וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-1,600 שוטרים יאבטחו את הילולת באבא סאלי; לא תותר כניסת קהל למבנה הקבר

4.1.2022 / 20:35

במשטרה נערכים לקראת האירוע שיתקיים מחר ואליו צפויים להגיע עשרות אלפי משתתפים. לפי ההסכמות שסוכמו עם רבני משפחת אבוחצירא, כניסת הקהל לבניין הקבר לא תתאפשר לקהל הרחב כבשנים קודמות. הכניסה למתחם תותר בכפוף להצגת תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית

לקראת הילולת הבאבא סאלי בנתיבות שצפויה להתקיים מחר, השלימה המשטרה הערב (שלישי) הערכות לאבטחת האירוע. לפי ההסכמות שסוכמו עם רבני משפחת אבוחצירא, כניסה לתוך "הציון", בניין הקבר, תאסר לקהל הרחב, ותותר רק לבני המשפחה. את האירוע, אליו צפויים להגיע עשרות אלפי אנשים, יאבטחו כ-1,600 שוטרים.

במהלך האירוע ייפרסו כוחות מתוגברים של שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הציבור, וויסות קהל והכוונת תנועה במקום ובעיר נתיבות. כחלק מההערכות ייסגר הלילה ועד יום חמישי מתחם ההילולה, ולא תתאפשר כניסה לכל סוגי כלי הרכב.

במהלך ימי האירוע לא תותר כניסת קהל לתוך "הציון" אלא במתחם סביבו, ושם תוגבל השהייה בו לשבע דקות בלבד. כמו כן, על מנת לאפשר קיום האירוע תוך שמירה על בריאות החוגגים, תותר כניסה למקום לבעלי תו ירוק או בדיקה קרונה בתוקף, ועל המשתתפים יהיה לעטות מסכות.

הילולת באבא סאלי, נתיבות, 2018. יונתן זינדל, פלאש 90
יותר מאלף שוטרים יאבטחו את האירוע. מתחם הבאבא סאלי בנתיבות/פלאש 90, יונתן זינדל

בעקבות סיור שטח שנערך בשבוע שעבר בנתיבות, הוחלט לקיים את אירוע ההילולה כמתוכנן, בכפוף לעמידה בדרישות ובתנאי הבטיחות. זאת, לאחר שיום קודם לכן פורסם כי אחרי דיונים הוחלט לא לאפשר לערוך את האירוע, מחשש שלא ניתן יהיה לקיים את תנאי הבטיחות הדרושים מסביב לקבר עצמו ובמבואה הסמוכה. גורמים פוליטיים, ובהם ח"כ יעקב מרגי, אמרו אז בתגובה כי הציבור יגיע בהמוניו לקבר למרות החלטת המשטרה, ויקיים במקום צעדת מחאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully