וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקשים ברמת השרון: חלקים מפארק הנצח בעיר נסגרו בגלל פסולת נפיצה

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 19:38

הרשות לפינוי מוקשים גילתה כי בשני אזורים יש עדויות לשאריות של פסולת נפיצה שמקורה במוקשים שפורקו. אמנם, אומרים ברשות, מידת המסוכנות נמוכה, אבל למרות זאת החליט ראש העיר לסגור חלקים ממנו. מחר יגיעו צוותים מקצועיים למקום כדי להחליט אם להמשיך בסגירה

פארק ״הנצח״ ברמת השרון. מערכת וואלה!, אתר רשמי
לבתים לא נשקפת סכנה. פארק הנצח ברמת השרון/אתר רשמי, מערכת וואלה!

המשרד להגנת הסביבה התריע הבוקר בפני עיריית רמת השרון על הימצאותם של מוקשים בפארק הנצח בעיר, השוכן סמוך למתחם תע"ש. זאת לאחר שהרשות לפינוי מוקשים (רלפ"מ) גילתה כי בשני אזורים בפארק יש עדויות לשאריות של פסולת נפיצה. בעקבות הדברים כינס היום ראש העיר אבי גרובר פגישה עם גורמי המקצוע ברלפ"מ, במשרד להגנת הסביבה, במשרד הביטחון וברשות מקרקעי ישראל והורה לסגור חלקים בפארק.

עוד נמסר כי הרלפ"מ קבעה כי מידת הסכנה הנשקפת מהפסולת היא נמוכה, אך קיימת. בעירייה אומרים כי "לבתים סביב הפארק לא נשקפת כל סכנה וכך גם לעוברים ברחוב הנצח". בפגישה שנערכה בהשתתפות כל הגורמים סוכם על גיבוש תוכנית פעולה מיידית לטיפול בשטחים החשודים.

הרשות לפינוי מוקשים ונפלים במשרד הביטחון משמידה את התחמושת הסורית ממלחמת ששת הימים שהתגלתה בבונקר סורי ישן במרכז ברמת הגולן. אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
הרשות לפינוי מוקשים מפוצצת תחמושת סורית ישנה ברמת הגולן/משרד הביטחון, אגף דוברות והסברה

יורם הורביץ, מנהל מחוז תל אביב במשרד להגנת הסביבה, אמר לוואלה! כי עוד בשנת 2014 חשדו במשרד כי ישנם שני שטחים שבהם יש עדויות לקיום חומרי נפץ, אך בדיקה שנערכה באותה את העלתה כי אין חשש. ואולם בשנה האחרונה התקבל מהרלפ"מ מידע אחר, בעקבות מדידות חדשות ובדיקות של תצלומי אוויר. בבדיקה שנערכה בעבר, כך מתברר, היתה שגיאה בפיענוח. על פי הבדיקות החדשות, בפארק יש שני מתחמים שבהם עשויה להיות פסולת הכוללת קופסאות ריקות של מוקשים שפורקו. חומרי הנפץ נלקחו מהמוקשים המפורקים, אך יתכן שנותר מעט חומר מסוכן.

הוא הדגיש כי למרות רמת הסיכון הנמוכה, המשרד להגנת הסביבה תומך בהחלטת ראש העיר לסגור את הפארק. לדבריו, "נטרלנו לגמרי את הסיכון לציבור בשל הסגירה". הורביץ הוסיף, כמו כן, שכבר מחר יגיעו צוותים מקצועיים לפארק "לגבש את הפעולות הנדרשות, להחליט אם להמשיך בסגירת הפארק, מה יהיה גודל הסגירה ומה הפעולות המיידיות שצריך לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully