וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חודשים אחרי הבריחה: משאיות ממלאות בבטון את הפירים שדרכם נמלטו האסירים

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 17:13

משאית ובה חומר מילוי לסתימת החורים והתעלות תועדה סמוך לחומת הכלא. בתמונה מהמקום ניתן לראות את המשאית ממוקמת סמוך לפתח ההמלטות של האסירים. צפו

בווידאו: עבודות מיגון בכלא גלבוע למניעת בריחת אסירים נוספת/צילום: שב"ס

בכלא גלבוע החלו היום (שני) פעולות הנדסיות לסתימת הפירים החלולים שדרכם ברחו האסירים הביטחוניים. זאת, ארבעה חודשים מאז מחדל הבריחה. משאית ובה חומר מילוי לסתימת החורים תועדה סמוך לחומת הכלא, ובתמונה מהמקום ניתן לראות את המשאית ממוקמת סמוך לפתח ההמלטות של האסירים.

הבריחה מבית הסוהר, שנחשב לאחד המתקנים השמורים במדינה, התרחשה ב-6 בספטמבר בשנה שעברה, כששישה אסירים, חברי הג'יהאד האסלאמי וארגון פתח, נמלטו באמצעות מנהרת בריחה, שחפרו מהמקלחת שבתאם. ארבעה מהם נלכדו בישראל כארבעה ימים לאחר הבריחה, בהם זכרייה זביידי, והשניים הנותרים נלכדו בג'נין בסוף ספטמבר.

משאית שמזרימה חומר מלוי לחללים שמתחת לכלא  גלבוע מפני בריחת אסירים. דוברות שירות בתי הסוהר, אתר רשמי
משאית המילוי מחוץ לכלא, היום/אתר רשמי, דוברות שירות בתי הסוהר

לאחר האירוע, השר לביטחון פנים, עמר בר לב, החליט על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקת נסיבות המחדל והכשלים הרבים שהובילו לאירוע. אחד מהם הוא נגישותה של התוכנית ההנדסית של הכלא באתר האינטרנט של משרד האדריכלות שתכנן אותו.

האסירים פרו את המנהרה מתוך חדרון המקלחת בתא 5 באגף 2. על פי הערכות, רצפת חדרון המקלחת נפרצה באמצעות חומצה ופצירה מאולתרות. המשך החפירה נעשתה באמצעות קולב ועט, עד לפתחה החיצוני שמתחת לאחד ממגדלי השמירה של בית הסוהר. את העפר פיזרו האסירים במערכת הביוב של הכלא, בפחי אשפה ובפירים חלולים שמצאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully