וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפי נדבקים חדשים בקורונה, מספר החולים שבמצב קשה חצה את ה-300

עודכן לאחרונה: 14.1.2022 / 12:03

משרד הבריאות עדכן כי יותר מ-40 אלף ישראלים אובחנו אתמול חיוביים בבדיקות PCR ואנטיגן, לאחר ש-12.65% מהבדיקות שבוצעו חזרו חיוביות. מספר החולים הקשים - הגבוה מאז 21 באוקטובר. נמשכת הירידה במקדם ההדבקה, שעומד על 1.8

בווידאו: פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא בדתרוך לתקשורת/צילום: לע"מ

מספר החיוביים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה מצוי בירידה קלה ונעמד על 40,430 בני אדם - כך עולה היום (שישי) מנתוני משרד הבריאות. שיעור החולים הפעילים מצוי בירידה קלה אף הוא ומספרו 248,192.

זינוק חל במספר חולי הקורונה שמצבם מוגדר קשה. מדובר ב-306 חולים, אל מול 283 ביממה הקודמת. מתוך החולים קשה, 76 מונשמים.

מקדם ההדבקה נמצא בירידה ונעמד על 1.8. מפרוץ המגפה מתו בישראל 8,293 בני אדם.

בדיקת קורונה בירושלים 30 בצדמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בדיקת קורונה/פלאש 90, יונתן זינדל

משרד הבריאות הודיע אמש כי תת זן חדש של מוטציית הקורונה אומיקרון התגלה בישראל. מדובר בווריאנט BA2, שלו יותר מוטציות מלאומיקרון המקורי, מה שגרם למדענים בעולם להעלות השערה לפיה הוא עלול להיות יותר אלים.

"מדובר בווריאנט המתפתח לצד האומיקרון ונמצא במעקב של משרד הבריאות ומדינות נוספות בעולם", מסר המשרד. "בשלב זה אין עדות לכך שהוא מתנהג אחרת מהאומיקרון, נעדכן את הציבור בכל התפתחות רלוונטית.

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר אתמול כי הוא לא יודע להעריך אם יוכרז סגר בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים. זאת בהמשך לדבריו לפיהם מספר הנדבקים בקורונה גבוה יותר מאשר הנתונים המוצגים בידי משרד הבריאות. "הגל שאנחנו נמצאים בו ממשיך להגיע", הבהיר. "סביר להניח שמספר הנדבקים גדול יותר, כאשר ישנם כאלה שלא יודעים שנדבקו - או שלא דיווחו על כך". הוא הוסיף למרות התחלואה הגוברת, "למשרד הבריאות אין מדיניות של הדבקה המונית או תפיסה של חסינות עדר. אנחנו נמצאים בשלב שהגבלת התקהלות לא תשנה את התפשטות המגפה".

עוד בוואלה!

תת-זן של אומיקרון התגלה בישראל; משרד הבריאות: "נמצא במעקב"

לכתבה המלאה
בדיקת אנטיגן 11 בינואר 2021. ראובן קסטרו
בדיקת אנטיגן/ראובן קסטרו

אמש נכנסה לתוקף החלטת משרד הבריאות כי תקופת הבידוד לחולים מאומתים תקוצר לשבעה ימים בלבד, אם בשלושת הימים האחרונים לא מופיעים סימפטומים של המחלה. אם סימפטומים כאלו אכן מופיעים בפרק הזמן הזה - יידרשו החולים להשלים עשרה ימי בידוד, כפי שהיה עד כה.

במשרד קיבלו את ההחלטה על בסיס מחקר שנערך בהשתתפות כ-80 חולים מאומתים שנדבקו בזן האומיקרון, שנבדקו אחת ליומיים. מתוצאות המחקר עולה כי הסיכוי לפתח נגיף חי אחרי שבעה ימים עומד על 6% בלבד. הנתונים הוצגו לצט"ם (הצוות לטיפול במגיפות), והוא המליץ בתורו על הצעד למשרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully