וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימותים נמשכים: תשעה עצורים בהפרות סדר בנטיעות קק"ל בנגב

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 12:15

עבודות הייעור של קק"ל באזור הפזורה הבדואית התחדשו תחת אבטחה משטרתית כבדה, ובמקום החלו התפרעויות ויידוי אבנים. גורמים במשטרה: לא נאפשר הפרות סדר. שב"כ מעורב בחקירת הנחת האבנים על מסילת הרכבת. תושבים באזור תקפו: "שהמדינה תחליט אם אנחנו אזרחים שלה או לא"

בווידאו: התחדשו ההתפרעויות בנגב: אבנים הושלכו על שוטרים שאבטחו את הנטיעות, 3 נעצרו/צילום: יניר יגנה, ניב אהרונסון ויניב כליף

תשעה בני אדם נעצרו הבוקר (שלישי) במהלך הפרות סדר אלימות באזור עבודות הייעור של קק"ל בנגב. נטיעות קק"ל התחדשו בסביבות השעה 08:00 תחת אבטחה כבדה של המשטרה. זאת, לאחר שאמש עשרות צעירים התפרעו בכמה מוקדים, הציתו רכבים, יידו אבנים וחסמו מסילת רכבת באבנים. שני שוטרים נפצעו בזמן המהומות.

התושבים באזור, שרבים מהם נמנים עם מצביעי מפלגת רע"ם, טוענים כי פעילות הקרן הקיימת פולשת לשטחים של כפריהם. אל עבר אחסן, תושב האזור, הגיע היום למחאה על העבודות. "עוקרים, הורסים, חורשים בשטח חקלאי", הוא אמר. "אי אפשר לעשות את המעשים האלה. אם אתם חושבים שהבדואים ימשיכו לשתוק אתם טועים - אתם תגררו למלחמות כאן. אנחנו לא נוותר על האדמות זה האדמות שלנו".

תושב נוסף מהאזור, סאל אלעבסן, אמר: "יש לנו טענות קשות לממסד, לראש הממשלה ולכל ממשלות ישראל. המדינה צריכה להחליט אם אנחנו הבדואים אזרחי מדינה. שלא ישחקו איתנו את המשחק הצבוע והידוע שאנחנו כן אזרחים ולא אזרחים. אזרח, מגיע לו בית, וזכויות לקבל חשמל ומים. לא להשאיר את האנשים בתוך צריפים ולעקור אותם מהבתים שלהם. מה שקורה פה בהיסטוריה ראיתי בגרמניה ב-33 שעקרו את היהודים מהבתים שלהם".

נטיעות העצים בנגב של קקל בנגב מעוררות מחלוקות והתפרעויות באיזור. ניב אהרונסון
עבודות קק"ל בנגב, היום/ניב אהרונסון

בחקירת המהומות שנערכו אמש מעורבים שב"כ והמשטרה. גורמים במשטרה אמרו כי המפגינים נגד העבודות יכולים להתארגן להפגנה לגיטימית "אבל כל הפרת סדר תטופל בחומרה ובמלוא העוצמה. כל מי שיפגע בשוטרים - יטופל".

במהלך ההתפרעויות אמש, שני שוטרים נפצעו באורח קל בשני מוקדים בנגב. באחד האירועים רכבת נוסעים בלמה בסמוך לצומת גורל לאחר שנהג הקטר זיהה כי הונחו אבנים על מסילת הברזל. במקביל, בכביש 25 סמוך לנבטים התקבל דיווח אודות יידוי אבנים לעבר אוטובוס ורכב פרטי. מהמשטרה נמסר כי לרכב הפרטי נגרם נזק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נטיעות העצים בנגב של קקל בנגב מעוררות מחלוקות והתפרעויות באיזור. ניב אהרונסון
עבודות קק"ל בנגב, היום/ניב אהרונסון
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר עם הגעתו לאזור נטיעת העצים בנגב שמעורר מחלוקת. יניר יגנה
עבודות קק"ל בנגב, היום/יניר יגנה

סוגיית נטיעות קק"ל הביאה לדריכות במערכת הפוליטית ובקואליציה בפרט, עם חברי כנסת ושרים שהביעו התנגדות נחרצת ומנגד תמיכה פומבית במהלך. ברע"מ מפעילים לחצים להפסקת העבודות, ושר החוץ יאיר לפיד הביע תמכיה בעמדה זו. מנגד, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ושר התקשורת יועז הנדל נתנו גיבוי לרשויות וקראו להמשיך בפועלות.

חברי סיעת הליכוד הגיעו אתמול לנטיעות כמפגן מחאה נגד הממשלה. הח"כים סיירו בשטח ואל מול המצלמות עזרו בחלק מהנטיעות של קק"ל, זאת למרות שעצירת הנטיעות בפעם האחרונה הייתה בתקופת ממשלת נתניהו-גנץ, אז עמיר פרץ כיהן כשר ובאחריותו הייתה מינהלת הבדואים שהפעילה לחץ גדול לעצירת הנטיעות, לחץ שלבסוף עשה את שלו. כעת, הוחלט להמשיך בנטיעות, וההחלטה עוררה משבר קואליציוני מול רע"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully