וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלך נדיר של גיוס עד מדינה הביא להגשת כתבי אישום ברצח בחיפה

16.1.2022 / 8:51

בפעם הראשונה מזה 20 שנה גויס עד מדינה בחיפה, שהפליל את שני חבריו ברצח של מהראן מוגרבי, שנדרס ונורה מטווח קצר. עד המדינה סיפק את האקדח וערך את הסיור המקדים. גורם המכיר את החקירה אמר כי "אם היו מגייסים עדי מדינה, היו מפוענחים חצי ממקרי הרצח בחברה הערבית"

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד שני תושבי חיפה הנאשמים ברצח מהראן מוגרבי/צילום: יואב איתיאל

מהלך יוצא דופן של גיוס עד מדינה הוביל ביום חמישי להגשת שלושה כתבי אישום נגד צעירים תושבי חיפה. שניים מהם, אחמד אל דחל בן ה-26 וסאמר חפאג'ה בן ה-33 נאשמים בכך שרצחו את מהראן מוגרבי בן ה-39, שהתגורר סמוך לשוק הסיטונאי, בדריסה שלאחריה נורה מטווח קצר לשם ווידוא הריגה. הנאשם השלישי, שגויס כעד המדינה, מכונה א'. הוא היה מוכן להודות שערך עבור חבריו את הסיור המקדים, סיפק להם אקדח לביצוע החיסול ותצפת עבורם.

מדובר בפעם הראשונה מזה 10 שנה ויותר שהמשטרה מגייסת עד מדינה בחיפה, שבה בוצעו בשנת 2021 עשרה מקרי רצח שלא פוענחו, רובם ככולם בחברה הערבית. לוואלה! נודע שלעד המדינה לא מיוחסת עבירת רצח. "אם היו מגייסים עדי מדינה, היו מפענחים חצי ממקרי הרצח בחברה הערבית, ולא רק בחיפה", אמר לוואלה! גורם המכיר את החקירה. "הבעיה היא שהפרקליטות לא מאשרת".

הרקע לרצח הוא סכסוך שהתפתח בעקבות דקירתו של אל דחל שבוע קודם לכן. אל דחל היה סבור שמוגרבי הוא שדקר אותו, והחליט לנקום בו, יחד עם שני שותפיו האחרים. לשלושה היה אקדח שהם החזיקו בצוותא, ושא' החביא בבניין מגוריו.

כתב האישום מתאר בפרוטרוט את מהלך ביצוע הרצח. לפי הפירוט, אל דחל וחפאג'ה ביקשו מא' להצטייד באקדח ולבדוק אם רכבו של מוגרבי חונה בסמוך לביתו ואז לעדכן אותם או לירות לעבר הרכב. א' המתין ליד ביתו של מוגרבי זמן מה, ומשלא ראה את הרכב שב לביתו. מאוחר יותר הוא פגש את שני חבריו, שהגיעו ברכב מסוג סקודה, ליד השוק הסיטונאי ומסר לידיהם את האקדח. משם המשיך באופניים חשמליים לדרכו.

בשלב זה יצא מוגרבי מסמטה הסמוכה לביתו כשגם הוא רוכב על אופניים חשמליים. כשחלף ליד מאפייה ברחוב הבחינו בו שני הנאשמים שהיו ברכב. הם פגעו בו תוך כדי נסיעה והפילו אותו מהאופניים ועצרו. בשלב זה ירד חפאג'ה מהרכב עם האקדח וירה לעבר מוגרבי לפחות תשע יריות מטווח קצר. כל שלושת הנאשמים נמלטו לבתיהם ואילו מוגרבי הובהל למרכז הרפואי רמב"ם במצב קריטי. כעבור כמה שעות נקבע מותו.

עוד בוואלה!

חשד לחיסול בחיפה: מת מפצעיו בן 39 שנורה בעיר

לכתבה המלאה
מהראן מוגרבי, תושב חיפה שנרצח בירי, 2 אוקטובר 2021. ., צילום מסך
הנרצח, מהראן מוגרבי/צילום מסך, .

בעקבות הדברים ניהלה היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב כרמל במשטרה חקירה סמויה שכללה גביית עדויות רבות, סריקת חומרים ממצלמות האבטחה ושימוש באמצעים טכנולוגיים. החקירה הביאה למעצר החשודים שהוארך מעת לעת לתקופה כוללת של יותר מ-50 יום ולגיוס עד המדינה

א' תיאר בחקירתו בפירוט את אירועי היום, ובפרקליטות אומרים שעדותו נתמכת בראיות רבות, בהן כאלה הקשורות לניסיונות סולחה שנעשו, עדויות שמסרו בני משפחת הנרצח וכן תיק הדקירה שבו הנרצח נחקר כחשוד. מסלול נסיעתו של א' באופניים החשמליים מתועד כולו במצלמות האבטחה, וכן המפגש עם שני הנאשמים האחרים.

שני חבריו של א' נאשמים ברצח בנסיבות מחמירות ובעבירות נשק, ואם יורשעו צפוי להם מאסר עולם. במקביל מבקשת פרקליטות מחוז חיפה באמצעות התובעים עו"ד חאלד חכרו שועו"ד צחי נמירובסקי להאריך את מעצר החשודים עד תום ההליכים. הדיון בבקשה יתקיים בעתיד, ובינתיים הוארך המעצר עד לקבלת החלטה אחרת על ידי השופט ניצן סילמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully