וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורה הרצוג, אמו של נשיא המדינה, הובאה למנוחות: "היית מקור כוח ועוצמה"

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 16:55

הרצוג, בת 97 במותה, פעילה חברתית וסביבתית שהקימה את "המועצה לישראל יפה", נטמנה בחלקת גדולי האומה בהר הרצל שבירושלים, לצד בעלה הנשיא השישי חיים הרצוג. בנה הנשיא ספד לה: "היית תמיד מלאה אהבה, עוצמה, השראה ועקרונות"

בווידאו: הלווית אורה הרצוג, אמו של נשיא המדינה/צילום: לע"מ, עריכה: אביעד בללי
הצבת ארון המנוחה אורה הרצוג אימו של נשיא המדינה בבית הנשיא 12 בינואר 20211. שלו שלום, TPS
הצבת ארון המנוחה אורה הרצוג ז"ל/TPS, שלו שלום
אורה הרצוג, 1983. סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית
בת 97 במותה. אורה הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, סער יעקב

אורה הרצוג, אמו של נשיא המדינה יצחק הרצוג ופעילה חברתית וסביבתית, תובא היום (רביעי) למנוחות בחלקת גדולי האומה בהר הרצל שבירושלים, שם תיקבר לצד בעלה, הנשיא השישי חיים הרצוג. לפני טקס ההלווייה, ארונה של הרצוג, בת 97 במותה, הונח בבית הנשיא בירושלים וקרובים ואזרחים חלפו על פניו.

הנשיא, ספד לה: "אמא אהובה ויקרה, כעת אנו מלווים אותך למנוחת עולמים, כאן בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בירושלים, צמודה לאהוב חייך, אבינו חיים הרצוג זכרו לברכה- ויויאן שלך. ולא משנה באיזה גיל נפרדים, תמיד זה קשה וכואב".

עוד הוסיף וציין כי "היית לכולנו אמא אוהבת מאד, מקור כוח ומקור עוצמה, מנוע עם אנרגיות אדירות - לא תמיד פשוטות וקלות, אך תמיד מלאות אהבה, השראה ועקרונות. תמיד ביקשת שיזכרו אותך כהוגת חידון התנ"ך במסגרת חגיגות העשור למדינה". כמו כן אמר כי "ראוי הוא לציין במיוחד את היותך מחלוצות המאבק הירוק. מפעל חייך במשך 40 שנות התנדבות היה המועצה לישראל יפה והמרכז החינוכי בפארק הירקון. לא אשכח כיצד היית עוצרת ברמזור לצד רכב שהשליך פסולת לרחוב- ומעירה לו, ומחזירה לו את מה שהשליך לרחוב".

עוד בוואלה!

אורה הרצוג, אמו של נשיא המדינה, הלכה לעולמה בגיל 97

לכתבה המלאה
הצבת ארון המנוחה אורה הרצוג אימו של נשיא המדינה בבית הנשיא 12 בינואר 20211. שלו שלום, TPS
יצחק הרצוג ליד ארון הקבורה של אמו יחד עם הנשיא לשעבר ראובן ריבלין. בית הנשיא, היום/TPS, שלו שלום

אורה אמב"ש (אני מאמין באמונה שלמה) בשם משפחתה המקורי, נולדה במצרים להוריה שהיו ילידי יפו ומוצא. לימים נהייתה לאשת ציבור במשך שנים וייסדה את "המועצה לישראל יפה". להוריה לאה ושמחה אמב"ש היו ארבעה ילדים. אחותה הבכורה, סוזי אבן, הייתה רעייתו של שר החוץ לשעבר והדיפלומט אבא אבן.

לאורה וחיים הרצוג ארבעה ילדים: עו"ד יואל הרצוג, תא"ל במיל' מיכאל הרצוג, שגריר ישראל בוושינגטון, יצחק הרצוג, נשיא מדינת ישראל, ורונית הרצוג, פסיכולוגית קלינית, אחד-עשר נכדות ונכדים וחמישה נינים.

בשנים 1993-1983 כיהן בעלה חיים הרצוג כנשיא השישי של ישראל. מפעל חייה היה הקמה והובלה של "המועצה לישראל יפה" הארגון הסביבתי הראשון בארץ אותו הובילה במשך 40 שנה בהתנדבות.

עם תום כהונתו של בעלה כנשיא המדינה היא נשאה בתפקידים שונים, ובהם: יו"ר הוועדה הציבורית לאירועי שנת החמישים, חברת מליאת רשות השידור, חברת המועצה הציבורית המייעצת למפעל הפיס, חברת חבר-הנאמנים של מוזיאון תל אביב, יו"ר אגודת הידידים של בית החולים שניידר והוגדרה כ"נשיאה הבינלאומית-אמריטה" של "המועצה לישראל יפה". לאחר מות בעלה בשנת 1997, הקימה ועמדה בראש עמותת יד חיים הרצוג להנצחת פועלו ומורשתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully