וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישור השרים: רכש הצוללות מגרמניה צפוי להיחתם השבוע

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 22:25

מזכר ההבנות לרכש הצוללות החדשות נחתם כבר ב-2017 אבל השבוע ייחתם ההסכם עצמו. במסגרת ההסכם, הצוללות יספוקו לישראל לקראת סוף העשור הנוכחי והן אמורות להחליף שלוש צוללות שנכנסו לשירות בחיל הים הישראלי בשנים 2000-1999

בווידאו: הקמת ועדת חקירה לצוללות תעלה לאישור הממשלה ביום ראשון/צילום: תקשורת שר הביטחון

ועדת השרים להצטיידות התכנסה היום (ראשון) כדי לדון בעסקה לרכש צוללות חדשות מגרמניה. בהמשך השבוע צפויה החתימה על ההסכם עם ממשלת גרמניה.

מזכר ההבנות לרכש הצוללות החדשות נחתם כבר ב-2017 אבל השבוע ייחתם ההסכם עצמו. ועדת השרים להצטיידות הייתה צריכה לאשר את מתווה ההסכם כולל את סוגיית התקציב לרכש הצוללות.

צוללת גרמנית מסוג U-31. AP
צוללת גרמנית מסוג U-31/AP

בחודש אוקטובר כשקנצרלית גרמניה לשעבר אנגלה מרקל ביקרה בישראל, הבהיר לה ראש הממשלה נפתלי בנט כי ישראל עדיין מעוניינת בעסקה ורוצה להתקדם לחתימה על ההסכם.

לפי גורם מדיני שהיה מעורה בפרטי השיחה, "צרכי מערכת הביטחון נותחו מחדש על ידי הממשלה החדשה. "עמדת מערכת הביטחון היא שצריך להצטייד בצוללות ואנחנו פועלים להשלים את ההתקשרות. המסר הזה הועבר למרקל בפגישה עם ראש הממשלה. נקדם את מה שצריך למען ביטחון המדינה. מבחינתנו - ביטחון מדינת ישראל - מעל הכל".

ב-2017 אישר הקבינט הביטחוני הגרמני מכירת שלוש צוללות חדשות לישראל בעלות של 1.5 מיליארד אירו. שליש מעלות הצוללות תמומן על ידי ממשלת גרמניה. הצוללות יספוקו לישראל לקראת סוף העשור הנוכחי והן אמורות להחליף שלוש צוללות שנכנסו לשירות בחיל הים הישראלי בשנים 2000-1999.

  • עוד באותו נושא:
  • צוללות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully