וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקופת הבידוד למאומתים תקוצר לשבוע; קבינט המומחים קרא להגביל התקהלויות

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 17:19

החלטת משרד הבריאות על קיצור תקופת הבידוד תיכנס לתוקף כבר ביום חמישי הקרוב. בתוך כך, בדיון שנערך אתמול, המליצו המומחים להטיל תו סגול על חללים סגורים, להנחות מבוגרים לצמצם מגעים ולעבור לעבודה מהבית, אך לא לסגור את בתי הספר

תקופת הבידוד לחולים מאומתים תקוצר לשבעה ימים בלבד, אם בשלושת הימים האחרונים לא מופיעים סימפטומים של המחלה - כך הודיע הערב (שלישי) מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש. אם סימפטומים כאלו אכן מופיעים בפרק הזמן הזה - יידרשו החולים להשלים עשרה ימי בידוד, כפי שהיה עד כה. ההחלטה תיכנס לתוקף כבר ביום חמישי הקרוב.

במשרד קיבלו את ההחלטה על בסיס מחקר שנערך בהשתתפות כ-80 חולים מאומתים שנדבקו בזן האומיקרון, שנבדקו אחת ליומיים. מתוצאות המחקר עולה כי הסיכוי לפתח נגיף חי אחרי שבעה ימים עומד על 6% בלבד. הנתונים הוצגו לצט"ם (הצוות לטיפול במגיפות), והוא המליץ בתורו על הצעד למשרד הבריאות.

"אנחנו לא נחייב בידוד מעבר למה שנדרש, כדי לשמור על הבריאות, וגם על המשק, החינוך, התרבות וכדי לשמור ככל הניתן על שגרת החיים לצד הקורונה", מסר שר הבריאות ניצן הורוביץ.

בדיקת קורונה בראשון לציון, 5 ביולי 2021. ראובן קסטרו
בדיקת קורונה בראשון לציון, יולי 2021/ראובן קסטרו

קבינט המומחים של משרד הבריאות התכנס אתמול ברקע התפשטות התחלואה בגל החמישי של הקורונה, והמליץ שלא לסגור את בתי הספר למרות מספר הבידודים הגבוה - אך כן לאפשר למידה היברידית. עוד הומלץ להנחות מבוגרים בקבוצות הסיכון לצמצם לכמה שבועות את המפגשים למינימום, ולעבור לעבודה מרחוק (תוך מתן פיצויים).

בנוסף, המליצו המומחים להטיל למשך השבועות הקרובים הגבלה על התקהלויות נרחבות ולקבוע תו סגול לחללים סגורים מתוך תקווה לצמצם את היקפי התחלואה הקשה, אך סייגו זאת בכך שישנה אי-בהירות בנוגע ליעילות הצעד במצב הנוכחי.

מחלקת קורונה בחניון התת קרקעי ,בית חולים בילינסון, פתח תקווה, 5 בינואר 2022. ראובן קסטרו
מחלקת קורונה בבית החולים בילינסון, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

המומחים מעריכים כי אין אפשרות לעצור את גל התחלואה הנוכחי, גם לא באמצעים דרסטיים. "הנחת עבודה סבירה הינה שהגל אינו בר עצירה, גם לא בעזרת צעדים מירביים, לרבות הכרזה על סגר. תיתכן האטה זמנית - אך לא עצירה", נכתב בסיכום הדיון.

עם זאת, המומחים ציינו כי מצטברות עדויות נוספות מהעולם על כך שזן האומיקרון אלים פחות מזני הקורונה הקודמים. "הנתונים מחו"ל ממשיכים להדגים אלימות מופחתת של אומיקרון מול דלתא בכל הנוגע לאשפוזים, ועוד יותר מכך - חולים קריטיים/מונשמים", נכתב. "אולם, במדינות שונות, למרות הירידה באלימות, היקף ההדבקות הגדול מייצר עומס כבד על מערכות הבריאות המקומית, אולם לא עד כדי קריסה".

עוד בוואלה!

החנויות פתוחות, הקניונים ריקים: "אנשים מבולבלים בגלל הקורונה ומפחדים להגיע"

לכתבה המלאה

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 37,887 בני אדם אובחנו ביממה האחרונה כחולים בקורונה, כששיעור הבדיקות החיוביות הוא 11.38%, ומקדם ההדבקה עלה ל-2.05. בצד אלה, נרשמה עלייה עקבית במספר החולים במצב קשה. הנתון גדל ביממה החולפת מ-223 ל-247, ובסך הכל בכמעט 50 בתוך יומיים. מספר המונשמים הוא 59. 8,271 בני אדם מתו לאחר שנדבקו בקורונה מאז פרוץ המגיפה בישראל.

לפי הנתונים, 148,503 בני אדם נמצאים בבידוד. רשות החירום הלאומית העריכה אמש כי 10% מכוח העבודה ייעדר היום מהמשק, כשהצפי לשבוע הבא הוא ש-30% ייאלצו להיעדר מעבודתם. עם זאת, על פי התחזית, לא צפוי מחסור משמעותי באספקת מוצרים חיוניים לציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully