וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפיקוחו של קים: צפון קוריאה ערכה ניסוי שני בתוך שבוע בטיל על-קולי

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 9:51

לראשונה זה כמעט שנתיים, המנהיג נכח בשיגור טיל וקרא למדעני הצבא להאיץ את הפיתוחים הטכנולוגיים. כלי נשק על-קוליים יכולים לעקוף מערכות הגנה, ובדרום קוריאה ובארה"ב גינו בחריפות את הניסוי. "אמרנו שאנחנו פתוחים לדיאלוג, והם משגרים טילים"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בשיגור טיל על-קולי, 11 בינואר 2022. רויטרס
נוכחותו מצביעה על החשיבות שהוא מייחס לנשק העל-קולי. קים צופה בשיגור, שלישי/רויטרס

קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי בטיל על-קולי מחופה המזרחי, ובכלי התקשורת הרשמיים של קוריאה הצפונית דווח הלילה (רביעי) כי המנהיג קים ג'ונג און פיקח על השיגור וקרא לחזק את כוחות ההגנה האסטרטגיים של ארצו. זאת הפעם הראשונה זה קרוב לשנתיים שבה הוא נוכח בשיגור. הפעם הקודמת הייתה במרץ 2020.

השיגור זוהה על ידי הרשויות בקוריאה הדרומית וביפן ביום שלישי, וזכה לגינויים נרחבים בעולם ולהבעת דאגה של האו"ם. השיגור השני בתוך פחות משבוע של טיל על-קולי מגיע לאחר שקים הצהיר בנאומו לרגל השנה החדשה לשפר את היכולות הצבאיות של משטרו, על רקע הקיפאון בשיחות עם קוריאה הדרומית וארצות הברית.

על פי סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, קים קרא למדעני הצבא "להאיץ עוד יותר את המאמצים לחיזוק השרירים הצבאיים האסטרטגיים של המדינה, הן מבחינת איכות והן מבחינת כמות, ולשדרג עוד יותר את הצבא". מומחים אמרו כי פרסום נוכחותו של קים בשיגור מעידה על החשיבות שהוא מעניק לטכנולוגיה העל-קולית, שאותה מפתחות המעצמות הגדולות בעולם.

מועצת הביטחון של האו"ם אוסרת על קוריאה הצפונית לשגר טילים בליסטיים ולבצע ניסויים גרעיניים, והיא הטילה סנקציות על פיונגיאנג בשנים האחרונות. המשטר הקומוניסטי טוען שהוא פתוח למשא ומתן, שלא חודש מאז 2019, אך רק אם ארצות הברית ובעלות בריתה ישנו את "המדיניות העוינת" שלהן, הכוללת סנקציות ותרגילים צבאיים.

שיגור טיל על-קולי באתר ניסוי בקוריאה הצפונית, 11 בינואר 2022. רויטרס
בקהילה הבינלאומית גינו את הניסוי. השיגור האחרון בטיל העל-קולי/רויטרס

ויקטוריה נולנד, תת-שר החוץ של ארצות הברית, אמרה כי השיגורים האחרונים הם מסוכנים ומערערים על היציבות האזורית. "ברור שזה כיוון מסוכן", הזהירה אתמול בתדרוך לכתבים בוושינגטון. "כפי שאתם יודעים, ארצות הברית אומרת מאז שהממשל הזה קם שאנחנו פתוחים לדיאלוג עם קוריאה הצפונית, שאנחנו פתוחים לדבר על הקורונה ועל סיוע הומניטרי, ובמקום זאת הם משגרים טילים".

האיחוד האירופי אמר כי השיגור האחרון של קוריאה הצפונית הוא "איום על השלום והביטחון הבינלאומי" וקרא לפיונגיאנג לשוב לשולחן המשא ומתן.

למרות השם שלהם, מומחים אומרים כי המאפיין הבולט ביותר של כלי נשק על-קוליים הוא לא המהירות שלהם - טילים בליסטיים קונבנציונליים יכולים להגיע למהירות זו ואף לעבור אותה - אלא יכולת התמרון שלהם, ההופכת אותם לאיום על מערכות הגנה מפני טילים. המומחים אמרו כי התמונות שפורסמו מהשיגור האחרון על ידי כלי התקשורת הרשמיים מראים כי היה זה אותו טיל ואותו ראש קרב כמו אלו שנוסו לראשונה בשבוע שעבר.

סוכנות הידיעות הקוריאנית הרשמית דיווחה כי השיגור השני נועד לתת את "האימות האחרון ליכולות הטכניות הכלליות של מערכת הנשק העל-קולי". עוד דווח כי הטיל "גלש" למרחק של 600 ק"מ ואז ביצע "תמרון חולץ פקקים" במרחק של 240 ק"מ לפני שפגע במטרה בים במרחק של אלף ק"מ.

גורמים דרום קוריאניים הטילו ספק ביכולות של הטיל אחרי השיגור הראשון בשבוע שעבר, ואמרו כי לא נראה שהוא אכן הגיע למרחק ולתמרון שעליהן דיווחה התקשורת הרשמית בקוריאה הצפונית. עם זאת, אתמול אמרו בסיאול כי נראה שהטיל רשם ביצועים טובים יותר בשיגור השני כשהגיע למהירות של פי עשרה ממהירות הקול - 12,348 קמ"ש - אף שהם לא התייחסו ליכולות התמרון שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully