וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים שחוששים שנדבקו לא ממהרים להיבדק בבית: "לא אכניס את עצמי לבידוד בהתנדבות"

עם השינויים במערך הבדיקות, המדינה מצפה מהאזרחים לרכוש עצמאית בדיקות אנטיגן ולהיכנס לבידוד אם יצאו חיוביים. אלא שאי אמינות הבדיקות, מחירן וחוסר הפיצוי למבודדים גורם לישראלים לא להיבדק או לדלג על בידוד גם אם הם מתגלים כמאומתים. "למה שאפסיד כסף ואתקע בבית?"

בווידאו: בנט: נספק בדיקות חינם לתלמידים, מחירי הבדיקות ירדו בקרוב/לע"מ

עם השינויים במערך הבדיקות, מתגלה פער בין הנחיות הממשלה והציפיות מהציבור, לבין ההיענות והאמון של התושבים. זאת משלל סיבות, בין השאר בעקבות היעדר אכיפה, בלבול מההנחיות, הפרסומים על חוסר הדיוק בתוצאות של בדיקות האנטיגן, וכן העובדה כי יש לרכוש אותן באופן עצמאי, אם בכלל קיימות במלאי.

אריאל, בת 22 מירושלים, נבדקה לאחרונה לקורונה באוגוסט ולא מתכוונת ללכת להיבדק שוב בעתיד. "חליתי בעבר והמחלה עצמה לא הייתה נוראה בכלל, מה שכן היה נורא זה הבידוד", היא מסבירה. "אני מרגישה שאין סיבה שאכניס את עצמי בהתנדבות לעשרה ימי בידוד כשאני רואה שזה לא משפיע על הסביבה הצעירה שלי, מרגיש שגם ככה כולם כבר חולים. פשוט אדאג לא להיפגש עם סבא וסבתא שלי בשבועות הקרובים".

לדבריה, "יש היסטריה סביב להיבדק ולדעת שיש לך קורונה ובסופו של דבר, לצעירים זה באמת סתם כמו עוד צינון או שפעת אז אין מה לקחת את זה כל כך ברצינות. אני מרגישה שגם אם אני אחלה אני מעדיפה לא לדעת כי בסוף זה יעצור לי את החיים לעשרה ימים, ואני חושבת שזו לא סיבה לעצור את החיים. למה שאפסיד כסף וזמן ואתקע בבית?".

אריאל טוענת כי הסירוב להיבדק נובע גם משיקול כלכלי. "אף אחד לא שילם לי על ימי העבודה שהפסתי כשהייתי חולה בבידוד, וזה כמובן גם שיקול נפשי. אני לא רוצה להיות עשרה ימים לבד סגורה בבית".

שוש, תושבת תל אביב, נבדקה לקורונה לפני ארבעה ימים, לאחר שלא חשה בטוב. "לא הבנתי אם זו הייתה קורונה או שפעת או סתם חולי רגיל כמו שהיה לפני שלוש שנים, אז עשיתי בדיקת אנטיגן ביתית שיצאה שלילית". לדבריה, היא לא מאמינה לתוצאות הבדיקות. "חלאס, יש חולי באוויר, צריך להבין שזה קיים, לא להילחץ מזה. כמו שהייתה שפעת עד לפני שנתיים. חולי הוא חלק מהחיים שלנו, תפסיקו להדביק לו שמות כמו קוביד ואומריקון ולהדביק לו טייטלים כדי לנסות להרתיע ולזרוע פחד".

שוש מדגישה כי תיבדק לקורונה רק אם תתבקש על מנת להשתתף באירוע ספציפי. "אני לא אעשה את זה כי אני רוצה לעשות או כי אני מאמינה בבדיקה הזו", היא אומרת ומסכמת: "השגרה שלי ממשיכה, אני לא נמנעת מהתקהלויות, אני הולכת לאן שאני רוצה ללכת. אני מכבדת את המקומות שרוצים שאשים מסיכה אבל מבחינתי זה בולשיט".

תור לבדיקת קורונה, רחבת הבימה, 7 בינואר 2022. ראובן קסטרו
תור לבדיקת קורונה, רחבת הבימה, 7 בינואר 2022/ראובן קסטרו

תושב הדרום מצהיר כי לא יעשה בדיקה אנטיגן מכיוון שהאמינות שלהם מוטלת בספק, במיוחד בזן אומיקרון. "הבדיקה הזאת לא אמינה ב-100%. גם אם בן אדם עושה אותה ויוצא חיובי יכול להיות שהוא שלילי, וגם הפוך. גם הבדיקות יקרות מאוד. רוצים שאנשים יעשו בדיקות אז שהמדינה תממן את הבדיקות. בן אדם שטס לחו"ל שיעשה על חשבונו, סטודנטים ותלמידים - שהמדינה תשלם על הבדיקות".

תושב נוסף לא הולך להיבדק מחשש שייכנס לבידוד ולא יפוצה: "אני עצמאי ואם אצא חיובי לקורונה אני נכנס לבידוד של שבוע ואף אחד לא מפצה אותנו כלכלית על ההפסדים. המדינה חייבת לפצות עצמאים שבבידוד, אחרת לא ילכו להיבדק כלל".

"אני לא מאמין לבדיקות האלה ולא רואה צורך לעשות אותן", אומר אילן, תושב פרדס חנה בשנות החמישים לחייו, "אני אומר את זה די בכאב כי אני בסך הכל לא אדם שמתנגד למדע, אבל סיטואציה כזו לא היתה לנו. שללו מאיתנו את הזכות לבדיקות ה-PCR, עליהן אנחנו סומכים, ואומרים לנו שהאלטרנטיבה היא בדיקות האנטיגן הביתיות הלא מהימנות. פעם זה לא היה, היינו רגילים שאנחנו בשליטה. אבל זו מגיפה מתעתעת. כולנו כבר חשדנים, מקשרים כל דבר לעמדות פוליטיות. נושא הבדיקות אינו מקל על זה. ההיפך. איפה נשמע שאתה נדרש להבדק במשהו שהוא רק 60% אמין וצריכים לתת בו אמון".

חגית, כבת 60 מזכרון יעקב סיפרה כי הייא לא רואה טעם לבדיקות, ולא הולכת לבדיקות: " אני מחוסנת פעמיים וחליתי בדלתא וזה נודע לי רק בדיעבד. עכשיו אין לי תו ירוק כי משרד הבריאות לא אישר לי את הבדיקה הסרולוגית אחרי המחלה. אם אני מרגישה טוב אני יוצאת בכל מקרה ואם אני חולה אז אני בבית, אז למה הבדיקה? הבדיקות האלה הן סתם. אני מכירה יותר ויותר אנשים מתברר להם שהם חולים רק בבדיקה שלישית. תראה את החוזרים לארץ, נדרשים להבדק לפני הטיסה ואחרי נחיתה ובתום בידוד. אם זה היה אמין לא היה צריך שלוש בדיקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully