וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ קבע: סבסוד מעונות היום לילדי אברכים יימשך עד סוף שנת הלימודים

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 14:47

שלושת שופטי העליון החליטו פה אחד כי מבחני התמיכה של משרד האוצר למימון מעונות היום לאברכים אינם "עולים בקנה אחד" עם כללי המשפט המנהלי. "עוגן עבור משפחות רבות". ליברמן: "מצרים על ההחלטה שפוגעת באזרחי המדינה שמשרתים בצה"ל, עובדים ומשלים מיסים"

בווידאו: שר האוצר מבהיר כי מי שזכאי - יקבל פיצויים/צילום: ערוץ הכנסת

בג"ץ פסק היום (רביעי) כי סבסוד מעונות היום לילדי אברכים יימשך עד סוף שנת הלימודים. שלושת שופטי העליון החליטו פה אחד כי מבחני התמיכה של ליברמן והאוצר למימון מעונות יום לאברכים אינם עולים בקנה אחד עם כללי המשפט המינהלי. על כן, המשפחות תמשכנה ליהנות מהסבסוד, בהתאם לאמות המידה שהיו נהוגות עד כה, עד לסוף שנת הלימודים הנוכחית.

שר האוצר אביגדור ליברמן הצר על החלטת בג"ץ לשינוי הקריטריונים לקבלת סבסוד על מעונות היום. לדבריו, ההחלטה פוגעת באזרחי המדינה שמשרתים בצה"ל, עובדים ומשלמים מסים. "נמשיך לפעול בכל הכוח לשילוב כל אזרחי המדינה בשוק התעסוקה", אמר.

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן ציין בהמשך לפסיקת בג"ץ כי: "אני שמח שגם שופטי בג"צ הבינו שהרשעות של ליברמן נגד ילדי האברכים אינה ראויה ויש לדחותה. נמשיך להיאבק למען רווחת הילדים ועד לשנה הבאה, נזכה שתיפול ממשלת הזדון הרעה הזו, שפוגעת בערכי הדת והמסורת, מעלה את יוקר המחיה, ונוהגת באטימות וללא חמלה כלפי האוכלוסיות החלשות".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 27 בדצמבר 2021. ערוץ כנסת, צילום מסך
ליברמן/צילום מסך, ערוץ כנסת

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר: "הבג"ץ משקף בפסיקתו את הדורסנות והרוע של הממשלה להביא גזירה זו תוך פגיעה בכל מנהל תקין בדורסנות מנהלתית ובדרישה לעשות את הדברים באופן מיידי". יחד עם זאת, הוסיף כי "לצערנו גם בפסיקה זו נשארה עדיין הגזירה הנוראה הרודפת נשים המפרנסות את משפחתם - החרב הזו עדיין מתנוססת באוויר ובזה הציבור החרדי לא יקבל את ההגנה מבית המשפט".

ח"כ משה ארבל (ש"ס): "החלטת בג"צ פה אחד בנושא גזירת המעונות מעידה על השנאה של ממשלת הזדון ללומדי התורה שהעבירה אותם על דעתם ועל שומרי הסף שנרדמו בשמירה". עוד הוסיף כי "הסכנה הגדולה לצערי רק נדחתה לשנה הבאה. תפילתנו שזכות עמל התורה של אברכי הכוללים שיזכו לסבסוד מעונות השנה הזו תעביר ממשלת זדון מן הארץ".

עוד בוואלה!

בג"ץ הורה למדינה לנמק מדוע לא יידחה ביטול סבסוד מעונות היום לילדי אברכים

לכתבה המלאה
ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, פלאש 90
מעון יום/פלאש 90, משה שי

משרד האוצר הודיע ביולי על שינוי הקריטריון למבחני הזכאות לסבסוד מעונות היום. במבחן מיצוי כושר ההשתכרות של ההורים שהיה נהוג עד כה, היה על אחד ההורים לעבוד בלפחות חצי משרה (אצל חרדים, לרוב האם) והאב היה חייב או לעבוד בחצי משרה או ללמוד, כדי לזכות בסבסוד.

משמעות ההחלטה הייתה ש-21,000 ילדים שנהנים היום, כל אחד, מסבסוד בגובה של כ-1,000 שקלים בממוצע לחודש למעונות היום, ייאלצו לשלם תמורתם מחיר מלא. על פי מקורות באוצר, החיסכון הצפוי כתוצאה מהמלך הוא כ-400 מיליון שקל בשנה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully