וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת מנהלי בתי הספר היהודיים: למדינת ישראל לא אכפת מהיהודים בתפוצות

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 12:04

מנהלי בתי הספר היהודיים בעולם דורשים לאפשר לבני נוער יהודים לבקר בישראל, מתוך צורך קריטי לזהות שלהם ולפיתוח הזיקה לישראל. המנהלים דורשים כי יהיה להם מתווה נפרד לכניסה לישראל. "הביקורים בישראל זו הדרך היחידה שלהם לחוות את הארץ בדרך אמיתית"

מנהלי בתי הספר היהודיים בעולם דורשים לאפשר לבני נוער יהודים לבקר בישראל, משום שזה קריטי לזהות שלהם, ודורשים כי יהיה להם מתווה נפרד לכניסה לישראל.

"סגירת השמיים עלולה לגרום לצעירים רבים בתפוצות לאבד את זהותם היהודית", אמר יוני אלימלך, מנהל בית הספר אוצר התורה בפריז. "התלמידים שלי צריכים את הביקור הזה, לישראל אין זכות למנוע מיהודים להגיע לארץ. התיירות החינוכית בישראל מביאה עשרות אלפי צעירים יהודים מהתפוצות לתוכניות קצרות וארוכות במגוון תחומים בהן הם נחשפים לישראל באופן שמשאיר בהם חותם לכל החיים".

סגן מנהל בית ספר יהודי בלונדון סיפר כי: "התלמידים שלי מגיעים לביקורים בישראל וזה מאפשר להם אחר כך לעמוד איתן גם נגד תנועות BDS שיש כאן בשפע. בארץ הם רואים את ישראל האמיתית, הם לומדים את השפה הם מכירים את האנשים ואסור לעצור את זה גם בימי מגפה".

בני נוער משתתפים בטיול במצדה. יח"צ, אתר רשמי
טיול של משלחת נוער יהודי בישראל/אתר רשמי, יח"צ

פול פיטוסי, מנהל בית ספר במרסיי אמר: "בכל השנים המשפחות כאן שולחות את הילדים שלהן לישראל כי זו הזהות וזה הקשר. אני כבר שנים מעודד את התלמידים שלי להתחבר לזהות שלהם באמצעות הביקור בישראל. הביקורים בארץ זו הדרך היחידה שלהם לחוות את הארץ בדרך אמיתית ואותנטית. מעבר לזה יש צעירים שמחכים בישראל שהמשפחות שלהם יבקרו אותם אבל מונעים זאת מהם. איך דבר כזה יכול לקרות במדינה היהודית?" אמר פיטוסי ששיגר מכתבים בנושא לשרת הפנים ולנשיא המדינה.

אריאל קרנגל, מנהל חינוך ותרבות במרכזים קהילתיים של תנועת מכבי (FACCMA) בארגנטינה שלח מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט בבקשה לאפשר ל-500 צעירי התנועה להגיע לסיור לימודי בן חודש בישראל כמידי שנה, למרות מגבלות הקורונה: "עקב המשבר שהעולם מתמודד איתו מאז מרץ 2020, כבר שנתיים שהצעירים שלנו לא יכולים לחוות את ישראל. על רקע המציאות הנוכחית, הן בארגנטינה והן בישראל, אנו מפצירים בך לפתוח לנו בחזרה את הדלתות, לרבות לכלל תוכניות לתיירות חינוכית היוצאות ממדינתנו. אחרת, נמשיך לקחת את הסיכון לנתק את ישראל מצעירי היהודים שבתפוצות, שמתחילים לבחור בחלופות אחרות. תוך נקיטת כל כללי הזהירות הנדרשים, אנו ערוכים ומוכנים לשוב ולהפוך לחלק מהחיים בישראל".

עמוס חרמון, מנכ"ל חברת החוויה הישראלית. יח"צ, אתר רשמי
"המשתתפים שהגיעו דרכנו היו מחוסנים". חרמון/אתר רשמי, יח"צ

עמוס חרמון, מנכ"ל חברת 'החוויה הישראלית' המארגנת המובילה בתיירות הנכנסת לישראל אמר: "אנו נמצאים בקשר יומיומי עם מאות מחנכים בקהילות היהודיות אשר בתסכול עצום מדברים על חסך עצום בתהליך העצמת הזהות היהודית והקשר עם ישראל של עשרות אלפי הצעירים היהודים בשנתיים האחרונים שלא התאפשר להם להגיע לביקור הקבוצתי האחרון לפני יציאתם מהקהילות ומהארגונים לקמפוסים שחלקם הגדול אינו מצוייד בכלים הנכונים להתמודד עם תופעות האנטישמיות והחרם על ישראל".

"מארגני התיירות החינוכית סבורים כי יש להקל עד כמה שניתן את ההשתפות של צעירי התפוצות בתוכניות חינוכיות כפי שמתחשבים בעולים או ישראלים חוזרים. חרמון מציין כי "כל המשתתפים שהגיעו דרכנו בשנתיים האחרונות היו מחוסנים והקפדנו קלה כחמורה על כל דרישות משרד הבריאות כולל סיורים בקפסולות ובדיקות תכופות. המודל הוכיח את עצמו ואכן עד כה לא היה בין משתתפינו ולו נדבק קורונה אחד. אסור לנו לאבד את הדור הזה", סיכם חרמון.

  • עוד באותו נושא:
  • יהודים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully