וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת דרכים קטלנית בבקעת הירדן: 8 הרוגים, כמה פצועים קשה

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 23:03

כוחות ההצלה דיווחו על אירוע רב נפגעים סמוך לצומת פצאל, כשמשאית פלסטינית התנגשה ברכב פרטי פלסטיני. מסוקי מד"א וצה"ל מפנים את הפצועים לקבלת טיפול רפואי, לאחר שכוחות הכבאות והצלה חילצו אותם מתוך הרכב המרוסק. "אחת התאונות הקשות שראיתי, זירה בלתי שגרתית"

בווידאו: זירת תאונת הדרכים בבקעת הירדן/צילום: הצללה ללא גבולות, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שני כלי רכב התנגשו היום (חמישי) סמוך לצומת פצאל שבבקעת הירדן, בכביש 90 בחיבור עם כביש 505 לכיוון מעלה אפרים. צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותם של שמונה בני אדם, ושלושה פצועים פונו במסוקי מד"א וצה"ל לקבלת טיפול רפואי, בהם בן 18 שנפצע קשה, בן 20 שנפצע קשה ובן 35 שנפצע באורח בינוני.

לדברי המשטרה, תאונת הדרכים אירעה בין משאית פלסטינית לבין רכב פרטי פלסטיני. בעקבות התאונה הקטלנית הכביש נחסם לתנועה לשני הכיוונים ועומסי תנועה כבדים נרשמו באזור.

"כשהגענו למקום המראה היה מזעזע", תיאר פראמדיק מד"א, יונתן שנבאי. "ראינו משאית ורכב פרטי מעוך בצד הכביש. עשינו מיון ראשוני מהיר במקום וביצענו בדיקות רפואיות, יחד עם כוח רפואה של צה"ל הענקנו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה שבסופן נאלצנו לקבוע את מותם של שבעה מהנפגעים".

8 ההרוגים בתאונת הדרכים בבקעת הירדן. 7 בינואר 2021. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
8 ההרוגים בתאונת הדרכים/אתר רשמי, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

להב האדי אבו זלף, מפקד המשמרת בכבאות והצלה, אמר כי ברגע קבלת הדיווח הוזנקו צוותים רבים מתחנה אזורית שומרון. "הצוות הראשון שהגיע לאירוע דיווח על זירה קשה ומורכבת, על מספר רב של נפגעים מחוסרי הכרה אשר שניים מתוכם לכודים ברכב", סיפר. "לאחר ביצוע הערכת מצב ראשונית ותעדוף החילוץ החלו לוחמי האש בביצוע פעולות חילוץ בעזרת כלים הידראוליים. פעולות החילוץ ארכו זמן רב עקב אופי הפגיעה ברכב, ואופי הפגיעה בנוסעיו".

אבו זלף ציין כי "זו מבין התאונות הקשות שראיתי וחוויתי, מדובר בזירה קטלנית ובלתי שגרתית".

מתנדבת זק"א, מילה ליאני, סיפרה כי היא הייתה בסמוך לזירת התאונה. "כשהגעתי למקום ראיתי המולה רבה מאוד, חלק מנוסעי הרכב ההסעות שכבו על הכביש כשהם ללא סימני חיים", תיארה. "כוחות הכיבוי פעלו במקום לחלץ פצועים נוספים שנלכדו בתוך הרכב".

עוד בוואלה!

"תתפללו הרבה על אשתי": האב שנפצע קשה בתאונה בבנימין מדבר לאחר התאונה

לכתבה המלאה
זירת תאונת הדרכים בבקעה 6 בינואר 2021. דוברות כב"ה
"המראה מזעזע". רכב מרוסק בתאונה/דוברות כב"ה

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, כ-100 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בעשור האחרון בכביש 90 בקטע שמצומת צמח לצומת קטורה - קטע הכביש שסובל מבעיות תשתית קשות. לאורך המקטע ישנו מסלול אחד לכל כיוון ללא הפרדה בין הנתיבים שתמנע תאונות חזיתיות והצמתים הרבים לאורכו אינם מוסדרים. בעשור האחרון אירעו בקטע הכביש 580 תאונות דרכים שבהן נפצעו מעל 1,800 בני אדם ו-250 נפצעו קשה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק ביקש להשתתף בצערן העמוק של משפחות ההרוגים. "צומת פצאל מחבר את כביש 505 עם כביש 90 האדום והקטלני, בעיות התשתית לכל אורכו מהוות סיכון יומיומי לכל מי שנוסע בכביש או מתגורר בסביבתו", אמר. "הכביש לא סלחני לטעויות הנהג והצמתים בו אינם מוסדרים". הוא קרא להוציא לפועל תוכניות שיפור תשתיות, כדי להפוך את כביש 90 ואת הצמתים שמתחברים אליו "לבטוחים יותר וסלחניים יותר לטעויות הגורם האנושי, כדי למנוע צער וסבל מעוד ועוד משפחות".

ממלא מקום יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת המשנה לקידום הבטיחות בדרכים, ח"כ בועז טופורובסקי אמר בתגובה לתאונה המחרידה כי "הלב נשרף מכאב. 2022 התחילה בתאונה מחרידה, שכמו רוב התאונות, יכלה גם היא להימנע. לפחות 8 הרוגים, משפחות נוספות שהצטרפו למעגל השכול המיותר". עוד הוסיף טופורובסקי כי "כביש 90 הנוראי שגבה כ- 100 בני אדם בעשור האחרון מוכר לכולם, אך עדין לא מטופל כראוי. כבר ביום ראשון הקרוב אכנס את הוועדה לדיון מעמיק לטיפול בגורמי סיכון וכשלי בטיחות של משאיות, אוטובוסים והסעות ילדים. דיון שכל מטרתו - למנוע אירועים דומים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully