וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר נגד עשרות אתרים באוקראינה: "היכונו לגרוע מכל"

קייב הפנתה אצבע מאשימה אל רוסיה, על רקע כישלון השיחות עם ארה"ב ונאט"ו על המשבר במזרח אירופה. בתגובה, במערב הבטיחו להגביר את שיתוף הפעולה עם קייב במאבק בסייבר. בוושינגטון מזהירים: מוסקבה מתכננת מבצע דגל-כוזב כדי להצדיק פלישה לאוקראינה

הודעה שהופיעה באתרים אוקראיניים שהותקפו במתקפת סייבר, 14 בינואר 2022. צילום מסך, אתר רשמי
אחד האתרים הממשלתיים באוקראינה שהושבתו במתקפת הסייבר/אתר רשמי, צילום מסך

עשרות תרים ממשלתיים באוקראינה הושבתו אתמול (שישי) זמנית במתקפת סייבר, הגדולה ביותר שפקדה את המדינה בארבע השנים האחרונות. בקייב הפנו אצבע מאשימה לעבר רוסיה, שטרם הגיבה על הטענות המגיעות יממה אחרי שבוע של שיחות עם נציגים אמריקנים ואירופים על המשבר במזרח היבשת. המגעים הגיעו למבוי סתום, והחשש מפני פרוץ עימות גדל כשבוושינגטון מזהירים כי מוסקבה מכינה את התשתית ליצירת פרובוקציות שיספקו לה תירוץ למתקפה צבאית.

לפני נפילת האתרים האוקראיניים, כולל של משרד החוץ, נכתב בהודעת אזהרה: "היכונו לגרוע מכול". בהודעה שפורסמה באוקראינית, ברוסית ובפולנית באתרים שנפרצו נכתב: "אוקראינים! כל המידע האישי שלכם הועלה לרשת הציבורית. זה על העבר שלכם, ההווה שלכם ועל העתיד שלכם". גם ממשלת פולין האשימה את רוסיה באחריות למתקפה.

לוחם בשורות המורדים הפרו-רוסים בקו החזית במזרח אוקראינה באזור דונייצק, 14 בינואר 2022. רויטרס
לוחם בשורות המורדים הפרו-רוסים בקו החזית במזרח אוקראינה באזור דונייצק, אתמול/רויטרס

הגישה לרוב האתרים שוחזרה בתוך כמה שעות. שירות הביטחון של אוקראינה אמר כי לפי הערכות ראשוניות, לא הודלפו פרטים אישיים ולא בוצעו שינויים בתכנים בכ-70 האתרים שהותקפו. בין האתרים שהותקפו היה Diia, מערכת מרכזית שעליה יושבים שירותים ממשלתיים המאחסנים מידע אישי על חיסונים ותעודות.

מומחים במשרד המידע של אוקראינה פרסמו לוח זמנים של תפוצת החדשות על מתקפת הסייבר, והראו כי התקשורת הרוסית דיווחה על כך לפני התקשורת האוקראינית. הם טוענים כי מתקפת הסייבר הייתה תגובה של רוסיה לכישלון השיחות השבוע. מוסקה פרסה כמאה אלף חיילים בסמוך לגבול אוקראינה בחודשים האחרונים, ובמערב חוששים שהיא נערכת לפלישה אף שהיא מכחישה זאת.

לפי שירותי הביטחון האוקראיניים, הם "נטרלו" 1,200 מתקפות או תקריות סייבר בתוך תשעה חודשים בלבד בשנה שעברה. נאט"ו, שגינתה את המתקפה, הודיעה כי היא תחתום בימים הקרובים על הסכם עם אוקראינה על חיזוק שיתוף הפעולה בתחום הסייבר. הגברת שיתוף הפעולה בין קייב לברית צפויה להכעיס את מוסקבה, שמבטיחה למנוע את צירופה של אוקראינה לברית בכל האמצעים - כולל אמצעים צבאיים.

ג'וזפ בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי, אמר כי הגוש יפנה את כל המשאבים כדי לסייע לאוקראינה להתמודד עם מתקפת הסייבר.

עוד בוואלה!

אחרי כישלון השיחות על אוקראינה: רוסיה מאיימת לפרוס כוחות בקובה ובוונצואלה

לכתבה המלאה

ארה"ב: "רוסיה מתכננת מבצע דגל כוזב"

ארצות הברית, שהציעה סיוע לאוקראינה גם כן, הזהירה אתמול כי רוסיה שלחה מומחי חבלה למזרח אוקראינה על מנת להכין את הקרקע לפלישה אפשרית באמצעות מבצע "דגל כוזב". דובר הקרמלין הכחיש את הדיווחים "הלא מבוססים".

"רוסיה כבר הציבה מראש קבוצה של מומחים לבצע מה שמכונה מבצע דגל-כוזב, מבצע שנועד להיראות כמו מתקפה נגדם או נגד דוברי רוסית באוקראינה על מנת לתרץ פלישה שלהם", אמר דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, בשיחה עם כתבים.

גורמים אמריקניים אמרו לכלי תקשורת בארצות הברית כי המומחים מאומנים בלוחמה אורבנית ובשימוש בחומרי נפץ כדי לבצע פעולות חבלה נגד הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה. משרד ההגנה של אוקראינה הביע הערכה דומה, ואמר כי פעולות דומות מתוכננות נגד כוחות רוסיים המוצבים במובלעת הבדלנית טרנסדניסטריה במולדובה.

מוקדם יותר אמר היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, כי לוושינגטון יש מידע מודיעני המראה כי רוסיה נערכת למבצע הונאה שישמש עבורה תירוץ לפלוש לאוקראינה. הוא אמר כי היא פעלה כך בעת שכבשה את חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully