וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ספר בבת ים השליך תיקים אישיים של תלמידים: "מקרה אבטחת מידע חמור"

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 10:56

התיקים, הכוללים מידע רגיש ובו הערכות פסיכולוגיות של תלמידים, הושלכו על ידי המוסד החינוכי באופן גלוי וזמין לכול. בתגובה אסף בית הספר את החומרים, אך לא דיווח על אירוע אבטחה כמחויב. הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים פתחה בחקירת המקרה

משרד המשפטים החל בחקירת מקרה אבטחת מידע חמור, במהלכו השליך מוסד חינוכי בבת ים תיקים אישיים של תלמידים, הכוללים מידע רגיש אודותיהם.

החקירה נפתחה בעקבות דיווח על בית ספר בבת ים, שהשליך כמויות גדולות של תיקים אישיים של תלמידים. התיקים, שכללו מידע אישי רב כגון תמונות, שאלונים, הערכות פסיכולוגיות וחומרים אישיים נוספים, הושלכו באופן גלוי וזמין לכול.

בעקבות הדיווח פנה משרד המשפטים לנציגי מוסד החינוך והעירייה בדרישה לטפל באירוע באופן דחוף ומיידי. בית הספר בתגובה אסף את החומרים החשופים, אך טרם העביר דיווח על אירוע אבטחה חמור, כפי שהוא מחוייב על פי תקנות הגנת הפרטיות.

בית ספר. דוד כהן, פלאש 90
תיקים אישיים הכוללים תמונות, שאלונים והערכות פסיכולוגיות הושלכו/פלאש 90, דוד כהן

"האחריות לאבטחת המידע מוטלת על כל גוף המנהל או מחזיק מידע, לשם הגנה על המידע האישי של האנשים עליהם הוא מחזיק מידע", נמסר מהרשות להגנת הפרטיות בעקבות המקרה, "אי עמידה בהוראות תקנות הגנת הפרטיות יכולה לחשוף את הגוף להליכי אכיפה מינהליים ופליליים של הרשות ואף לתביעות אזרחיות מצד האנשים שעל אודותיהם דלף המידע, וזאת בנוסף לפגיעה במוניטין של הגוף המפר".

מהרשות נמסר כי היא קוראת לאזרחים להמשיך ולעדכן אותה על אירועי אבטחת מידע חמורים בפנייה לתיבת הדוא"ל ppa@justice.gov.il, כשבשורת הנושא יש לציין "דיווח על אירוע אבטחת מידע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully