה.

"אנשים לא נרתעים מהגבלת שני הילדים, אלא מהעלויות הגבוהות להפליא בגידול ילדים בסין של ימינו. דיור, פעילויות מחוץ ללימודים, אוכל, טיולים וכל השאר מצטברים במהירות", הסביר ייפי לי, סוציולוג ב-NYU בשנגחאי. "העלאת הרף עצמו לא צפויה להוביל לשינוי בחישובים של מישהו, לפי דעתי", אמר.

במקביל, הפוליטביורו של המפלגה הקומוניסטית של סין הודיע היום כי יחל לעכב בהדרגה את גיל הפנסיה, אך לא פירט מעבר לכך.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • ילודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully