וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורד ההתרסקות מביה"ח: "ניסיתי לחלץ את שחייני ופוגל ללא הצלחה, סימנתי עם האייפון עד שהגיעו"

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 20:11

סרן רון בירמן, קצין הסיור הימי ששרד את התרסקות מסוק העטלף, דיבר לראשונה מבית החולים רמב"ם בו הוא מאושפז. "אמרתי אם אני לא מצליח להוציא אותם אולי יבוא מישהו אחר שיצליח". הוא הביע את תנחומיו למשפחות ההרוגים: "אני אוהב אתכם, תהיו חזקים"

בווידאו: סינק של הפצוע מהתרסקות המסוק, סרן רון בירמן/צילום: דו"צ

סרן רון בירמן, קצין הסיור הימי ששרד את התרסקות מסוק העטלף, דיבר הערב (שלישי) לראשונה מבית החולים רמב"ם בו הוא מאושפז וסיפר על התקרית החריגה. "ניסיתי לחלץ את שחייני ופוגל פעמים רבות ללא הצלחה, עד שהבנתי שמישהו אחר צריך למצוא אותם", אמר.

הוא תיאר כיצד איתרו אותו כוחות החילוץ וסיפר על מאמציו להוציא את חבריו, סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל שנהרגו בתקרית. "התאונה קרתה באזור 20:50 ואני הצלחתי לחלץ את עצמי מהמסוק הטובע. ולאחר ניסיונות רבים להוצאת החברים שלי חולצתי על ידי סירת שיטור ימי", אמר ממיטת האשפוז.

ביקור הפצוע מהתרסקות המסוק של מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה ומפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין. דובר צה"ל
סרן בירמן ומפקד חיל האוויר בבית החולים/דובר צה"ל

עוד הוא סיפר: "אמרתי שהדבר הבא שאני עושה כדי שימצאו אותם, זה שאם אני לא מצליח אולי יבוא מישהו אחר שיימצא אותם". בירמן אף הוסיף כי השתמש בטלפון הנייד שלו כדי לאותת לכוחות החילוץ: "נצנצתי להם עם האייפון והם ראו אותי", סיפר.

בירמן, שאותו ביקרו בבית החולים מפקד חיל הים דוד סער סלמה ומפקד חיל האוויר עמיקם נורקין, הביע את תנחומיו בפני משפחות ההרוגים. "אני מחאל כוח ואהבה למשפחות. אני אוהב אתכם ותהיו חזקים", אמר.

עוד בוואלה!

חקירת התרסקות המסוק בחיפה: "אש עלתה מהמנוע, הקצין ניסה לחלץ את חבריו"

לכתבה המלאה
סא"ל ארז שחייני. דובר צה"ל
סא"ל ארז שחייני שנהרג בתקרית/דובר צה"ל

מוקדם יותר הערב שיתף ראש להק אוויר, תא"ל אמיר לזר, בפרטים חדשים מחקירת התרסקות מסוק ה"עטלף". לדבריו, כיוון מרכזי בחקירה הוא האפשרות שמנוע אחד של המסוק עלה באש, נוצרה הפסקת חשמל שהובילה לכשלים נוספים ולבסוף נחיתת החירום נכשלה.

"הקצין ניסה להוציא את הטייסים והוא התקשר לאחר מכן למפקד הטייסת 193, שנמצא אצלו ברשימת אנשי הקשר. הוא דיווח לו שהמסוק מתרסק ושהוא לא הצליח להציל את האנשים", סיפר לזר. "מפקד הטייסת הרגיע אותו ואמר לו שישמור על עצמו. אחר כך היו שיחות נוספות שאני לא רוצה להיכנס אליהם. הוא חזר אחרי שנחלץ וניסה להוציא אותם ולא הצליח. בהמשך, כלי שיט של המשטרה איתר אותם, ביצעו בהם פעולות החייאה עד להגעה של רופא".

רס"ן חן פוגל. באדיבות המשפחה
רס"ן פוגל שנהרג בתאונה/באדיבות המשפחה

המסוק שהתרסק הוא מסוק סיור ימי שנקלט בחיל האוויר בשנת 1996. המסוק מיועד לבצע מגוון משימות צבאיות, כולל תובלת סער, ניהול אש, לוחמה נגד צוללות, לוחמה נגד כוחות שטח, חיפוש והצלה ופינוי רפואי.

בעקבות התקרית, מפקד חיל האוויר הורה על קרקוע מערך ה"עטלף" וכן הורה על עצירת טיסות אימונים בחיל האוויר. בנוסף, מינה האלוף עמיקם נורקין צוות חקירה בראשות אלוף משנה ט', שביחן את נסיבות התאונה.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully