וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשודים התקרבו לכוח שפעל במובלעת בסוריה, צה"ל ירה כדי להרחיקם

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 23:49

מדובר צה"ל נמסר כי תצפיות צה"ל זיהו חשודים בעמדות צבאיות, בסמוך למיקומי הכוח שהיה במקום. על מנת להרחיק את הדמויות, בוצע ירי טנקים, שלאחריו החשודים התרחקו. תחילה דווח בסוריה כי טנקים של צה"ל תקפו בסמוך לעיירה אל-חוריה ולאחריה פרצה שריפה במקום

בווידאו: תיעוד השריפה שפרצה בעקבות תקיפה המיוחסת לישראל בלטקיה. 28 בדצמבר 2021/צילום: רויטרס

כוח של צה"ל זיהה הערב (רביעי) תנועות חשודות לאורך הגבול עם סוריה, בסמוך לכוח שפעל במקום, וביצע ירי הרחקה. לאחר מכן, בוצע ירי פצצות תאורה.

מצה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר, במהלך פעילות במובלעת במרכז רמת הגולן, תצפיות צה"ל זיהו חשודים בעמדות צבאיות, בסמוך למיקומי הכוח. הכוח ביצע ירי פצצות תאורה וירי להרחקה באמצעות טנקים, שלאחריו החשודים התרחקו לשטח סוריה".

תחילה דווח בסוריה כי טנקים של צה"ל תקפו בסמוך לעיירה אל-חוריה ולאחריה פרצה שריפה במקום, עוד נטען כי ישנה תנועה ערה של מסוקים ומל"טים באזור.

נזקי התקיפה ההישראלי בנמל לטקיה, סוריה 28 בדצמבר 2021. רויטרס
נזקי התקיפה שיוחסה לישראל בסוף החודש שעבר/רויטרס

התקיפה האחרונה בסוריה התרחשה אך לפני שבוע ימים, אז ישראל תקפה את נמל לטקיה שבצפון-מערב סוריה. לפי הדיווח, זו היא התקיפה השנייה בחודש דצמבר של ישראל באזור הנמל. מדובר בתקיפה חריגה שכן באזור ממוקם בסיס של חיל האוויר של רוסיה, המגבה את משטרו של בשאר אסד.

תקיפת הנמל, גרמה לשריפת ענק במקום, אף שבאופן רשמי, ממשלת סוריה טוענת שנפגעו מכולות עם ציוד אזרחי כמו שמנים וחלקי חילוף למכונות ומכוניות. רוסיה, בעלת בריתו המרכזית של משטר אסד, טענה שבעת התקיפה שבוצעה על ידי שני מטוסי קרב מדגם F-16 אחד ממטוסיה נחת בבסיס. היא ספגה ביקורת מצד גולשים סורים ברשתות החברתיות שציינו כי בבסיס מוצבים מערכות הגנה אווירית מתקדמות מדגם S-300 ו-S-400, שלא הופעלו במהלך התקיפה.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • סוריה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully