וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הלוויית הנסיך פיליפ: עובדים בלשכת ג'ונסון קיימו מסיבות במעונו

14.1.2022 / 15:27

המלכה אליזבת בקפלת סנט ג'ורג' שבטירת וינדזור בהלווית בעלה, הנסיך פיליפ, 17 באפריל, 2021. רויטרס
שמרה על ריחוק חברתי. המלכה בהלויית הנסיך פיליפ, בשנה שעברה/רויטרס

עובדים בלשכתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון חגגו במעונו ברחוב דאונינג ערב לפני הלווייתו של הנסיך פיליפ בשנה שעברה, בעת שהממשלה הגבילה את ההתקהלויות בשל מגיפת הקורונה - כך פורסם בעיתון הטלגרף, בדיווח שרק מעמיק את המשבר שבו שרוי ג'ונסון בעקבות שורת חשיפות על התקהלויות אסורות שלו ושל עובדיו בשנתיים החולפות, בתקופה שבה רבים מהאזרחים לא יכלו להיפרד מקרוביהם הגוססים.

לשכתו של ג'ונסון מסרה היום (שישי) התנצלות בפני המלכה אליזבת, שביום ההלוויה, ב-17 באפריל 2021, ישבה לבדה בכנסייה בארמון וינדזור כדי לשמור על כללי הריחוק החברתי, בתמונה שנחקקה היטב בזיכרון הבריטי. "זה מצער ביותר שזה קרה בזמן של אבל לאומי ומספר 10 (רחוב דאונינג) התנצל בפני הארמון", מסר דובר של ג'ונסון לכתבים, שציין כי ראש הממשלה היה במעונו הכפרי בצ'קרס באותו היום ולא הוזמן לשום אירוע.

על פי הדיווח, שתי המסיבות שנערכו באותו ערב היו כה פרועות, עד שעובדי לשכתו של ג'ונסון רכשו מזוודת אלכוהול בסופרמרקט סמוך, שפכו יין על השטיחים ושברו נדנדה המשמשת את בנו הצעיר של ראש הממשלה. למחרת, נפרדה המלכה בת ה-95 מבעלה פיליפ בן ה-99, לאחר 73 שנות נישואים.

ג'ונסון כבר נאלץ להתנצל השבוע בפני הפרלמנט, אחרי שנחשף כי הוא ובת זוגו השתתפו באירוע עם עשרות אנשים בחצר מעונו, בעת שבריטניה הייתה תחת סגר קפדני. ראש הממשלה טען שהוא חשב שמדובר בפגישת עבודה וכי הוא היה במקום במשך זמן קצר, אך הקריאות להתפטרותו גוברות, ולא רק מכיוון האופוזיציה שאומרת כי הוא אינו כשיר לתפקיד אחרי שהטעה את הציבור ונהג בצביעות.

בווידאו: ג'ונסון מתנצל על השתתפותו במסיבה בזמן הסגר/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

אחרי שבנה קריירה פוליטית מהתנהלות לא שגרתית, ג'ונסון בן ה-57 נמצא במשבר החמור ביותר מאז נכנס לתפקיד ב-2019. רוב שרי ממשלתו עדיין תומכים בו באופן מוצהר, אך מאחורי הקלעים יותר ויותר מחוקקים שמרנים פועלים להדחתו לאור הצניחה בסקרים בחודשים האחרונים.

כדי לקיים בחירות בזק פנימיות, לפחות 54 מתוך 360 המחוקקים השמרנים חייבים להגיש מכתבי אי-אמון ליו"ר "ועדת 1922" של המפלגה. על פי הטלגרף, עד 30 מכתבים כאלו כבר הוגשו. "זה עצוב, אך כבר אי אפשר להגן על מעמדו של ראש הממשלה", אמר חבר הפרלמנט השמרני אנדרו בריגדן, שהיה בעבר תומך של ג'ונסון. "הגיע הזמן שיפנה את הבמה".

מנגד, שרת החוץ, ליז טראס, הנחשבת כיורשת אפשרית לג'ונסון, אמרה כי בעוד שנעשו "טעויות אמיתיות", הגיעה העת להמשיך הלאה. "אנחנו צריכים להסתכל על המצב הכללי שלנו בתור מדינה, על העובדה שהוא (ג'ונסון) הוציא לפועל את הברקזיט, שאנחנו מתאוששים מהקורונה. הוא התנצל".

השנה הקרובה עומדת להיות מאתגרת עבור ג'ונסון. מעבר לקורונה, האינפלציה משתוללת, מחירי האנרגיה מזנקים, מסים נוספים יוטלו באפריל ומפלגתו מתמודדת עם בחירות מקומיות במאי.

אחת המסיבות שהתקיימו באפריל אשתקד הייתה פרידה מג'יימס סלאק, מנהל התקשורת לשעבר במעונו של ג'ונסון וכיום סגן עורך הצהובון "סאן". הוא הביע היום התנצלות על "הזעם והכאב שנגרמו" ומסר בהצהרה כי המסיבה לא הייתה צריכה להתקיים במועד שבו היא התקיימה.

בתוך כך, המשטרה בבריטניה הדגישה אתמול כי היא לא תפתח בחקירת האירועים שהתקיימו במעונו של ג'ונסון בזמן הסגרים, אלא אם חקירה פנימית של הממשלה הנמצאת בעיצומה תמצא ראיות לעבירות פליליות אפשריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully