וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: התאכזבתי מביקורת השרים על הפגישה עם אבו מאזן, בחדרים סגורים זה אחרת

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 15:37

שר הביטחון אמר בפתח ישיבת סיעתו כי "מי שאחראי לשלוח חיילים לקרב חייב לעשות הכל כדי למנוע אותו". השר הורוביץ הצהיר כי ישראל לא מקיימת מדיניות של הכלת המגפה ושהממשלה עושה "מאמץ עילאי" לקיום הלימודים בבתי הספר. "ישראל ערוכה יותר מכל מדינה אחרת", אמר

בווידאו: גנץ מתייחס לביקורת על פגישתו עם אבו מאזן/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביעד בללי

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת כחול לבן לפגישתו עם נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן והביע ביקורת כלפי חבריו לממשלה. "שמעתי את הביקורות", אמר. "מי שאחראי לשלוח חיילים לקרב חייב לעשות הכל כדי למנוע אותו. התאכזבתי לשמוע את שרי ממשלה, בחדרים הסגורים הם מדברים אחרת".

לדברי שר הביטחון, הפגישה עם אבו מאזן נדחתה בעבר בגלל רצח יהודה דימנטמן בחומש. "לא צריך לעשות עניין יותר מידי גדול מכך שהיא התקיימה בסלון ביתי", אמר. "הפגישה הקודמת הייתה בביתו של אבו מאזן וחשבתי שיהיה נכון לקיים אותה בביתי, זה טוב לכותרות אבל לא צריך לעשות מזה עניין".

גנץ, אבו מאזן. אבשלום ששוני, רויטרס, פלאש 90
גנץ ואבו מאזן/פלאש 90, אבשלום ששוני, רויטרס
ניצן הורוביץ בישיבת סיעת מרצ, 27 בדצמבר 2021. ערוץ כנסת, צילום מסך
"אין צורך להלך אימים". הורוביץ/צילום מסך, ערוץ כנסת

שר הבריאות ניצן הורביץ אמר בפתח ישיבת סיעת מרצ בכנסת כי "ישראל ערוכה יותר מכל מדינה אחרת" להתפרצות גל אומיקרון. לדבריו, למרות ההדבקה הנרחבת "אין צורך להלך אימים או להיכנס לפאניקה, אין לזה שום ערך". הוא הוסיף כי הוא "לא חושב" שישראל מקיימת מדיניות הכלה, אלא מנסה לצמצם את ההדבקה. "אנחנו צריכים להסתכל על קריטריון חשוב מאוד של מספר החולים הקשה - ולא רק על מספר המאומתים", הבהיר.

שר הבריאות הוסיף כי הממשלה עושה "מאמץ עילאי כדי לאפשר כמה שיותר לימודים בבתי הספר ולמנוע לימודים מרחוק. אני מודע לנזק שנגרם לילדים בלימודים מהזום. יחד עם זאת, בגלל שאנחנו רוצים למנוע הדבקה ולא רוצים שילדים יידבקו או שתהיה כאן הדבקה המונית, אז אנחנו נוקטים באמצעי זהירות. לכן, מי שמחוסן יכול להמשיך ללמוד ומי שלא מחוסן צריך ללכת לבידוד".

הורוביץ אמר כי "ההדבקה הרחבה שמתרחשת בכל העולם, מגיעה גם הנה. בשבועות הקרובים יהיו נתונים יותר ברורים ונדע יותר טוב כיצד מתנהג האומיקרון, כמה תחלואה קשה הוא גורם ומה נדרש מאיתנו כדי לעבור את הגל הנוכחי בהצלחה. התכוננו,נערכנו ותרגלנו מראש".

הוא הוסיף כי כפי ששאר העולם לא מצליח לעצור את ההתפשטות, צעדי הממשלה נקבעו בהתאם. "המצב בשליטה וטוב בהרבה ביחס לעולם", אמר. "קנינו זמן יקר והצלחנו לעכב את כניסת האומיקרון, דאגנו למלאי חיסונים, דאגנו להביא את התרופה שיכולה להציל חיים של רבים, אנחנו מרחיבים את מספר הבדיקות, מתאימים את מדיניות נתב"ג. הכל כדי להתאים את עצמנו למצב החדש. הגל בישראל, אבל אנחנו ערוכים יותר מכל מדינה אחרת".

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. רויטרס
לפי הורוביץ, הפעולות שננקטו בנתב"ג האטו את התפשטות הזן/רויטרס

"אנחנו מובילים שגרה של חיים לצד הקורונה", הבהיר השר. "אנחנו מתאימים את ההנחיות ולפעמים גם משנים אותן מידי כמה ימים כי כל הזמן מגיעים נתונים ואינדקציות חדשות. זה לא תמיד נוח, מחייב קשב מצד הציבור אבל זה הכרחי. אם נשאר מקובעים, לא נשנה את ההחלטות ונתנהל באותו אופן - אנחנו עלולים לפגוע באחד היסודות: כלכלה, בריאות ודמוקרטיה".

לדבריו, הפעולות שננקטו בנתב"ג בחודש האחרון האטו את התפשטות הזן. "אבל אמרתי מההתחלה שברגע שההדבקה תהיה ברובה בארץ, חלק מההנחיות שם יתייתרו", הוסיף. "לכן ביטלנו את הבידוד לשבים מחו"ל ואנחנו מאפשרים כניסת זרים. זאת מחשבה הגיונית, מדיניות שקולה ומאוזנת שאנחנו נוביל. צריך לשנות תפיסה - אנחנו פועלים מול אזרחים, ולא מול נתינים. אנחנו נדרשים לשנות את מדיניות הבדיקות, נרחיב את היצע הבדיקות ועמדות הבדיקה. יהיה ניתן לבצע בדיקות במקומות עבודה, בתי חולים ובתי ספר. גם נוריד את הדרישה לחיוב בדיקות".

מרב מיכאלי בישיבת סיעת העבודה, 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מיכאלי/פלאש 90, יונתן זינדל

שרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה גם היא למאבק בקורונה בישיבת הסיעה. "החלטנו לפתוח את השמיים לתיירות נכנסת ממדינות כתומות. מרגע שהאומיקרון כאן בארץ עשינו מאמץ כדי לבלום את ההתפשטות שלו. גם עכשיו, אנחנו ממשיכות וממשיכים בכל דרך לפעול על בריאות הציבור ועל הכלכלה שלנו. מפלגת העבודה לא תסכים לשום הגבלות שיובאו ללא תמיכה כלכלית לצדן.

"ישראל מתמודדת עם תחלואה משמעותית, אני קוראת לכל אחת ואחד להתחסן ולחסן את הילדים. אהיה מהראשונים לקבל את החיסון הרביעי, הוא הדבר המשמעותי שמונע את התחלואה", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully