וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשטרה: הייתי מוטרד מפתיחת ההר. המפכ"ל אמר לי: "אל תדאג, ועדת החקירה עליי"

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 19:18

ראש חטיבת המבצעים במשטרה, תנ"צ שמעון נחמני, טען בפני ועדת החקירה לאסון מירון כי שבתאי דחף לפיטוריו לאחר שטען כי הדליף לוועדת החקירה חומרים. "הפיצו בתקשורת שמועה שיש חומרים שאני מחזיק שיכולים לסייע לוועדה ואני לא מעביר. לצערי המפכ"ל ניזון משמועות"

בווידאו: קצין בכיר מעיד בפני ועדת מירון: "המפכ"ל אמר לי 'אל תדאג, ועדת חקירה עליי'"/לע"מ

תנ"צ שמעון נחמני, ראש חטיבת המבצעים המשטרה, האשים היום (ראשון) את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כי דחף לפיטוריו לאחר שטען כי הדליף חומרים לוועדת מירון "לאור השמועות שאני מחזיק חומרים שנוגעים לוועדה, בהיותי בחופשה עם בת זוגתי בפראג". על ההחלטה לקיים את ההילולה בה נהרגו 45 אנשים אמר: "עם קבלת ההחלטה שההר פתוח, הייתי מוטרד. ניסינו להביא את האירוע הזה למגבלות בשיח מול נחמן אש. פניתי לראש אג"מ ולמפכ"ל בסיום הדיון, ושבתאי השיב לי: 'אל תדאג, ועדת החקירה עלי'". שבתאי: "אין כל שחר לטענות".

נחמני טען בפני ועדת נאור כי "הפיצו בתקשורת שמועה שיש חומרים שאני מחזיק שיכולים לסייע לוועדה ואני לא מעביר. כשזה פורסם בתקשורת מצד בעלי עניין שמשתמשים בשמי זה פגע בי. הבת שלי בת ה-14 שאלה אותי אם יש משהו שקשור למירון שאני יודע ולא אמרתי".

"ביום שהשמועות רצו והופצו נפל המועד שאני בסבב מינויי תנ"צים", המשיך נחמני. "המפכ"ל אמר 'העברת חומרים לוועדה והשיבוץ שלך לא יהיה כמתוכנן'. חשבתי שזה בגדר שמועות, רכילויות, הגעתי לראיון עם 7 מוזמנים נוספים, והבנתי מאותם קצינים שסיפרו לי על הכוונה של המפכ"ל למנות אותי לתפקיד פחות ערך. כשנכנסתי לראיון אצל המפכ"ל נודע לי כי בכוונתו למנות אותי לסגן באגף סייף. זה הפתיע אותי, וביקשתי ממנו להמתין עם ההחלטה. הוא שאל אותי שאלה בתוך הראיון, 'מדוע העברת חומרים לוועדה'?"

תנצ שמעון נחמני, ראש חטיבת המבצעים במשטרה. יונתן זינדל, פלאש 90
"איך שאני יוצא מהריאיון מתקשר אלי אחד הכתבים ואומר 'שמענו שסיימת את תפקידך'". תנ"צ נחמני/פלאש 90, יונתן זינדל

לדברי נחמני, הוא ביקש מהמפכ"ל להמתין עם ההחלטה ולהגיע לשר לביטחון הפנים. "בעודי יוצא מהראיון, מחייג אליי אחד הכתבים ואומר 'שמענו שסיימת את תפקידך'. ביקשתי לסיים את השיחה. הדבר הזה פגע בי".

נחמני הוסיף: "לצערי המפכ"ל ניזון משמועות. נקראתי אליו באופן בהול והוא ביקש ממני לסיים את תפקידי. הוא ועוזרו הטיחו בי שאני מדליף לתקשורת. המפכ"ל הטיח בי ביקורת, על שיוכי לעדותו של ניצב אמנון אלקלעי. ביקשתי לחדול מכך ולתת לי לעשות את עבודתי. אני, שעושה פוליגרף מדי שנה".

לטענתו, שבתאי הציע לו ללכת יחד לבדיקת פוליגרף. "הייתי המום, חשתי איזו שהיא רדיפה". השופטת מרים נאור השיבה: "אציין באופן חריג, שממך במישרין לא קיבלנו כלום. החומרים שהעברת היו בדיעבד. מה שקיבלנו, כבר היה לנו והיה מוכר לוועדה".

עוד בוואלה!

בכיר במשטרה: המפכ"ל ביטל את הקידום שלי לאחר שפורסם כי העברתי חומרים לוועדת מירון

לכתבה המלאה
יהודים וערבים באירוע משותף בלוד בנוכחות המפכ"ל, קובי שבתאי 18 במאי 2021. ראובן קסטרו
"הוא טעה במהלך". שבתאי/ראובן קסטרו

נחמני טען בפני הוועדה כי שבתאי טעה בהתנהלותו: "עצם חזרתי לתפקיד מעידה שהוא טעה בדבר הזה. אני לא מנהל חזית מול המפכ"ל. יש לו הרבה על הראש. קיבלתי החלטה אישית להשאיר את זה בצד ולהתפתח קדימה בשביל השקט הנפשי שלי. היו לי שבועיים לא פשוטים סביב זה. זו הייתה ההחלטה האישית שלי".

המפכ"ל קובי שבתאי התייחס באיגרת מיוחדת לשוטרים, ובה שלל את הטענות שהוצגו. "לטענות לפיהן מתקבלות החלטות פיקודיות כתוצאה מ'שמועות' הנוגעות לכוונה של קצין זה או אחר להעביר מידע לוועדה - אין כל שחר. משטרת ישראל בראשותי היא הראשונה שביקשה את הקמת ועדת החקירה הממלכתית. על כל המופיעים בפני הוועדה מוטלת החובה לפעול לקידום האינטרס הלאומי שאסון כזה לא ישנה. אני רוצה להגדיש שכל ההליכים במשטרה נעשים בשקיפות מלאה ועל בסיס שיקולים מקצועיים בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully