וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכירו של ג'ונסון הזמין מאה איש למסיבה בזמן הסגר: "תביאו אלכוהול"

11.1.2022 / 11:13

בערוץ ITV דווח כי ראש הממשלה ובת זוגו היו בין הנוכחים באירוע שהתקיים בחצר בדאונינג 10 במאי 2020, בעת שהממלכה הייתה תחת סגר קפדני. בחודשים האחרונים דווח על שורת מסיבות שהתקיימו במעונו של ראש הממשלה, ובאופוזיציה טוענים שאיבד את סמכותו המוסרית להנהיג

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בפגישה עם שליט עומאן, לונדון, 16 בדצמבר 2021. רויטרס
המסיבה נערכה בזמן סגר הדוק. ג'ונסון/רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ממשיך להסתבך, אחרי שנחשף כי מזכירו הזמין יותר ממאה אנשים למסיבה בחצר מעונו בדאונינג 10 במהלך סגר הקורונה. האורחים התבקשו "להביא בעצמכם אלכוהול" למסיבה שהתקיימה ב-20 במאי 2020, בעיצומו של הסגר הראשון וההדוק. לפי הדיווח בערוץ ITV, ג'ונסון ובת זוגו היו בין המשתתפים באירוע.

ג'ונסון, שרשם ניצחון סוחף בבחירות ב-2019, איבד גובה בשבועות האחרונים בעקבות סדרת שערוריות הקשורות למסיבות שהתקיימו במעונו. בסרטון שדלף בחודש שעבר נראו יועציו צוחקים ומתבדחים על מסיבה שהתקיימה בזמן סגר חג המולד ב-2020. ראש הממשלה השמרני ספג ביקורות זועמות מהציבור ומפוליטיקאים רבים, ומנהיג הלייבור קיר סטרמר אמר כי הוא איבד את הסמכות המוסרית להנהיג את הממלכה.

"אחרי תקופה עמוסה ביותר, חשבנו שיהיה נחמד לנצל את מזג האוויר הנפלא ולשתות תוך שמירה על ריחוק חברתי בגינת מספר 10 הערב", כתב מזכירו של ג'ונסון, מרטין ריינולדס, במייל שנשלח למוזמנים. "הצטרפנו אלינו מ-18:00 והביאו את האלכוהול שלכם".

באותו הזמן, בתי הספר היו סגורים ברובם, והפאבים והמסעדות היו סגורות תוך שמירה קפדנית על ריחוק חברתי. ההגבלות היו הדוקות כל כך, עד שהמשטרה העמידה לדין אנשים שקיימו מסיבות, הקימו מחסומים רנדומליים באזורים מסוימים והשתמשו ברחפנים כדי לעקוב אחר מכוני יופי.

משרדו של ג'ונסון סירב להגיב על הדיווח של ITV. הרשויות חוקרת בימים אלו את הדיווחים על קיומן של לפחות חמש מסיבות במשרדי הממשלה במהלך הסגרים. אדוארד ארגר, שר במשרד הבריאות, אמר שהוא מבין את התחושות הקשות שעולות מהדיווחים בתקשורת על המסיבות במעונו של ג'ונסון.

"אני יכול להבין את הכאב שייגרם מהדיווחים וההאשמות האלו, במיוחד לאלו שאיבדו את יקיריהם", אמר לרשת סקיי ניוז. "זה לא יהיה מתאים עבורי להגיב על אותן שיחות מתמשכות או על החקירה המתמשכת שלה. אנחנו חייבים לאפשר את סיום החקירה".

במהלך החודשים האחרונים, ג'ונסון התמודד עם ביקורת על טיפולו בשורת שערוריות, בהן הענקת מענקים שמנים כפיצוי על הקורונה לחברות הקשורות למפלגה השמרנית, שיפוץ דירתו ברחוב דאונינג וטענות שהוא התערב כדי להבטיח שחיות מחמד יפונו מקאבול במהלך הנסיגה הכאוטית מאפגניסטן בחודש אוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully