וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים לחיסול סולימאני: איראן מאיימת לנקום בטראמפ, מל"טים יורטו בעיראק

3.1.2022 / 21:28

הנשיא ראיסי הזהיר כי אם הנשיא שהורה על ההתנקשות בגנרל לא יעמוד לדין, "המוסלמים" ינקמו את מותו. יום השנה השני צוין ברחבי האזור, כולל בעזה, ועם שורת תקריות: מל"טים שוגרו לעבר נמל התעופה בבגדאד, החות'ים חטפו ספינה אמירתית והאקרים פרצו לאתרים ישראליים

נשיא איראן איברהים ראיסי באירוע בטהראן לציון שנתיים לחיסול קאסם סולימאני, 3 בינואר 2022. רויטרס
"מוסלמים ינקמו את מותו". ראיסי בטקס לציון חיסולו של סולימאני בטהראן, היום/רויטרס

נשיא איראן איברהים ראיסי אמר היום (שני) כי נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ חייב לעמוד למשפט על ההתנקשות במפקד כוח קודס קאסם סולימאני או שטהראן תנקום את חיסולו.
סולימאני, שפיקד על כוח קודס במשמרות המהפכה, חוסל בתקיפת מל"ט בבגדאד ב-3 בינואר 2020.

בדברים שנשא לרגל יום השנה השני לחיסול הגנרל הבכיר, אמר ראיסי כי "אם טראמפ ופומפאו לא יעמדו לדין בבית משפט הוגן על המעשה הפלילי של התנקשות בגנרל סולימאני, מוסלמים ינקמו את מותו של השהיד שלנו". לדבריו, "התוקפן, הרוצח והאשם המרכזי - הנשיא דאז של ארצות הברית - חייב לעמוד לדין ולהישפט תחת חוק נקמת הדם, ופסיקתו של האל חייבת להתבצע נגדו".

לפי החוק האסלאמי באיראן, רוצח מורשע עשוי לעמוד בפני עונש מוות, אלא אם משפחת הקורבן מסכימה לקבל "כספי דמים" כחלק מהסכם פיוס. התובע הכללי של איראן, מוחמד ג'עפר מונתזארי, אמר לטלוויזיה הרשמית, כי גורמים במערכת המשפט יצרו קשר עם הרשויות בתשע מדינות אחרות אחרי שזיהו 127 חשודים בתיק, בהם 74 אזרחים אמריקנים. "הנשיא לשעבר (טראמפ) הפושע הוא בראש הרשימה", אמר.

אתמול, איראן קראה במכתב ששלחה למועצת הביטחון של האו"ם להעניש את ארצות הברית ואת ישראל, שלטענתה הייתה מעורבת בחיסול של סולימאני. ימים אחרי החיסול, ארצות הברית אמרה לאו"ם כי חיסולו היה צעד של הגנה עצמית. התובע הכללי דאז, וויליאם בר, אמר כי לטראמפ הייתה סמכות מובהקת להורות על חיסול סולימאני וכי הוא היה "מטרה צבאית לגיטימית".

שרידי מל"ט עם הכתובת "נקמת סולימאני" ששוגר לעבר נמל התעופה בבגדאד, עיראק, 3 בינואר 2022. טוויטר, צילום מסך
כתובת "נקמת סולימאני" על שרידי אחד המל"טים ששוגרו בבגדאד, היום/צילום מסך, טוויטר

יום השנה לחיסול סולימאני מצוין באיראן, בעיראק ובמקומות אחרים במזרח התיכון שבהם פועלים ארגונים הנתמכים על ידי טהראן, כולל ברצועת עזה.

בעיראק, שני מל"טים יורטו במהלך הלילה אחרי שהתקרבו לבסיס הסמוך לנמל התעופה בבגדאד שבו שוהים כוחות אמריקניים. המקום היה זירת החיסול של סולימאני, ששיירתו הותקפה מהאוויר בעת שיצא מהנמל.

בתימן, הכוחות החות'ים הפרו-איראניים השתלטו אתמול בערב על ספינת מטען ששטה תחת דגל איחוד האמירויות הערביות. המורדים אמרו כי היא נשאה ציוד צבאי, אך הקואליציה הסעודית טענה כי היה על סיפונה ציוד רפואי בלבד.

בישראל, האקרים פרצו לאתר מעריב וג'רוזלם פוסט, ופרסמו איור המזכיר את סולימאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully