וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע החיסון הרביעי החל: "יש הרבה שאלות, אבל מבינים שזה הכיוון הנכון"

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 9:53

מהבוקר אזרחים בני למעלה מ-60, צוותים רפואיים וקבוצות סיכון נוספות יכולים לקבל את מנת החיסון הרביעית נגד קורונה, ברקע התפשטות זן האומיקרון. בבתי האבות מצפים להיענות גבוהה: "זו ההחלטה הנכונה. מדובר באוכלוסייה הכי פגיעה, רגישה וחולה. הם רוצים להיות מוגנים"

בווידאו: קופות החולים החלו לחסן בני 60 ומעלה בחיסון רביעי/צילום: קופ"ח מאוחדת ולאומית

אזרחים בני למעלה מ-60, צוותים רפואיים ומטופלים בבתי החולים הגריאטריים ובמסגרות חוץ-ביתיות של הרווחה יוכלו לקבל החל מהבוקר (שני) את החיסון הרביעי נגד קורונה. זאת בעקבות אימוץ החלטת הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) בנושא. החיסון ניתן בתנאי שחלפו ארבעה חודשים ממועד קבלת מנת החיסון השלישית.

ראשוני המעוניינים כבר החלו להתחסן. אחד מהם היה אילן שפירא בן ה-84, שקיבל את המנה הרביעית במרפאת שפרינצק של קופת חולים מאוחדת בתל אביב, אחרי שקבע אמש תור במהירות.

חיסון קורונה רביעי בביה"ח תל השומר 28 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
חיסונים נגד קורונה בתל השומר, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

אף שמדובר בניסיון הראשון בעולם עד כה להציע מנת חיסון רביעית נגד הנגיף, גם בבתי האבות מדווחים על היענות גבוהה. "עשינו אתמול סקר מהיר כי צריך לדעת כמה חיסונים להזמין, והאמת שלא הופתעתי אבל 80% פחות או יותר מדיירי הרשת מעוניינים בחיסון", אומרת ד"ר גלית קאופמן, מנכ"לית רשת הדיור המוגן "בית בלב" של קבוצת מכבי, בריאיון ל-103fm. "זה משמח, אני חושבת שזו החלטה נכונה. מדובר באוכלוסייה הכי פגיעה ורגישה וחולה, ולא רק בבתי דיור מוגן - יש לנו מרכזים לשיקום ולגריאטריה, שזו אוכלוסייה עוד יותר פגיעה וחולה והם מחכים לחיסון. הם רוצים להיות מוגנים".

ד"ר קאופמן הסבירה כי צוותי מד"א יגיעו עד לדיירים ויחסנו אותם במקום בבתי הדיור המוגן, בעוד במרכזים הרפואיים הגריאטריים הגדולים החיסון נעשה על ידי צוות העובדים. היא העריכה כי ניתן יהיה לחסן את אותם 80%, מבין כ-2,000 הדיירים והמטופלים ברשת, "ביום".

עוד בוואלה!

לראשונה בישראל: קופות החולים החלו לטפל תרופתית בחולי קורונה

לכתבה המלאה

היא הסבירה כי למרות החששות של חלק מהדיירים, ההיענות למבצע נובעת משלל סיבות. "אמנם האחוז גבוה אבל יש הרבה שיש להם שאלות", היא אמרה, "למה הם רוצים להתחסן? תופעות הלוואי במנות הקודמות לא היו משמעותיות, זה חלף תוך יום-יומיים הם מבינים שזן האומיקרון מידבק ומסוכן. הם חיים בסביבה שהם רוצים להיות בטוחים בה ומבינים שזה הכיוון הנכון. ברור לכולם שאין מחקרים ודאיים מדויקים, אבל ברור שיש ירידה בחיסוניות ויש ירידה ברמת הנוגדנים - לכן אני מקווה שהם יצביעו ברגליים ויגיעו להתחסן", אמרה.

המרכז הרפואי שיבא תל-השומר פרסם אתמול מחקר הקובע כי החיסון הרביעי נגד קורונה בטוח לשימוש, ותופעות הלוואי שמגיעות בעקבותיו דומות לאלו שנראו בשלושת החיסונים הראשונים. טרם התקבלו תוצאות היעילות של עליית הנוגדנים. מהמחקר, שהתחיל ביום שני שעבר, נראות תוצאות ראשוניות בנוגע לבטיחות המנה הרביעית. כך, מתוך 154 מחוסנים, כ-80% דיווחו על תגובות מקומיות קלות, כ-45% על תופעות סיסטמטיות הכוללות חום ב-10% מהמקרים שחלף תוך 24 שעות במרביתם, חולשה, כאבי שרירים וכאבי ראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully