וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הביקורת: סער מצמצם את חוק הפייסבוק

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 13:35

שר המשפטים יביא את החוק למניעת הסתה לוועדת השרים לחקיקה, במקביל להצעה הקודמת שאושרה בקריאה טרומית. הנוסח שקידם ח"כ יצחק הלוי ממפלגתו עורר ביקורת בטענה להתערבות מרחיקת לכת בתכנים שעולים לרשתות החברתיות, ובזה של סער ירד הסעיף הבעייתי

שר המשפטים גדעון סער הודיע היום (חמישי) כי יעלה את החוק למניעת הסתה ברשתות חברתיות לוועדת השרים לחקיקה. מדובר בהצעה ממשלתית, ומצומצמת יותר, שסער מקדם במקביל להצעה הפרטית של ח"כ מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה) שאושרה החודש בקריאה טרומית.

ההצעה של ח"כ יצחק הלוי עוררה ביקורת קשה על צנזורה ברשתות החברתיות, בטענה שאפשרה התערבות רחבה מדי בהסרת תכנים, כמו למשל אם "בפרסום לסכן באופן קרוב לוודאי את שלומו הנפשי של אדם". לאור כך, סער הוריד את סעיף המחלוקת, ויקדם את ההצעה שמאפשרת התערבות להסרת תכנים רק אם פרסום התוכן מהווה עבירה פלילית או שיש חשש שיפגעו בביטחונו של אדם, בביטחון המדינה או בביטחון הציבור.

גדעון סער בישיבת סיעת תקווה חדשה, 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
משנה את נוסח החוק. סער/פלאש 90, יונתן זינדל

בהודעה שפרסם שר המשפטים, נכתב כי "המציאות הטכנולוגית מקדימה את המדינות המתקדמות בעולם בכל מה שקשור להתמודדות עם סכנות ברשת. המערכות המדינתיות - המשפט, החקיקה והאכיפה עומדות בפני אתגרים חדשים במהירות רבה מאוד. מדינות מערביות כמו אוסטרליה וגרמניה חוקקו כבר חוקים בנושא ובכך צמצמו את הפער".

"מטרת החוק להתמודד עם פרסום תכנים המהווים עבירה ושיש בהם סיכון ממשי לבטחונו של אדם, לבטחון הציבור או לבטחון המדינה. הצעת החוק מאפשרת לבית המשפט המחוזי להחליט על הסרת תוכן מסית המפורסם על ידי אחת מספקיות התוכן ובכללן: גוגל, פייסבוק, טיקטוק וטוויטר", הוסיף.

"להסתה ברשתות החברתיות יש קשר ישיר לפגיעה בביטחון הציבור", הסביר סער. "עצירת הצעת החוק הממשלתית מ-2017 הייתה גחמה שביטאה הפקרה של הציבור ובטחונו. על כן, החלטתי לחדש יוזמת חקיקה חיונית זאת".

ח"כ מאיר יצחק הלוי, 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ההצעה עוררה תגובות זועמות. ח"כ יצחק הלוי/פלאש 90, יונתן זינדל

בהצבעה שמית על ההצעה הקודמת 58 חברי כנסת תמכו מול 46 שהתנגדו. בזמן הדיון במליאה, לפני ההצבעה, התלהטו הרוחות ונציגי מפלגות הימין הביעו מחאה. יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, אמר ממקום מושבו תוך שהוא דופק על השולחן: "אני רוצה להגיד לכם כמה הדבר הזה אבסורדי ומסוכן, אתם מדברים על דמוקרטיה? סכנה איומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully