וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תעניק 18.5 מיליון שקלים לחברות שיפתחו מוצרים בתחום החלל

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 20:13

11 חברות נבחרו לקבל את הסכום, במסגרת מסלול שמקדמות סוכנות החלל במשרד המדע ורשות החדשנות. המטרה - חיזוק הידע ויכולת הפיתוח הטכנולוגית של תעשיית החלל בישראל ועידוד צמיחת חברות בתחום

בווידאו: תיעוד נדיר של אילן רמון שנתיים לפני התרסקות הקולמביה/צילום: ארכיון צה"ל ומשרד הביטחון

11 חברות שעוסקות בפיתוחים טכנולוגיים מתחום החלל יקבלו מהמדינה סכום בסך 18.5 מיליון שקלים - כך הודיעו סוכנות החלל במשרד המדע ורשות החדשנות המקדמות מסלול ייעודי בנושא.

בהודעה משותפת של הגופים נכתב כי מטרת המסלול הינה חיזוק הידע ויכולת הפיתוח הטכנולוגית של תעשיית החלל בישראל, "לעודד צמיחת חברות הזנק בתחומי טכנולוגיות החלל, לעודד שימוש בטכנולוגיות קיימות לצורך שימוש בסביבת חלל, ולצמצם פערי ידע מול הנעשה בשווקי החלל בעולם".

המסלול מיועד לחברות המפתחות מוצרים בתחומי החלל המיועדים להתקנה בלוויינים או בתחנות קרקע, וכן לכאלה העוסקות בעיבוד וניתוח נתונים מהחלל. החברות הזוכות, הן אייכה מערכות תקשורת בע"מ, חברת פקסיס בע"מ, טרא ספייס לאב, אנ.אס.אל.קום בע"מ, גורילה לינק, גרין אוניקס בע"מ, גרין אוניקס בע"מ, SCD, ספייס פלזמטיקס בע"מ, ניורוקט ורמון ספייס.

"נקודת צמיחה חסרת תקדים"

אורי אורון, מנהל סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה, בירך על התוכנית: "תעשיית החלל העולמית נמצאת בנקודת צמיחה חסרת תקדים, המסלול מאפשר כניסת שחקנים חדשים לתחום בישראל, וכן חיזוק חברות קיימות, תוך מינוף יכולות טכנולוגיות בתחום החלל הקיימת בישראל. שילוב זה מהווה מנוע צמיחה כלכלי וחברתי".

שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, מסרה כי היא מברכת ושמחה על היוזמה. "תחום החלל העולמי עובר מהפכה של ממש. השוק הכפיל את גודלו בעשור החולף וצפוי לגדול לשווי של טריליון דולר בשנים הקרובות. למדינת ישראל יתרונות  מוכרים בתחום החלל אבל בעיקר בעולמות הביטחוניים. לכן עלינו כעת להשכיל ולקדם גם את התחום האזרחי של החלל ולחברו לתעשיית ההייטק הישראלית וזה מה שהתכנית זו של סוכנות החלל בדיוק עושה. התכנית תביא לחיזוק וקידום 11 חברות טכנולוגיות מתחומי התקשורת הלוויינית, הנעה רקטית, סנסורים שיתרמו להתמודדות עם שינוי האקלים, כריית מחצבים, חקלאות ועוד. תחום החלל נמצא בתנופה ונוגע בכל תחומי חיינו - והתכנית הזו היא חלק מתהליך חשוב של העצמת תעשיה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully