וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער במתקפה על הליכוד: "זרם אנרכיסטי השתלט על המפלגה הגדולה ביותר"

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 22:09

שר המשפטים התייחס למתקפות של ח"כים מהליכוד על הרשות השופטת: "מנסים לקעקע את מוסדות המדינה מהיסוד". על הביקורת על חוק הפייסבוק אותו הוא מקדם: "אני מחויב לחופש הביטוי הרבה יותר מאותם אנשים שניסו בדרכים עקלקלות להשתלט על כל אמצעי התקשורת במדינת ישראל"

בווידאו: שר המשפטים, גדעון סער בכנס באוניברסיטת רייכמן/מערכת וואלה!

יו"ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, תקף היום (שלישי) בחריפות את הליכוד ואמר כי "זרם אנרכיסטי השתלט על המפלגה הגדולה ביותר". סער התראיין בכנס באוניברסיטת רייכמן והתייחס לביקורת של הליכוד והאופוזיציה על חוק הפייסבוק אותו הוא מקדם, וכן למתקפות על הרשות השופטת.

לדבריו, "תראו מי עולה היום על הבמה ומגדף את בית המשפט העליון והם קוראים לעצמם שמרנים. איזה שמרנים אלה? הם אנרכיסטים. היום זרם אנרכיסטי השתלט על המפלגה הגדולה ביותר. הוא לא שמרני, הוא לא ליברלי - הוא אנרכיסטי והוא רוצה לקעקע את מוסדות המדינה מהיסוד".

סער הדף את הביקורת, מימין ומשמאל, על החוק, שיאפשר לבית משפט להסיר פרסומים מרשתות חברתיות ואתרי תוכן, ואמר: "אני מחויב לחופש הביטוי הרבה יותר מאותם אנשים אשר ניסו בדרכים עקלקלות להשתלט על כל אמצעי התקשורת במדינת ישראל. יש לאנשי משרד המשפטים אחריות על כל אותם הממדים. אנחנו פועלים נגד המנוע של הסתה, התססה ואלימות - זה לא קשור בכלל לחופש הביטוי".

כנס "כללי המשחק של הדמוקרטיה הישראלית" | שר המשפטים, גדעון סער. אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה) 4 בינואר 2021. עדי כהן צדק, אתר רשמי
סיכוי "לא מאוד גבוה" לקידום חוק יסוד החקיקה. סער, הערב/אתר רשמי, עדי כהן צדק

בהתייחס למאמצים לקדם חקיקה של חוק יסוד החקיקה, שיסדיר את היחסים בין הכנסת והרשות השופטת, סער הביע פסימיות מסויגת. בחודשים האחרונים פועלת ועדה ציבורית של פוליטיקאים ומשפטנים שמנסה לגבש נוסח מוסכם על החוק, אך לדברי סער, הסיכוי "לא מאוד גבוה".

לדבריו, "צריך ללכת לעסקת חבילה היסטורית. בחבילה כזאת כולם מתפשרים, אם לא נתפשר, נשלם את המחירים הגבוהים ביותר. אם הייתי חושב שהסיכוי הוא אפס לא הייתי נכנס לזה, הסיכוי לא מאוד גבוה אבל הוא קיים, ולאור חשיבות הנושא צריך להשתדל לראות אם ניתן להגיע לפריצת דרך". הוא הוסיף כי "כמו שיש לי טענות לרשות השופטת, גם הכנסת חטאה שהפכה את חוקי היסוד לפלסטלינה".

הכנס בו סער התראיין הוקדש ל"כללי המשחק של הדמוקרטיה הישראלית", והוא נערך ביוזמת המכון לחירות ואחריות באוניברסיטת רייכמן ובשיתוף מכון תכלית.

  • עוד באותו נושא:
  • גדעון סער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully