וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה החינוך יבוטל, ההורים באי-ודאות: "הממשלה לא רואה את טובת ילדינו"

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 0:03

ועדת החינוך דרשה לגבש מתווה חלופי לזה שנכנס לתוקף רק היום: "יפתח קשיים אדירים אצל הילדים". ההנחיות לכיתות א'-ו' יפוגו מחר בחצות, ובחטיבות הביניים והתיכונים ביום ראשון. הנהגת ההורים הארצית: "נמצא דרכים להראות לממשלה מה סדר העדיפויות"

בווידאו: קניון עופר פתח תקווה/צילום: ראובן קאסטרו

ועדת החינוך קבעה היום (שני) כי הגבלות הקורונה בלימודים יקוצרו, ודרשה מהממשלה להביא מתווה חדש לאישורה. התקנות נכנסו לתוקף רק הבוקר.

לפי החלטת ועדת החינוך, ההנחיה לגבי כיתות א'-ו', לפיה תלמידים ברשויות אדומות בכיתות עם פחות מ-70% מחוסנים ילמדו תוך "צמצום מגעים", תפוג ביום רביעי; ההנחיה לגבי כיתות ז'-י"ב, לפיה תלמידים ברשויות כתומות ואדומות עם פחות מ-70% מחוסנים ילמדו מרחוק או בשטח פתוח, תפוג ביום שני.

תלמידי כיתה א' לומדים בזום, 19 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"תראו את טובת הילד". תלמיד כיתה א' לומד בזום/ראובן קסטרו

ועדת החינוך תתכנס לדון במתווה חדש, שתביא הממשלה לאישור הוועדה. ההחלטה התקבלה בתום דיון בהשתתפות מומחים מתחום הבריאות, נציגי הנהגת ההורים הארצית וראשי ערים שקראו לחברי הכנסת לא לאשר את מתווה הלימודים מרחוק.

ועדת החינוך הבהירה כי "המתווים החדשים יהיו מאוזנים יותר", על מנת לצמצם ככל האפשר את הלמידה מרחוק. יו"ר הוועדה ח"כ שרן השכל ביקשה ממשרד הבריאות לבחון אפשרות שתלמידים לא מחוסנים יציגו פעמיים בשבוע בדיקת קורונה שלילית (PCR) כחלופה לתו ירוק. עוד ביקשה הוועדה שבמתווה המתוקן יובהר כי תלמידי כיתות א'-ו' ברשויות אדומות לא ילמדו מרחוק, זאת על מנת לאפשר להם למידה איכותית ולאפשר להוריהם לצאת לעבודה.

חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, בי"ס יונתן נתניהו, רעננה, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
שינויים במתווה. בית ספר בשרון/ראובן קסטרו

אודליה שינדורף, סגן יו"ר הנהגת ההורים הארצית, קראה לחברי הכנסת להתנגד למתווה הלמידה מרחוק. "יגיע היום בו להורים ימאס והם ישלחו לכם את החשבון של ימי החופש והמחלה שלהם, של השיעורים הפרטיים של התלמידים שנשארו מאחור ושל הטיפולים הנפשיים שלהם", אמרה. "תהיו אמיצים ותראו את טובת הילד, אם נשלח חצי מיליון ילדים הביתה זה יהיה אסון לאומי".

בני כשריאל, ראש עיריית מעלה אדומים המוגדרת כרשות אדומה, קרא למשרד החינוך לא לסגור באופן גורף בתי ספר. "תנו לנו, ראשי הערים, להחליט אילו מוסדות חינוך יסגרו בהתאם לנתוני התחלואה", ביקש. "הסגרים ממש פוגעים בילדים".

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, אמר שרמזור החינוך מבוסס על "נוסחה מיושנת, שלא מתאימה לגל הנוכחי". לדבריו, "ברירת המחדל צריכה להיות שכולם לומדים, אלא אם יש סיכון בריאותי מוכח". הוא קרא לתת למנהלי בתי הספר, יחד עם הקהילה המקומית, לקבל החלטות. "התועלת האפידמיולוגית מסגירת בתי הספר קטנה, הנזק הבריאותי כתוצאה מסגירת בתי ספר הוא עצום".

נכון לאתמול 900 ילדים עד גיל 18 אומתו לנגיף הקורונה, והם מהווים 51.4% מכלל המאומתים. 5,693 תלמידים ו- 529 אנשי צוות מוגדרים כחולים פעילים. 50% מבין גילאי 15-12 עם תו ירוק, ו-70% מבין גילאי 18-16. ד"ר אפרת אפללו, מנהלת המחלקה לחינוך ולקידום הבריאות במשרד הבריאות, גרסה כי הדרך הנכונה לצמצום מגעים בין תלמידים היא באמצעות למידה היברידית (משולבת למידה מרחוק ובכיתה), אך לדבריה משרד החינוך לא ערוך לסוג כזה של לימודים.

שרן השכל כנסת יוני 2020. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"לא מצאנו הצדקה למתווה". השכל/אתר רשמי, דוברות הכנסת

לאחר שמיעת המומחים, ח"כ השכל סיכמה כי "הוועדה לא מצאה הצדקה למתווה שהגישה הממשלה ועל כן מבקשים מתווה חדש ומאוזן יותר לטובת התלמידים והוריהם".

הנהגת ההורים הארצית הוסיפה לתקוף את הממשלה, שלדבריה "לא רואה את טובת הילדים לנגד עיניה ומכופפת את ידיהם של חברי ועדת החינוך של הכנסת שהבהירו בדיון היום כי אינם מסכימים למתווה, וכופה משמעת קואליציונית עליהם ועל בדידותם של ילדינו". בהנהגה עוד הזהירו כי "מערכת החינוך צריכה להיות הראשונה בסדר העדיפויות, בריאותם הנפשית של ילדינו היא מעל לכל ענף במשק ואם ממשלת ישראל לא רואה זו, אנו נמצא את הדרכים להראות לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully