וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריחה מהכלא והשתיקה הרועמת: השאלות שיקשו על נציבת שב"ס

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 16:38

קטי פרי תתייצב מחר בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, שם תשטח את גרסתה לרצף האירועים. עדותה תעמוד בצל שורה של קשיים הנובעים בין היתר מהתנהלות הארגון ושתיקתה הרועמת בפרשת הסוהרות

בווידאו: עבודות מיגון בכלא גלבוע למניעת בריחת אסירים נוספת/צילום: שב"ס

נציבת שב"ס, קטי פרי, תופיע מחר (רביעי) בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע ותשטח את גרסתה.

פרי, שמונתה לפני כשנה לתפקיד על יד השר לביטחון הפנים לשעבר אמיר אוחנה, הצטיירה תחילה כמי שנקלעה לאירוע הבריחה, ובסביבתה שידרו כי האחריות למחדל נעוצה בדרג ביניים, כמו סוהרים ומפקד בעת הכלא.

נציבת שירות בתי הסוהר, קטי פרי. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
תשטח את גרסתה. פרי/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

כפי שנחשף בוואלה!, עם כניסתה לתפקיד הנציבה, הובא לידיעתה של פרי מידע מודיעני על כשלי האבטחה בכלא גלבוע וכן שורת המלצות לביצוע, אך דבר לא נעשה. חצי שנה לאחר מכן נמלטו ששת האסירים מתחת לאף של השב"ס.

היעלמותה של פרי לאחר אירוע הבריחה והשתיקה שגזרה על עצמה, הוסברה כרצון לאפשר לוועדה לעשות את עבודה. לפי בכירים לשעבר בשירות בתי הסוהר, מאז האירוע התקדימי והקמת ועדת הבדיקה מצוי הארגון בקיפאון.

כך, למשל, מהלכים שביקשה פרי לקדם, כמו פיטוריו של מפקד כלא גלבוע פרדי בן שטרית, נבלמו בהוראת היועמ"ש. כמו כן, כשלים נוספים שנחשפו בתרבות הארוגנית ובעניין הנעשה בבתי הכלא, כאלה שנדרשים לטיפול מידי, טרם התבררו לעומק ויושמו.

כלא גלבוע. משה שי, פלאש 90
כלא גלבוע/פלאש 90, משה שי

מעמדה של הנציבה פרי לאחר הבריחה התערער ובמידה ומסקנות ועדת הבדיקה יכללו המלצות אישיות, פרי עשויה למצוא עצמה בחוץ יחד עם מפקד הכלא הכפוף לה בן שטרית.

הנציבה פרי עשויה להשאל מחר בוועדה על המדיניות הנהוגה מול האסירים הביטחוניים, באשר לתנאים ולהקלות להם הם זוכים - בניגוד גמור להמלצות הוועדות שהוקמו בעבר. עד כה, מי שהתבטאו נגד המדיניות הזו היו בכירים לשעבר במערך.

פרשת הסוהרות

ארבע שנים לאחר שנחשפה פרשת ההטרדות המיניות של סוהרות בכלא גלבוע, הורה פרקליט המדינה עמית אייסמן על פתיחה מחדש של תיק החקירה. שנה לאחר מינוייה, ובעקבות ההחלטה של פרקליט המדינה, הודיעה הנציבה פרי על פתיחה בהליך הדחתו של קצין המודיעין בכלא גלבוע בשעתו, ראני באשה. ובהמשך, הסכימו בשב"ס לסייע בהליך טיפולי לסוהרות שהוטרדו.

באופן אירוני, עדותו המטלטלת של מפקד כלא גלבוע פרדי בן שטרית לפני כחודשיים בפני הוועדה בדבר פרשת ההטרדות המיניות של סוהרות הובילה בין השאר את פרי וצמרת שב"ס לנקוט ביוזמה ולקדם את הליך הפיטורים של קצין המודיעין ולראשונה התייחסות מפורשת מצידה של פרי לפרשה כאובה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully