וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך ל-10,000 מאומתים ביום: משרד הבריאות דן בשינוי מתווה הבדיקות

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 20:20

מחצות אובחנו כ-6,500 מאומתים חדשים לנגיף, והתחזיות צופות מספרים גבוהים עוד יותר בימים הקרובים. במשרד הבריאות דנים בשעות אלה במתווה מיוחד שיקל על העומסים במתחמי הבדיקות. בין האפשרויות שהועלו: בדיקות עצמיות בבתי המאומתים ובמקומות העבודה

בווידאו: פרויקטור אומר בתדרוך כי אנחנו בגל משולב וכי אין מדיניות של הדבקה המונית/צילום: לע"מ

במשרד הבריאות דנים הערב (שני) במתווה מיוחד שיקל על העומסים במתחמי הבדיקות. זאת, בעקבות הצפי לעלייה במספרי המאומתים, וכן לאחר שאלפי ישראלים הגיעו בימים האחרונים למתחמי הבדיקות לקורונה הפזורות ברחבי הארץ ונתקלו בתורי ענק.

מחצות אובחנו כ-6,500 מאומתים חדשים לנגיף, והתחזיות צופות מספרים גבוהים עוד יותר בימים הקרובים. מוקדם יותר התייחס פרוייקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא לתורים הארוכים במתחמי הבדיקות ואמר כי "תורים ארוכים זה חלק מגל. אנחנו שוקלים לאפשר בדיקות במקומות העבודה, במיוחד בשירותים חיוניים כמו משטרה ושב"ס". על חסינות עדר אמר: "אין לזה שום ביסוס מדעי".

בדיקות קורונה, עמק הארזים, ירושלים, 3 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בדיקת קורונה בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

פרופ' זרקא ציין כי "יעילות החיסון פחותה מול זן האומיקרון, אבל הוא עדיין מגן ממחלה קשה". הפרוייקטור הוסיף כי אנחנו נמצאים "בזן משולב" של ווריאנט דלתא ואומיקרון. זרקא המליץ לאוכלוסיות בסיכון להתחסן בפעם הרביעית, למרות שהדגיש כי "המידע שיש לנו על יעילות החיסון הוא מוגבל. בכל זאת אנחנו בעד".

הפרוייקטור ציין כי קיימת אפשרות שנדבקים בדלתא יידבקו גם בזן אומיקרון. "אנחנו לא יודעים את האיכות של הזן הזה. אנחנו רוצים לאפשר כמה שיותר שגרת חיים, אבל שתהיה מותאמת לגל הגדול שלפנינו", הוסיף הפרוייקטור. "אנחנו מאוד רוצים להגן על הילדים, ובמיוחד אנחנו לא יודעים מה המשמעות של האומיקרון מול הילדים, במיוחד שאנחנו מקבלים דיווחים על אישפוזי ילדים. כשראינו שהתחלואה בארץ עלתה, הבנו שהמגבלות מיותרות. בשבוע הבא נשחרר את ההגבלות עוד כך שיהיה יותר קל לטוס לחוץ לארץ ושתיירים יגיעו ארצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully